dere med barn fra før..

TMA84

Forelsket i forumet
Hvordan skal dere gjøre det når det starter.
Får dere barnevakten til å komme til dere.? Evt da vekker dere barnet før dere går for å informere barnet at dere går og at bestemor er her for å passe på. Eller bare reiser dere for å ikke beskymre barnet.

Eller vekker dere barnet og tar det med til barnevakten?

Vi får farmor og farfar opp til oss, vekker ikke lillemor, hun er bare 2 år. Hun får komme på sykehuset når bebisen er kommet. Til da skal hun være i barnehagen og bli hentet av farmor eller om det skulle skjedd i helgen blir det det ssmme utenom barnehagen.

Ja tenker det samme.
Min er 4 år, han vet godt at babyen er på vei og at vi skal på sykehuset. Men blir nok bare verre om vi vekker han og han ikke får være med. Han har sagt et par ganger at han vil være med når babyen kommer.

Hvis det skjer på natta så kommer barnevakten hit, er det på dagen blir han nok hentet av henne når riene begynner å merkes på meg. Kommer ikke til å vekke den kommende storebror på natta, han er ikke to år enda.

jenta vår er 2 år. Vi får bestemor til å komme hit å legge seg her viss de skjer noe på natta :) vi bor bare 80 meter unna hverandre da :) skjer det på dagtid når hun er i barnehagen så er det bestemor eller bestefar som henter henne, så komm heller pappa å jenta å besøker oss når lillegull har kommet :)

Får mamma til å komme hit dersom det starter om natten. Har ikke tenkt på å vekke han, tror han synes det er greit å våkne til bestemor :) Så leverer hun han i bhg osv.

Skjer det på dagtid, får vi vel mamma til å hente han i barnehagen, så blir han med hjem til henne og blir der i noen dager. De kommer selvfølgelig og besøker oss på sykehuset også :)
(Han er 4 1/2 og vet at det snart kommer en baby og at han skal være hos bestemor i mellomtiden :))

Får mamma til å komme hit dersom det starter om natten. Har ikke tenkt på å vekke han, tror han synes det er greit å våkne til bestemor :) Så leverer hun han i bhg osv.

Skjer det på dagtid, får vi vel mamma til å hente han i barnehagen, så blir han med hjem til henne og blir der i noen dager. De kommer selvfølgelig og besøker oss på sykehuset også :)
(Han er 4 1/2 og vet at det snart kommer en baby og at han skal være hos bestemor i mellomtiden :))
Sign

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Har en på 3 år, skjer det på natta kommer søsteren min hit, på dagen så leverer vi han bare. Om det skjer denne helga, så er han hos pappan sin uansett;)

Hihi :-)
Hun som bor her hjemme med oss får klare seg selv..hun er 13 :-) Helst vil hun nok bli med, men det blir det ikke!! Sambo skal bli pappa for første gang så han må få den opplevelsen selv :-)
Hun på 17, som bor en flyreise unna..har gitt meg klar beskjed om at jeg må ringe med en gang jeg begynner å kjenne på noe...hihi....hun har pakket fødebagen sier hun :-) å kommer da til å reise hit på første fly :-)

I utgangspunktet kommer mine foreldre opp til oss. Det tar de ca en halvtime å komme opp,og så må vi beregne 20minutter å kjøre til føden. Sist startet fødselen veldig brått, så dersom den starter så fort denbe ganga kan det hende at vi må ta med den lille i bilen og levere han på vei til sykehuset. Men håper at vi rekker å vente på at foreldrene mine kommer hit før vi må dra :-)

Skjer det på dagtid er han i barnehagen,så da henter foreldrene mine han :-)

Har ei jente på nesten 7år. Skjer det på natten kommer besteforeldre til oss. Skjer deg på dagen henter de henne på skolen/sfo. De bor da med henne hos oss de dagene vi er på barselhotell.
Skjer det ila helgen så leverer vi henne hos besteforeldrene!

Vi har fortalt han at det kan hende vi plutselig må dra til sykehuset midt på natten, og da da vil mormor eller tante være her og antageligvis ligge å sove på gjesterommet når han våkner. Han er seks år. Han synes det hørtes litt rart ut å dra midt på natten så skal snakke om det en gang til og at vi kanskje kommer til å være på sykehuset flere dager/netter og at det enten er noen som sover på gjesterommet eller at han sover over hos en av besteforeldrene.

Vi gjør også som di fleste her. Blir det fødsel på natta (som det har vært med resten av flokken)- kommer farmor hit. Di er litt små skuffet hver morgen nå- når mamma fortsatt er her. Di gleder seg såå til å få en til liten bror..

Hvis det skjer på natten så kommer besteforeldrene hit. Og vi kommer ikke til å vekke de bortsett fra eldste. Minstemann kommer sikkert til å grine og vil være med hvis vi vekker han så det blir litt dumt.

Skjer det på dagtid så henter besteforeldrene i barnehagen. Men tror nok det skjer på natten, har pleid å gjøre det med de andre.

Back
Topp