Dere med barn på 2,5 år- ang. str på klær.

Millali

Glad i forumet
Hvilken størrelse bruker barnet ditt?? Stemmer størrelseguidene bra? Datteren min på 20 mnd. bruker 86 selv om det står at det er for 1-1,5 år. 92 er alt for stort. Hun er lang og slank... Har fått inntrykk av at de fleste barn på hennes alder bruker 86.

Men hadde tenkt å bestille en bunad til henne til neste år, og da lurer jeg på om jeg skal ta 92 eller 98. Det står jo at 92 bare er fram til 2 år og hun vil jo være 2,5 år da.

Her er jenta mi 2 år, og bruker 80-86 i klær. Men så er hun ganske lita for alderen også da =)

mi er 2 år og 3mnd snart og har lenge brukt 86, men så plutselig så strakk hun seg noen cm og hoppa rett i 92 og i noen klær bruker vi 98. hun er bare 84cm høy, men hun er lang i ryggen og bruker større str i gensre og skjorter enn i bukser. Jeg ville ha kjøpt 98......

Myrsnipa mi er 2,5år og bruker alt fra 6mnd til 92. Hun er 83cm og 10kg.

~testomania~ skrev:
Gutten min brukte 98/104 i klær når han var 2,5. Nå, 6 mnd senere, har han gått opp enda en str. Så han bruker 104 i bukser og 110 i gensere. Stor gutt for alderen...

Thi hi, disse kidsa er morsomme altså. Fireåringen min bruker fortsatt mest 104. Hun deler cardigans etc med lillebror på 2 som bruker 98 og litt 104... Tenke seg til at der blir så forskjellig fra barn til barn.

Godt å hørre at d ikkje bare e mi datter som ikkje er så stor:) Hu e 2 år og 2 mnd. Bruker 86 og 92.

Min gutt som fyller tre åri juli. Bruker fortsatt 86/92.
98 drukner han i.Han er 14 kg og 97 cm tror jeg:)

Ene jenten min brukte 86 omtrent til hun var 3år. Så hoppet hun plutselig rett over i 98. Hun er snart 3,5 nå, men kan fortsatt bruke noen gensere ol. i 86.

Mini er 2 år og 1mnd, og han bruker endel i 86 enda, men stort sett 92. Joggebukser med strikk i foten bruker han 98, mens bukser som er rett i foten nede bruker han 86. :/

Så jeg har igrunn gidd opp å skjønne meg på disse størrelsene.

Gutten vår på 3,5 bruker fremdeles mye str 92 klær og han er helt gjennomsnitlig i størrelse. Da han var 2,5 brukte han vel mest 86 men og noe 92. Nå har han begynt å bruke 98 i overdeler, men de fleste buksene i str 98 blir for lange og han er 102 cm høy. Det mest irriterende nå er at det er dobbelt-størrelse, 2-4 år, så gensrene er for lange på armene. Er vel ikke den størrelsen hos alle butikker, men er iallefall det hos HM.

Lillesnupp er straks 2,5, og hun bruker 104 i gensere, for hun er så lang i ryggen. Da er gensrene lang nok, men de blir litt vide. Bukse bruker hun 98, har fremdeles noe bukser i 92, men de er litt korte i beina.

Men jenta vår er nok lang, hun er lengst i bhg enda hun går sammen med barn som er opp til et år eldre. Lang og tynn. De er så forskjellige disse små, så det er vanskelig å gi noe svar. Men i din situasjon hadde jeg nok kjøpt 98, og så angra på at jeg ikke hadde kjøpt større når det viste seg at den ble for liten.

Gutten min er 2 år og 2 mnd gammel.. Aner ikke hvor lang han er, men etter å ha sett han sammen med flere andre 2 år gamle gutter i det siste, har jeg inntrykk av at han er ganske stor for aldern (jeg trodde han var liten jeg!) også veier han ca 14 kg tror jeg...  Han har noen bukser og et par pysjer i str 86, men de begynne rå bli litt små.. Stort sett bruker han str 92, men har noen gensere og t-skjorter i 98 som er litt store, men som går helt fint å bruke;)

Gutten min på 3 år bruker størrelse 92 og det er jo for 2 åringer. 98 blir for stort enda.. Men hvis jeg var deg ville jeg heller tatt en sjanse på at ho strekker seg mer og kjøpt 98. bedre med for stort enn for lite..

Linus på 2,5 år bruker 98/104 i klær. 92 er altfor lite. han er ca 92cm og 15kg (lenge siden han var målt og veid, og da var han 89cm og 13kg, men merker han har vokst endel siden da)

jenta mi er som di. jeg hadde 92 bunad på henne nå og den sparer jeg til neste år. hvis ikke får man kjøpt ny bunadskjorte.

hun har brukt 86 kjempe lenge, men har nå mer og mer i 92. hun er 88 cm og 13 kg.

Millali skrev:
Hvilken størrelse bruker barnet ditt?? Stemmer størrelseguidene bra? Datteren min på 20 mnd. bruker 86 selv om det står at det er for 1-1,5 år. 92 er alt for stort. Hun er lang og slank... Har fått inntrykk av at de fleste barn på hennes alder bruker 86.

Men hadde tenkt å bestille en bunad til henne til neste år, og da lurer jeg på om jeg skal ta 92 eller 98. Det står jo at 92 bare er fram til 2 år og hun vil jo være 2,5 år da.

Han er nå akkurat 2 1/2 år og har fulgt guidene ganske bra. Nå passer 98 helt perfekt, og den tilsier jo 2-3 år. De klærne som går i kombi-str. 98/104 passer også helt fint - er ikke for stort. 
92 begynte vi med når han var rundt året, kanskje litt over, og den holdt leeeenge!
Gutten vår har alltid vært slank (ikke mager, men ikke rulten heller), og 2-3 cm lenger enn gjennomsnittet. Jeg trooor han veier rundt 14 kg nå, men det er en stund siden jeg veide ham, så jeg bare tipper litt :o)

Back
Topp