Dere med barn i SFO

SHS

Elsker forumet
Leverer dere og henter hver dag, eller kan de gå til og fra selv? Når begynte de evt. å gå selv?

Min går ikke på sfo, men hun går hjem fra skolen selv. Begynte med det for noen dager siden. Hun er førsteklassing.

(Du spør de som har barn på sfo, men jeg tenker at kan de gå hjem, så kan de gå hjem uavhengig av om det er fra skole eller sfo.)

Har fått gå hjem noen ganger. Men da kun viss noen er hjemme!:) hun går i 1 klasse .

Leverer og de går hjem fra sfo selv

Hva tenker du er forskjell på å bli levert og på å gå hjem selv? Jeg tenker jo at klarer man det ene, så klarer man også det andre. Er det tryggheten du har på at hun har kommet frem som er viktig for deg?

Har du gitt beskjed på SFO når de skal gå hjem, ringer du hver dag og gir beskjed eller hvordan fungerer det?

Hva tenker du er forskjell på å bli levert og på å gå hjem selv? Jeg tenker jo at klarer man det ene, så klarer man også det andre. Er det tryggheten du har på at hun har kommet frem som er viktig for deg?

Har du gitt beskjed på SFO når de skal gå hjem, ringer du hver dag og gir beskjed eller hvordan fungerer det?

Jeg leverer på skolen fordi jeg reiser på jobb 20 min før skolen begynner :) de er ikke på sfo på morningen.

Jeg har gitt beskjed om at se skal gå hjem til gitte klokkeslett, så det er notert på sfo :)

Jeg både leverer og henter. Han går i første.

Jeg leverer på skolen fordi jeg reiser på jobb 20 min før skolen begynner :) de er ikke på sfo på morningen.

Jeg har gitt beskjed om at se skal gå hjem til gitte klokkeslett, så det er notert på sfo :)

Det er vel noen som går på SFO om morgenen også, eller tar jeg helt feil?

Leverte og henta som regel. Måtte jo levere minsta i bhg som var i samme bygget så. Men de dagene jeg jobba kort dag eller hadde fri fikk hu gå hjem alene. Fra 1.klasse da :)

Vi bor ett stykke i fra da. Så jeg kjører han :) men slipper han bare av på parkeringsplassen så løper han inn selv men går inn å henter :)

Jeg tenker at det kommer veldig an på skoleveien når de begynner å gå selv. He vi bor må mange tråkle seg gjennom sentrum og over mange veier på vei til skolen. De venter lenger før de går selv.

Han gikk på SFO i første klasse og vi fikk beskjed om å følge og hente. Det hendte noen morgener at jeg høygravid med bekkenløsning, is og glatt vei og dårlig tid til sykehustime slapp han av på parkeringsplassen og sendte en mld om at han kom. Han var som regel ikke på SFO på morgenen og pleide å gå fra parkeringsplassen alene til skolen. Fra andre klasse har han gått hjemmefra alene.

Mi startet med å gå til og fra høsten i første klasse. Tok det rolig og startet med en av veiene slik at jeg så det gikk bra. Nå går hun i 2 klasse og jeg skriver i meldingsboken eller sender en sms med beskjed om at hun kan gå hjem til et bestemt klokkeslett. Er jeg ikke hjemme når hun kommer hjem så har hun med seg nøkkel.

Gutten blir hentet vær dag i Sfo. Men går alene til skolen.

Det er vel noen som går på SFO om morgenen også, eller tar jeg helt feil?

Jo mange som er det
Men mine barn har ikke det behovet, da jeg kjører forbi skolen på vei til jobb. Og da er de ute de 20 min før skolen begynner og leker med kompiser.

Han gikk på SFO i første klasse og vi fikk beskjed om å følge og hente. Det hendte noen morgener at jeg høygravid med bekkenløsning, is og glatt vei og dårlig tid til sykehustime slapp han av på parkeringsplassen og sendte en mld om at han kom. Han var som regel ikke på SFO på morgenen og pleide å gå fra parkeringsplassen alene til skolen. Fra andre klasse har han gått hjemmefra alene.

Kan de som jobber på SFO kreve at man henter og leverer? Hvor lenge fikk dere evt. beskjed om å gjøre dette og hvorfor?

Vil jo aldri at gutten min skal gå alene før han er klar for det selv, men lurer veldig på hva jeg kan forvente at han klarer og hva som er vanlig.

Går alene til skolen og går alene hjem fra sfo. Det har hun gjort siden 2.klasse. går i 3.klasse nå

Henter og leverer. Før vi flytta gikk hun hjem selv
Men nå må hun gå fra skolen, vente på bussen i tyve min, for skolen gidder ikke skaffe skolebuss. Så ta buss i tre min. (tar meg som voksen 30 min å gå).Så det er uaktuelt at hun skal få seg frem og tilbake alene
Jenta mi går i første klasse.

Back
Topp