Dere med barn fra tidligere forhold og har fått ny samboer

LiHaLo

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Hvordan gjør dere det ifht å betale utgifter som barnehage/SFO plass..
Er nye samboeren med å deler regninga? Eller betaler du hele selv?

Det betaler jeg.

Vi hadde felles økonomi fra vi flyttet sammen så all bhg å slikt ble betalt av oss. Vi har felles konto også så aldri vært snakk om mitt å ditt :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Nå har ikke jeg barn fra tidligere forhold, men samboern har det. Vi betaler alle utgifter sammen :) Hatt felles økonomi fra dagen vi flyttet sammen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Felles her og :-)

Felles her og:) Jeg sa jeg kunne betale den itillegg til de faste utgiftene vi har sammen, det var visst bare tull:P

#Happyface fra appen#

Felles her og:) Jeg sa jeg kunne betale den itillegg til de faste utgiftene vi har sammen, det var visst bare tull:P

#Happyface fra appen#

Felles her og

Den betaler bf.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg betaler barnehageutgiftene på våre felles barn, mens samboeren betaler bidraget på sine særkullsbarn.

Felles. Før vi giftet oss stod jeg for den kostnaden. Da hadde jeg også høyere inntekt enn han.
Nå har det snudd seg og vi betaler 50/50 på det meste.
Det eneste vi betaler hver for oss er telefonforbruk ettersom vi har ulike behov der. :)

Vi har felles økonomi.

Alle inntekter eg har i forbindelse med ungane (barnetrygd, barnebidrag, omsorgsløn, hjelpestønad) går inn til fellesen, og alle utgifter i forbindelse med ungane (klær, sko, fritidsaktivitetar, busskort. Bhg og sfo brukar vi ikkje lenger) går ut frå fellesen.

Edit: Då yngste gjekk på SFO betalte vi den rekninga og frå felles konto, sånn sidan det var det du spurde om.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Last edited:
Her er det jeg som betaler barnehageplassen til junior, aldri tenkt annet enn at det er en selvfølge. Men er ikke i tvil om at samboer hadde bidratt om det ble for trangt.....

Jeg er stemor men vi hadde felles konto fra vi flyttet sammen og selvfølge å måtte bruke av min del av pengene til alt som er til datteren hans.

Regningen til sønnen min trekkes fra min konto, og nå starter sønnen vår også i bhg så da betaler jeg den også. Men han betaler hus, bil, mat og alt annet. Så sånnsett spiller det ikke noen rolle hvilke penger som går hvor. Han kjøper dyrt utstyr som feks vinterdress, sko og regntøy til min sønn. Så han gjør aldri noe forskjell. Betaler mer enn barnefaren som har han 40%.

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Tidligere da jeg var samboer var det vi som betalte klær og div. han (eldste gutten til exen) hadde hos oss og da vi fikk felles barn hadde vi en felleskonto der alt gikk ut fra den. Nå som jeg har fått et barn til og har kjæreste som er stefaren hans er det jeg som betaler barnehage, men om vi hadde bodd sammen hadde det nok blitt en felles konto :)

Gikk rett inn i ekteskap uten samboerskap (er litt vill i nikkersen til tider, men er en sikker så er en det)
Min mann har alltid betalt for mine barn og, har aldri vært noen diskusjon der :-)

Er ikke uten grunn at jentene i huset foretrekker å shoppe med han, for i motsetning til meg ser han aldri på prisen men på passformen :-/ :-)

Back
Topp