Dere med barn i fra før

oktoberbaby25

Flørter med forumet
Hei,

Håper det går bra med dere alle❤️
Jeg er gravid med nummer 2, og føler at jeg er så utslitt. Jeg er så syykt trøtt, svimmel og er helt på siden av meg selv. Jeg har akkurat startet tilbake på jobb etter permisjon, og er helt ferdig etter jobb. Føler meg helt i ørska. Var utbrent for 1.5 år siden og symptomene jeg har minner om det, og jeg kjenner jeg er redd for å havne der igjen. Har en 10 måneders baby i fra og kan ikke huske jeg var slik i forrige graviditet. Da jobbet jeg 100% helt til permisjonen startet. Jeg nærmer meg andre trimester men føler formen ikke er noe bedre. Har begynt på jerntabletter da jernlageret var noe lavt.

Så dere med barn i fra før; hvordan er dere i form? Og hvilke tiltak gjør dere denne graviditeten?

Jeg husker dette veldig godt fra jeg fikk nummer 2 og ikke minst nummer 3. Det er 3 år mellom de to eldste og under 2 år mellom de to yngste. Jeg var helt gåen og sinnsykt kvalm i tillegg. Det er helt utrolig slitsomt å være gravid med små barn i tillegg fant jeg ut da. Fikk hjelp av kvalmestillende medisiner, men måtte bare ta livet mer med ro og kutte all unødvendig aktivitet til energien kom litt mer tilbake i 2. trimester.

Nå er jo de kidsa større, 13, 15 og 18, så jeg må liksom ikke løpe etter de hele dagen, haha. Men jeg er også sliten og ekstremt trøtt og ganske kvalm nå også. Men forskjellen er selvsagt at jeg kan ta mer tid til avslapning enn jeg kunne da. For meg er det alfa omega å få nok søvn.

Jeg er gravid med nr 2 selv, og kjenner på akkurat det samme! Sønnen min er akkurat 1 år nå(ble gravid med han når han var 9 mnd), er 14+1 i dag. Jeg er så ekstremt sliten og trøtt hele tiden, og får hodepine hver dag. Savner skikkelig energien min. Mannen tar barnet om natten, så jeg kan ikke klage på dårlig netter pga baby heller.. Men sover ekstremt dårlig, føler jeg aldri får dyp søvn, og våkner mange ganger om natten. Vet ikke om dette innlegget hjelper, men du er hvertfall ikke alene <3 Jeg jobber 100% så har litt og ta av der, men skal ha siste del av permisjon med lille før barnehagestart i august, så det er grunnen til at jeg tenker og holde ut resten av mnd.

Jeg er gravid med nr 2 selv, og kjenner på akkurat det samme! Sønnen min er akkurat 1 år nå(ble gravid med han når han var 9 mnd), er 14+1 i dag. Jeg er så ekstremt sliten og trøtt hele tiden, og får hodepine hver dag. Savner skikkelig energien min. Mannen tar barnet om natten, så jeg kan ikke klage på dårlig netter pga baby heller.. Men sover ekstremt dårlig, føler jeg aldri får dyp søvn, og våkner mange ganger om natten. Vet ikke om dette innlegget hjelper, men du er hvertfall ikke alene <3 Jeg jobber 100% så har litt og ta av der, men skal ha siste del av permisjon med lille før barnehagestart i august, så det er grunnen til at jeg tenker og holde ut resten av mnd.
Så godt å høre at vi er noen i samme båt <3 Jeg ble gravid da lille var 7 mnd og føler enda jeg ikke har kommet helt «oppå hesten» igjen. Er så takknemlig for baby i magen, men føler at jeg ikke får tid til å ta innover meg at vi skal få en baby til. Føler dette er så ulikt meg å være såå sliten(!!). Har ellers så sykt med energi. Tenker mye på hvordan jeg i alle dager skal ta vare på 2 barn når formen er sånt som den er nå. Forhåpentligvis blir den bedre til da!!

Godt å høre at mannen tar nettene med baby - samme gjør min. Sover også helt elendig og våkner flere ganger og er lys våken…

Så herlig at du tar siste del av permisjonen, da har du et lyspunkt der fremme som du kan se frem til. Våres baby begynner også i barnehage i august, så godt å få noen uker med innkjøring før ny baby kommer <3

Hei,

Håper det går bra med dere alle❤️
Jeg er gravid med nummer 2, og føler at jeg er så utslitt. Jeg er så syykt trøtt, svimmel og er helt på siden av meg selv. Jeg har akkurat startet tilbake på jobb etter permisjon, og er helt ferdig etter jobb. Føler meg helt i ørska. Var utbrent for 1.5 år siden og symptomene jeg har minner om det, og jeg kjenner jeg er redd for å havne der igjen. Har en 10 måneders baby i fra og kan ikke huske jeg var slik i forrige graviditet. Da jobbet jeg 100% helt til permisjonen startet. Jeg nærmer meg andre trimester men føler formen ikke er noe bedre. Har begynt på jerntabletter da jernlageret var noe lavt.

Så dere med barn i fra før; hvordan er dere i form? Og hvilke tiltak gjør dere denne graviditeten?
Er gravid med nr 3 nå, har barn på 1 år i tillegg denne gangen. Noen dager er enklere enn andre. Men hjelper ikke mannen til med husarbeid og matlaging så surner jeg ganske kjapt. Jeg blir mest sliten av å tenke på alt jeg må gjøre. I tillegg er vel bekkenet mitt på vei til å ta kveld kjennes det ut som. Tåler ikke mye aktivitet før jeg er kjempe sliten. Jobber 100% nå, men må si graviditeten jeg hadde sist var mye verre enn denne gangen. Sist var jeg trøtt hele tiden, sovnet hvor som helst, kvalm (er jeg nå også) til uke 15 som tømte energien min + +. Denne gangen synes jeg det er litt lettere faktisk :smiley-ashamed004

Back
Topp