Dere med barn fra før

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Greier dere huske når dere bytta over til større seng?
Lillebror har begynt å knekke koden på å klatre ut av sprinkelsenga.
Heldigvis var gubben på vei inn til han ( Bekkene mitt har tatt kveld så jeg kommer meg nesten ikke av flekken i kveld ) å fikk tatt han før han tatt med hode først.
Synes 20 mnd var litt lite til " storebror seng" :P

Her bytte vi over til stor seng da eldste var 2 år. Minstejenta er født når hun eldste var 2 år og 4 mnd, så hun fikk noen mnd på å venne seg til senga, men set gikk kjempe fint!

Liitt rart å se for seg minate jenta nå som blir to på lørdag i stor seng :p men hun får til buradagen så det blir nok tilvenning i stor seng for henne også til babyen kommer :)

Jente 2010 & 2012 <3

Skal ha tilvenning på han også før babyen kommer.. Men var ikke forberett på at det kanskje ble mange mnd før planlagt :P

Mini er 1,5 og klatrer som bare det ut av sprinkelsenga. Tenkte å kjøpe juniorseng til han nå i løpet av sommeren. Tidlig, men han syns dessverre det er alt for morsomt å klatre. Og når det kommer en liten en til, er det noen andre som trenger sprinkelsenga :)

Mini er 1,5 og klatrer som bare det ut av sprinkelsenga. Tenkte å kjøpe juniorseng til han nå i løpet av sommeren. Tidlig, men han syns dessverre det er alt for morsomt å klatre. Og når det kommer en liten en til, er det noen andre som trenger sprinkelsenga :)
Når han alt klarer å komme ut så er det vel bare å bytte. Er jo samme jobben med en juniorseng som å måtte putte de tilbake i sprinkelsenga :P

Vi har byttet rundt to år på begge to. Det har gått fint :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jentungen var ca 2 år så fikk hun vanlig rammemadrass :) Gikk over all forventning :)

Når han alt klarer å komme ut så er det vel bare å bytte. Er jo samme jobben med en juniorseng som å måtte putte de tilbake i sprinkelsenga :p
Hehe, det er sant :) a mor må bare komme seg ut på shopping først ;) men snart ferie, da blir det handling av stor gutt seng :) hva skjedde egentlig med den lille babyen min?

Litt flaut og si, men vi bytta faktisk først i påsken nå og da var han jo 3,5 år.
Greia var at legging har aldri vært noe problem, han har lagt seg ned og blitt liggende til morgenen etter. Kun en gang har han klatret ut. Så jeg gruet meg så fælt til og bytte for det var så deilig med rolige kvelder.
Men så begynte han og ha med barn hjem fra bhgn og de kommenterte senga, og da så jeg han ble litt rar.
Så da var det ned i kjelleren og hente frem den som hadde stått der 1,5 år og ventet på og bli montert.
Og det flotte var jo at det ikke var noe og grue seg over for han går ikke ut av denne heller. Legger seg og sovner og roper om morgningen om det er blitt morgen og han kan stå opp:)

Jeg har også bytta når de starter å klatre over. Da var liksom vitsen borte... Har ikke hatt juniorseng heller. Gikk rett på stor seng, dvs 90 bred.

Litt flaut og si, men vi bytta faktisk først i påsken nå og da var han jo 3,5 år.
Greia var at legging har aldri vært noe problem, han har lagt seg ned og blitt liggende til morgenen etter. Kun en gang har han klatret ut. Så jeg gruet meg så fælt til og bytte for det var så deilig med rolige kvelder.
Men så begynte han og ha med barn hjem fra bhgn og de kommenterte senga, og da så jeg han ble litt rar.
Så da var det ned i kjelleren og hente frem den som hadde stått der 1,5 år og ventet på og bli montert.
Og det flotte var jo at det ikke var noe og grue seg over for han går ikke ut av denne heller. Legger seg og sovner og roper om morgningen om det er blitt morgen og han kan stå opp:)
Men ingenting er jo bedre enn at han ikke klatra ut :) Skulle ønske min 3,5 åring var like flink :P

Tror han var rundt 1.5 år. Husker ikke helt:-/ han klatra aldri ut av senga, litt forsiktig type:-p
Men da fikk han nytt rom med stor innebygd seng, så da ble det et naturlig bytte:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har stokkesenga, så utvidet den til største type når hun var rundt året, da hun begynte å krabbe ut:)

Jente født 02.06.10
App taster :)

2 1/2 år tror jeg hun var ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tok av ene sengekanten på sprinkelsenga da hun var nesten 2, og fikk seg gulliver-seng fra ikea da hun var 2 år og 3 mnd. Da valgte hun seng og sengesett selv, hun likte det veldig godt :)

Mine var 1,5 år når de bytta til storgutteseng. De har aldri klatret ut men det var mer praktisk og ha de i vanlige senger.

♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Hm.. Jeg tror han faktisk var 3 år.. Ble litt satt ut over hvor stor han var da, aldri tenkt på det ;) Han klatra jo ut av senga hele tiden, men jeg bodde i en liten leilighet og sprinkelsenga var akkurat såpass lang at den passet perfekt på den på den ene kortveggen, rommet ble så lite med stor seng da, så derfor gadd jeg ikke kjøpe. Men så hadde jeg jo kjæresten min og vi bodde der ofte det siste året, og der hadde sambo et gjesterom med 1.20 seng, så storegutt koste seg da :p når vi endelig flytta inn dit fikk han ny egen stor gutt seng :)

Enn så lenge klatrer ikke lillebror(14mnder) ut av, og jeg hadde vel tenkt at han skulle gå rett fra sprinkelsenga inn til storebror sitt rom, i ny køyseng når babylillebror har vokst ut fra vuggen, og da er han vel 24/25 måneder tenker jeg :) håper det er en fin alder :p

Sent from my iPad using BV Forum

Kort tid etter toårsdagen. Hun klatret ikke ut av stokkesenga, men våknet ofte og ropte på oss. Når hun fikk storjenteseng sov hun mye bedre - og kommer bare inn til oss en sjelden gang.

Nå har ikke gutten vår byttet ennå, men vi har ny seng stående klar til ham. Tenker å bytte når vi kommer hjem fra sommerferie i slutten av juli, da er han 2-3 uker fra å bli 2 år. Vi har ingen problemer med at han klatrer ut, men han har begynt å sette fast beina i sprinklene, som i grunn ikke er så veldig kjekt det heller.

Her bytta vi til juniorseng da jenta vår var ca 22 mnd. Hadde nok gått tidligere også. Hun trivdes ikke i sprinkelsenga, så det ble stas med ny seng. Leggingen ble også lettere. Tror det er individuelt når de små er klare for å bytte til juniorseng. Høres ut som det er greit å prøve juniorseng hvis han klatrer utav sprinkelsenga ;-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp