dere med barn med eksem (lang)

LilleSpira

Glad i forumet
Jenta mi har aldri vert plaget før hun plutselig våknet med utslett på magen, litt på ryggen og på armene på fredag.
(hadde klødd endel over hele kroppen i en stund før dette, men hadde ikke sett utslett)

Var til legen med henne på fredag og fikk besjed om at det var eksem.
Har smørt med hydrokortison og fet krem.
Smørte fredags kveld, og lørdag var alt utslett borte. Men har fortsatt med smøring, siden vi fikk besjed om det.

Idag var hun uet en times tid, og jeg hadde tatt på henne ullklær innerst.
Har jo lest at man ikke skal bruke ullklær når man har eksem, eller klær vasket i milo (noe ullklærene hennes er)
men tenkte ikke på det da. Er så vant med å ha ullklær på henne.

Men nå har det gått et par timer siden hun kom inn, og hun er full i utslett, rundt halsen og nedover ryggen.

Kan det ha kommet så fort bare pga hun hadde ull på seg? Skjer det reaksjon så fort?

Reaksjonen kommer fort på jenta mi også om hun har på ulltøy innerst mot huden... Bruker endel ull/bomulls-tøy til henne fra Cubus eller Joha, det funker greit. Ikke greit for de små med eksem[&o]

Ja det kan komme fort. Jenta mi har atopisk eksem, og dersom jeg tar på henne ull er hun full av utslett etter ikke mange timene... så jeg bruker aldri ull på henne. veldig dumt, for jeg elsker ull...

Ja eksemen kan blusse opp på null komma niks..
Gutten min sliter MASSSE med eksem og ja.. så her er det null ull på han..

Back
Topp