Dere med barn i SFO

Min går ikke på SFO heller, men har gått hjem selv siden en måned etter skolestart. Mange i klassen hans går hjem fra SFO alene på gitt tidspunkt av foreldrene.

Går selv. 6,5 og akkurat blitt 8 år. Har gått fra i sommer

Når han er hos meg, går han til og fra sjøl. Når han er hos pappa'n, så blir han kjørt til og fra. Går i 2.klasse, men han har gjort det siden 1.klasse.

Han går i 1.klasse og går selv frem og tilbake, tar ca 7min å gå, og skolen ligger i et lite trafikkert område. Vi fikk faktisk Mail i går fra skolen som oppfordret alle til å la barna gå selv frem og tilbake pga skolen ikke har noen "laste"-sone, så all henting og levering per bil er nå blitt en risiko-faktor for de som går.

Tar enten skolebuss til skolen og henter på SFO. Tar skolebuss hjem ca en gang i uka, når en av oss er hjemme. Han går i første klasse. Er ikke mulig for han å gå hjem selv pga distansen.

Kan de som jobber på SFO kreve at man henter og leverer? Hvor lenge fikk dere evt. beskjed om å gjøre dette og hvorfor?

Vil jo aldri at gutten min skal gå alene før han er klar for det selv, men lurer veldig på hva jeg kan forvente at han klarer og hva som er vanlig.
De sa at de ønsket å kunne snakke med foreldrene ved behov. Tror det mest gjaldt de som aldri leverer eller henter. Det er jo beskjeder på tavle ol de ønsker at man får med seg. Samme greia som bhg. Hvis man klarer å følge med på info på nett og har en unge som er trygg, vant og oppfører seg ser jeg ikke problemet med å la han gå alene noen ganger.

Her er det kke trygt å gå. så her hentes hun. morgen har hun ikke sfo :i

Bruker ikke morgen SFO. Går til skolen selv.

Er på SFO 3 dager i uken (når han slutter 12.15 på skolen), da er han der til 15.00, da sender de han hjem, alltid gått hjem selv. Vi har kort skolevei, tar mindre enn 5 min.

Det hender de ringer kl 15 og spør om han kan være lengre fordi han ikke vil hjem, det sier jeg somregel er helt greit :)

Hentet og leverer ja. Hun går bare i førsteklasse, og tar ca et kvarter å gå. Bor heller ikke så mange i gata her, så hun har ingen å gå med hele veien.

Tror ikke hun føler seg trygg på å gå selv, så vi venter nok til andre eller tredje klasse :-)

Vi har en gutt som går i 1. klasse og han har SFO tre dager i uken.
Han klarer helt fint å gå til skolen og hjem igjen selv, men det er veldig hyggelig å levere og hente han, så det gjøres omtrent like ofte.
Han begynte selv å etterlyst å få gå hjem selv etter et par-tre uker på skolen i høst, så da begynte vi med det, og så begynte han med å gå alene til skolen litt senere.
Vi har trygg skolevei, ca 500 meter og èn kryssing av vei som er fin og oversiktlig.

Har ei frøken i 1. klasse og hun går til skolen sammen med ei venninne de aller fleste dagene (må på SFO på morgenen en sjelden gang, og da leverer jeg henne).
Hun blir som regel hentet på SFO, men hun går noen ganger hjem alene også :)
Bruker litt i overkant av 5 minutter på å gå til skolen :)

Går til og fra selv. 2 barn i hhv 1. Og 2. Klasse. Eldste gikk alene fra skolen i fjor, men ble stort sett fulgt om morningen.

Her leverer og henter vi, er ikke en trygg skolevei ned til dit vi bor..

Back
Topp