Dere med barn i barnehage....

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Ville dere likt å vist hvem i personalet som hadde ferie når? Feks. Lise har ferie i uke 27-28-29-30, Lars har ferie i uke 29-30-31.
Hvorfor/hvorfor ikke? Fordeler?

Hvordan er praksisen der ditt barn går?

Nei det har jeg aldri hatt behov for.
Aldri opplevd at noen foreldre har hatt behov for å vite heller på de 16 årene jeg har jobbet i bhg

Her får vi vite hvem som har ferie når. Kjekt å vite hvor mye bemanning det er i barnehagen til enhver tid slik at vi kan legge ferien til den tiden flest av de ansatte er borte :)

Har ikke behov, men barnehagen til mini skriver det på en tavle i garderoben. I min bhg gjør vi det ikke

Det har jeg opplyst om ja. Ikke hvert år tror jeg, men synes det er greit for foreldrene å vite når det ikke er noen fra avdelingen på jobb og hvem som evt møter dem etter ferien. Vi har ikke sommerstengt og er dermed mer avhengig av vikarer i ferieavviklingen..

Her får vi vite hvem som har ferie når. Kjekt å vite hvor mye bemanning det er i barnehagen til enhver tid slik at vi kan legge ferien til den tiden flest av de ansatte er borte :)
Men setter ikke de ansatte opp ferien etter når barna er borte da? Altså, dere må si ifra om ferie før dere vet ferien til personalet..?

Jeg liker å vite at det er noen fra avdelingen til minste på jobb, fordi han ikke stoler helt på de andre voksne enda. Eldste er trygg på så og si alle, kanskje 2-3 han ikke kjenner så godt, så han finner alltid noen han kjenner :) de opplyser om det hos oss, men etter at vi har bestemt ferie.

Ikke helt sånn, men når info om sommerbarnehage kommer i midten/slutten av juli står det i hvilke uker hvor barna skal være(altså avd x og y er på y, avd a og b er på b eller alle er på b). Står også da hvilke voksne fra hver avd som er på jobb, evnt at en avd ikke har fast voksen på jobb. Sånn at vi vet hvor barna skal være og med hvem, og kan snakke med barna om det.

Nei, det trenger jeg ikke å vite. Bhg. har stengt i 3 uker, så de har fri da. Ellers så er jeg like fornøyd med alle, så trenger ikke å vite når den eller den har ferie.

Hos oss har vi ofte informert om hvem som er på jobb. Noen foreldre er det viktig å vite hvem som møter barnet. Om det er noen kjente eller ukjente.

Det har jeg opplyst om ja. Ikke hvert år tror jeg, men synes det er greit for foreldrene å vite når det ikke er noen fra avdelingen på jobb og hvem som evt møter dem etter ferien. Vi har ikke sommerstengt og er dermed mer avhengig av vikarer i ferieavviklingen..
Før vi begynte med sommerstengt så passet vi alltid på at det var voksne fra hver avd på jobb gjennom hele sommeren. Men kanskje bare en. Men vi var felles på huset.

Før vi begynte med sommerstengt så passet vi alltid på at det var voksne fra hver avd på jobb gjennom hele sommeren. Men kanskje bare en. Men vi var felles på huset.
Vi prøver så godt det lar seg gjøre hos oss også, men det er ikke alltid det går opp hvis alle skal ha 5 uker hver. Men vi kjenner jo barna på de andre avdelingene også, og jobber tett med «samarbeidsavdelingen» så det går fint. Bruker også kjente vikarer. Men jeg opplever at noen foreldre synes det er greit å vite hvilke voksne som er tilstede. Mange bryr seg ikke..

Her er bhg stengt i 4 uker, mer enn det behøver jeg ikke å vite.

Datteren min hadde alltid fri hele ferieavviklingen så det slapp jeg heldigvis å tenke på. Men de første årene hadde jeg nok ønsket å vite, ettersom dagene hennes ikke var så gode når ikke de faste var på jobb.

Nei, har ikke noe å si for når vi tar ferie uansett.

Back
Topp