dere med barn med barneleddgikt

sørlandsis

Flørter med forumet
snuppa har nå hatt denne diagnosen snart i ett år, og hennes lege beynner å vurderer å gå over til en anna type behandling. ho blir nå behandlet med leddpunksjon i narkose siden ho e 2år gammel, men siden sykdommen hennes er ganske så aktiv vurderer han å begynne med Methotrexat[:(]

har dere erfaring med denne medisinen? +vs. -? bivirkninger. alt sånn er jeg interresert i!
jeg vil gjerne ha flest mulig svar[8|]

ikke hørt om medisinen... men dytter for deg

det er cellegift, men for barn med barneleddgikt gis det i veldig småe doser, det er derfor jeg er usikker og har lyst å få vite mer

vet dessverre ikke hvordan et barn reagerer på dette men min mann gikk på på lav dose meg cellegift (tabletter)merket ikke noe spesiellt men første stunden like etter han startet med medisinen så ble han litt trøtt !
men vet ikke hvordan et barn regagerer på dette

Vi har barneleddgikt i familien, og har ingen andre negative erfaringer med celligift enn at det kan oppstå en del kvalme...og i tillegg har det blitt brukt en del kortison, noe som ikke er så bra over tid...

Ønsker dere lykke til, det er en sykdom man fint kan leve med, med rett behandlig[;)]

jeg har selv hatt barneleddgikt og gikk en periode på methotrexat. jeg fikk medisin på onsdag, spydde på torsdag og sov på fredag. mener på at jeg var 4-5 år da.
jeg husker svært lite av det selv, men mamma forteller at jeg hadde god effekt av medisinene en stund, før jeg ble dårlig igjen og hadde en pause. slik brukte jeg medisinen i perioder.

Vil anbefale deg å ta kontakt med Barne og Ungdoms ReumatikerGruppa (BURG) hvis du ikke allerede har gjort det. de formidler kontakt mellom foreldre, holder kurs og har mye god informasjon.

Back
Topp