Dere med barn med astma.

Hanaffen

Glad i forumet
Kan dere huske hva de første symptomene var? Hva fikk dere til å oppsøke lege?

Pustevansker. Han har falsk krupp og[&o]
Konstant hosting
Tett i brystet (piping og hvesing?)

ORIGINAL: FrøkenMilla

Her gikk hun konstant forkjølet med en ekstrem hoste. Hostet til hun ikke hadde pust igjen og kastet opp.

sign.... pluss ALLTID rød i halsen (i følge legen) og pga hun var rød i halsen og hostet hele tiden, utløste det infeksjon på infeksjon i halsen[:(]

største mann =  hostet til han kastet opp og hadde ofte bronkitt

minste mann= pustet veldig tungt og sleit veldig. veldig surklete. men han har mye verre astma en store bror så det er mere synlig på han

Hyppige forkjølelser, tung pust så fort snørret rant, mye falsk krupp.... Første fikk diagnose da hun var 1,5 år etter en sykehusinnleggelse da hun hadde bronkiolitt som utviklet seg til dobbeltsidig lungebetennelse, andremann begynte på tidlig på medisin da han hadde mye falsk krupp og tung pust hele tiden.

han var veeeldig slapp, tungpustet og kastet opp slim... kommer gjerne i forbindelse med forkjølelse

pustet tung.
forskjølet hele tide
å ble så tett at han stoppet å puste.

Han hostet i en uke av og en uke på i et halvt år. Hostet masse når han kavet seg opp og hostet ofte til han kastet opp.
Vår lege på den tiden gav oss bare efedrin og sa det kom til å gå over....

Vi byttet fastlege og samme uka fikk han piping i pusten. Vi gikk til den nye legen og han trengte nesten ikke å lytte på han engang. Etter første dose med medisiner ble han mye bedre.

Nå går det litt opp og ned, men vi greier å holde det i sjakk ved å regulere medisinene etter behov.

var så å si surklete fra ho ble født, etter barnehgae start var ho syk i over 3uker så gikk til lege og ble da påvist

Forkjøla opptil flere ganger i måneden og varte lenge hver gang. Surklet i brystet, masse slim, tett

ORIGINAL: FrøkenMilla

Her gikk hun konstant forkjølet med en ekstrem hoste. Hostet til hun ikke hadde pust igjen og kastet opp.

+ mye surkling.

Fik konstantert astma når han var vell 1 år.

tusen takk for svar. Hun hoster og hoster og hoster. Natt og dag. Har holdt på veldig lenge. Vi lurer på om det kan være astma. Får bestille legetime.

ORIGINAL: Hanaffen

tusen takk for svar. Hun hoster og hoster og hoster. Natt og dag. Har holdt på veldig lenge. Vi lurer på om det kan være astma. Får bestille legetime.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time på Volvat.. Bedre hjelp enn der finnes ikke[:)]

ORIGINAL: *Christ*

Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time på Volvat.. Bedre hjelp enn der finnes ikke[:)]

Kan jeg få spørre hvorfor du anbefaler Volvat?

Jeg har en nevø som har astma, derfor lurer jeg på.

ORIGINAL: Rosary85

Jeg har vært ut og inn av fastlege kontoret i over 6mnd...
Bare fått høre at jeg er hysterisk, forkjølelse osv..[&o]
Tok en tur til Volvat, fikk time hos barnelegen. Var der en time og fikk vite at alt jeg har mistenkt stemmer..
Ikke nok med det, han hadde kraftig astma.. Han går på med flere ganger daglig.
Fikk også "astmakurs". Der hjelper de deg og ikke feier deg under som hysterisk..[:)]

ORIGINAL: Rosary85

Jeg har vært ut og inn av fastlege kontoret i over 6mnd...
Bare fått høre at jeg er hysterisk, forkjølelse osv..[&o]
Tok en tur til Volvat, fikk time hos barnelegen. Var der en time og fikk vite at alt jeg har mistenkt stemmer..
Ikke nok med det, han hadde kraftig astma.. Han går på med flere ganger daglig.
Fikk også "astmakurs". Der hjelper de deg og ikke feier deg under som hysterisk..[:)]

Takk for svar [:)]

hvordan tester de om de astma eller ikke?

ORIGINAL: Skravlemor

hvordan tester de om de astma eller ikke?

Her var det mye utprøving av medisiner++ For og se om dem funka på han, dem har også lytta på lungene hans, og da sa legen at minien hadde typiske "astamalunger"[8D]

Back
Topp