Hvilke rutiner har dere for leksegjøring hjemme?
Hun skal, hvis det lar seg gjøre, gjøre lekser på sfo. Ikke leselekser. jeg liker det ikke, men da blir det gjordt uten en masse krangling. Meeeen hun gjør de ikke der. Da er det lekser med en gang hun kommer hjem- ikke noe annet før det. (middag da)
Hvor mye tid bruker barna deres på lekser hver dag, og hvor gamle er de?
Hvis hun er "flink" så går de ofte unna på en halvtime, men er hun litt kranglete- sånn som hvorformåjegalltidjørelekser- erdetdusombestemmeralt osv, da kan leksene ta alt fra en time til tre- Hun er 8 år og går i 3. klasse...[:)]
Føler dere foreldre noen ganger/av og til/ofte at det blir for mye lekser og at dere ikke strekker til?
Jeg syns det kan være mye lekser ja-(ofte) men når det er sagt- så skal de ikke sitte lengre enn en effektiv halvtime. Hun er egentlig veldig flink- men får det over seg at hun ikke klarer... (litt mer sånn at nå har jeg skrudd av hodet mitt litt- kan du gjøre resten nå?[:D]
Jeg syns jeg strekker til enn så lenge, står fast på noe innimellom, men ikke værre en at vi finner ut av det...[;)]
Her er et eksempel på en ukeplan- snuppa mi følger rød løype.....
Dette kom ikke med da(etter myyyye plunder og heft)
Mål: Eleven skal kunne
¨ Data: ”google”, klippe og lime bilde
¨ Vite hva en setning er, og bruke punktum og stor bokstav (repetisjon)
¨ Addisjon med ”tvillingtall” opp til 12. (2+2=4, 3+3=6, 4+4=8 osv) – på rams J
¨ Norges lengste elv, største innsjø, høyeste fjell, lengste fjord, største isbre og største by.
¨ Orientere seg på et kart
Sosiale mål:
Vi mobber INGEN!
Vite hva du skal gjøre når du ser noen bli plaget. (Mobberingen)
.