Dere med barn på 15 mnd +

**Anim**

Glad i forumet
Hvordan er det med soving på dagtid? har dere fastsatt tid (les; 1 time eller mer), eller har dere kuttet det ut?
eller lar dere dem sove så lenge di har behov for det?

Min på 18 mnd. sover 1 gang om dagen. Det er fra klokka 11-12. Da sover han som regel 1 eller 2 timer. emoticon

Min er 18 mnd, sover fra 1-4 timer, legges ca tolv. Har ingenting å si for nattesøvnen, sover ca 19-08 uansett emoticon

her har vi akkurat gått over til en dubb, (no hjemme i påska) så feks i dag sov ho fra 1130-1330. blir spennende å se i bhg om hun greier seg med en dubb,men må no nesten bare det, på tide no :D

Mary er 18 mnd og sover 1 gang om dagen, det varierer hvor lenge hun sover. Alt fra 30 min til 2 timer. Det vanligste er ca 1 time. Hun regulerer det selv. Pleier å sovne rundt kl 12, men kan sovne så sent som 1330 noen ganger.
Hun går ikke i barnehage enda..emoticon

Min er 18mnd og sover 1 gang for dag,har gjort det lenge. Han sover fra 11-13 hjemme og 12-14 i bhg,da sover han 19-07 på natten :) Han kan ikke sove lenger enn 2 timer for da blir det tull på nattesøvnen.

når han var 15 mnd sov han i 3 timer mellom 11:30 og 14:30 (la seg kl 19 og stod opp kl 6).
Satte begrensning på 2 timer når han var rett over 2 år.

min sønn på 19 mnd sover 1 dupp, på 1-3 timer, varierer litt når..

Min gutt er 20 mndr. Han sover en gang for dagen- fra kl 12 ca. Da sover han alt fra 1 1/2 -3 timer. Han får sove så lenge han vil. Han legger seg alltid kl 19:)

Etter bhg-start ved 12 mnd så ble det kjapt over på 1 lur om dagen ( i begynnelsen tok hun seg en halvtime i bilen på vei hjem også)

Nå er hun 15 mnd og sover 1.5 time om dagen og så fra kl 19-7 (litt lenger om det er ferietid men til vanlig må hun jo opp og i bhg)

Hun får sove så lenge som hun vil så det er ingen problemer om hun sover mer enn 1.5 time, egentlig så trenger hun jo det!

Han er 17 mnd og sover 1 gang. Stort sett mellom 45 min og 1,5 t... Ingen faste tider... Men prøver å holde han til rundt 12. Ikke alltid det går, da. Legger han mellom 18 og 19. Sover til mellom 6 og 8...

Her er TH 19 mnd og han sover alt fra 1 time til 3 timer midt på dagen. Legges ca klokka 11.

Han sover som oftest 1 gang om dagen, så lenge han vil. Sover han veeldig lite, så blir det noen ganger en ekstra dupp så han ikke legger seg for natta kl. 17.

15mnd

har en gutt på 16 mnd. legger han ca.halv ett og han sover mellom 1-2 timer. aldri vekker han hvis han sover lenge, for han sover bra om natten.

Min gutt på 18 mnd sover 1-2 timer i barnehagen.

Hjemme i helgene, og nå i påska, sover han fra halv syv om kvelden og til halv ti om morgenen (deeeiiiliiig, klager ikke på det!) så da dropper vi duppen på dagen.
Det går fint, og han koser seg i senga og slokner med en gang når han blir lagt halv syv.

BOLLEBABE skrev:
Min er 18 mnd, sover fra 1-4 timer, legges ca tolv. Har ingenting å si for nattesøvnen, sover ca 19-08 uansett emoticon

Samma her. Neline er 17 mnder og sover 2 lurer. Ca 3-4 timers lur på en dag! Hu går ikke i bhgen!

Jenta mi på 17 mnd sover fra ca 11.30 -14. Da vekkes ho :)

Galleri skrev:
Mary er 18 mnd og sover 1 gang om dagen, det varierer hvor lenge hun sover. Alt fra 30 min til 2 timer. Det vanligste er ca 1 time. Hun regulerer det selv. Pleier å sovne rundt kl 12, men kan sovne så sent som 1330 noen ganger.
Hun går ikke i barnehage enda..emoticon

Akkurat det samme her, bare at min er snart 17 mnd.

Her sover han når han selv vil. Og tror kanskje han enda sover 3-4 timer til dagen. Noen dager mindre og andre dager mere. Litt slitsomt noen ganger iom at det ikke alltid passer med en blund, men klarer somregel å holde han våken. Si han står opp i 6-7, trøtt igjen i 9-10tiden og så en siste lur rundt rundt 2. Har satt grense at han ikke skal legges etter 4, men hvis han sovner av seg selv så får han sove en halvtime og så blir han lagt i 7 tiden ca.

Back
Topp