Dere med barn nr 2,3,4,5.......

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg venter nr 2 nå å er litt spendt på tiden etter fødsel på sykehuset.. Etter første hadde vi en fantastisk tid på sykehushotellet. Vi var liksom litt på påskeferie der:-) nå lurer jeg veldig på hvordan tiden etter nr 2 blir. Reiste dere hjem med en gang eller brukte dere noen dager på den nye tilværelsen? Jeg tenker jo at jeg helst vil ha pappaen der med meg den første natten, men spørs vel hva jeg kan forlange i di fødendes rusjtid midt på sommeren...

Sent from my ST18i using BV Forum

Jeg tenker litt samme som deg, men tror nok det blir til at jeg og baby er på sykehuset så lenge som mulig, også kommer pappaen og gutten vår innom så ofte og mye som mulig. Kanskje hvis foreldrene mine vil ha han en dag, så hadde jo det vært flott, men de skal også stille opp som barnevakt under fødselen, så vet ikke hvor mye jeg kan forlange av de. Det tar jeg etterhvert. :)

Når vi fikk nr 2 lå hun i kuvøse 1 uke og eg på foreldrerom,så var der alene.. Men pappaen var mye på besøk.
Med nr 3 lå han på sykehotellet med meg første natta så reiste han hjem utpå dagen for å ordne hjemme,og kom ut igjen med storesøskna på besøk. Dem ble en stund så reiste dem hjem og eg slappet av dem to siste dagene med bebien, og med litt besøk. Og det var herlig :) Pappaen kom ut igjen på hjemmreise dagen :) Det samme kommer eg til å gjøre nå,være der dem dagene man har. Var utrolig deiligt og bare slappe av og sove :)

Med storesøster var vi på fødestuen noen dager bare. Jeg ville selv hjem da. Men pga. gulsot måtte vi tilbake for å få lysbehandling, så ble der noen dager til. Da på en annen avdeling.

Denne avdelingen må jeg føde på i juli, noe jeg gruer litt til. Fikk jo også vite at man kan risikere å måtte dele rom i juli måned, og da får heller ikke familien være der. MEN jordmor skulle gjøre alt hun kunne for at sambo og storesøster får sove hos meg og den lille den første natten. Da får vi sove på fødestuen om det er ledig rom. Det gleder jeg meg til!

Nå hørte jeg rykter om at sykehushotellet ikke var oppe for bruk av fødende lenger her hos oss?!
Har ikke sjekket det ut.
Uansett så tror jeg at jeg vil hjem tidligest mulig.
Da jeg fikk jentene mine var det ikke noe som het sykehushotell her, så jeg lå på fellesrom.
Jeg er blitt veldig hjemmekjær med årene, og liker ikke sove hjemmefra hvis ikke mannen kan være med.
Men det får vi ta opp med jordmor når den tid nermer seg tror jeg.

Hvor bor du henne Amahel?? Har dem ikkje egne rom til barsell??

Hvor bor du henne Amahel?? Har dem ikkje egne rom til barsell??
Jeg bor i Haugesund.
Vet du, nå er det over 10 år siden sist jeg var på føden :p
Men mener at noen skrev tidligere at de ikke hadde hotellet tilgjengelig lenger på Haugesund Sykehus?
Jeg har som jeg skrev ikke sjekket opp hvordan ståa er der nå, det er så pass lenge til enda.
Men jeg lå på flermannsrom de gangene jeg fikk jentene mine for 10+ år siden :)

Her har barsel egne rom på pasienthotellet, hvor pappaen kan sove mot betaling. Veldig kjekt å slippe å dele rom! Men går alt etter planen min blir jeg ikke værende der så lenge etter fødselen. Etter mer enn 4,5 måned på forskjellige sykehus da vi fikk guttungen er jeg forferdelig lei av både sykehus og pasienthotell, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få sove på samme sted på nytt.

Hadde det ikke vært for det skulle jeg nok gladelig ha bodd der de 3 første dagene mens pappaen sov hjemme med eldstejenta. Vi får se hva som skjer i juli, kanskje jeg ombestemmer meg før den tid?

Planen var å ha faren der det første døgnet og bli på sykehuset så lenge som mulig for å slappe av før jeg kom hjem til storebror men pga komplikasjoner og haste ks lå jeg på overvåkning de første 24 timene og deretter klarte jeg ikke reise meg på 2 dager så endte med at far og jeg var 4 dager på sykehuset også dro han hjem til storebror 1 natt også hentet de meg på dag 5.

Her dro far hjem etter fødselen av nr to. Jeg måtte ligge på barsel for han måtte "telles" de to første døgna. Så da dro han hjem og tok seg av eldste jenta som hadde bursdag mens jeg lå på sykehuset. Var jo mye mere viktig at han var der for henne. Hun likte ikke å besøke meg på sykehuset, så godt hun kunne dra hjem igjenn med pappa. Lå der i to døgn. Nå lå jeg alene med nr en også da på Barsel så var jo vant til det;)

Hehe,fekk litt angst om du skulle føde på sus(stavanger). Med han første hadde eg termin 4 juli og fikk 10,og midt i ferie tidene og med min flaks så fikk eg en svensk feirevikar jm... Hadde eg visst at man kunne be om ny hadde eg ikkje ventet lenge for hun var helt ræva... Godt man lærer med åra ;)

Hehe,fekk litt angst om du skulle føde på sus(stavanger). Med han første hadde eg termin 4 juli og fikk 10,og midt i ferie tidene og med min flaks så fikk eg en svensk feirevikar jm... Hadde eg visst at man kunne be om ny hadde eg ikkje ventet lenge for hun var helt ræva... Godt man lærer med åra ;)
Hihi.
Jeg regner med at det ordner seg jeg.
Og om jeg får det som jeg vil så er vi hjemme igjen ganske raskt da jeg bor et steinkast fra sykehuset.
Sitter faktisk og ser på det nå ;)
Så det er ikke noe problem å komme tilbake for kontroller anytime ;)

Da jeg fikk nr 2 var jeg 3 dager på sykehuset,mens mannen var hjemme med eldstejenta..og det var godt! Deilig å få henta seg litt inn og slappet litt av før det var hjem til en hektisk hverdag :)

Sent from my HTC Desire HD A9191

Pappaen var med på de siste 8 timene av fødsel med nr 2. Han reiste hjem til neste dag siden vi ikke hadde b.vakt og bhg.plass. Jeg ble igjen 3 dager og koste meg i fred og ro med ei bedagelig babyjente. Veldig herlig! Slik blir det denne gangen og. Med nummer 1 lå jeg 5-6 dager, men det var fordi jeg var redd og nervøs og veldig usikker på rolen min. Men nå med nr 3 blir det en miniferie!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp