Dere med barn fra før

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Hva var mest overraskende med fødselen, og tiden etter fødsel?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

hvor j*velig slitsomt det var.. hvor vondt det gjorde.. hvor langt tid det tok.. øøøhmm.. blei overasket a alt igrunn :/ jeg er IKKE en av di -ååå, jeg kunne født dagen etter! hehe.. hjelpes.. og tiden etterpå.. hmm.. blei vel ganske tatt på senga der og :P klage, klage :P

Vell, kan ikke at noe var så overraskende med selve fødselen. Viste at det kom til å være en lang tid i et smerte h** :P
Men tiden etter på derimot.. Jeg hadde denne innstillingen "Hvis babyen gråter er det fordi at han er enten sulten, trøtt eller har bæsjet". Men ingen sa noe til meg om kolikk, og andre "problemer" man plutselig kom opp i.
Jeg hadde en hard barseltid, de første 6 ukene var helt grusomme.
Skulle ønske at jordmor eller helsesøster kunne ha pratet mer om slike ting. At det er ikke bestandig at alt er velstand etter fødselen :)

I forbindelse med fødselen var det vel det at pressefølelsen er den samme som når du skal drite :P Ingen hadde sagt det til meg! Så jeg ble litt flau når jeg måtte ringe på jordmor for å si at jeg trodde jeg måtte drite. Så var det presse jeg skulle ;)

I tiden etter fødselen var det vel verst med fødselsdepresjon (etter nummer 1).
Ville jo ikke snakke med noen om det, er jo meningen man skal være så lykkelig når man har fått barn. Men jeg ville helst kaste ham i søpla :( Heldigvis gikk det over og jeg vet hva jeg skal gjøre om det skjer igjen :)

BV-app!

Overasket over hvor satt ut og hjelpeløs jeg følte meg av alt sammen. Hater å miste kontrollen og jeg kunne jo ikke bestemme over hva som skulle skje når og hvor :P Følte meg så liten!

Ble overrasket over alt egentlig. Fødsele, og tiden etterpå... Jeg trodde ikke at jeg skulle bli så sliten. midt oppi alt så kjøpte vi oss et oppussingsobjekt av et hus!!! Sjønner ikke hvordan vi fikk det til.... :P

Jeg var mest positivt overrasket faktisk :-) Fødselen gikk så fint og hadde en rolig baby så den første tiden var heller ikke så slitsom som jeg trudde den skulle bli...

Blei overraska over kor lang tid d tok, kor vondt d gjor og kor deilig d var å få epidural. fekk panikk midt i åpningsfasen, ca på 7 cm.. var livredd for at riiene skulle bli verre.. han var en stjernekikker, å da er visst fødselen vondare enn vanlig.. men fikk han ut sjølv :) uten hjelp *stolt*

Med nr 2 (2timer) og nr 3 (50min) vart eg overraska over kor fort d gikk.. rakk jo ikkje å få vondt før d var over ;)

Med førstemann var jeg overrasket over at jeg bæsja samtidig :P og jeg lurte fælt på hva tråden på hodet var ( elektrode) og tenkte med en gang navlestrengen hehe og at jeg hadde hatt den lille i magen min ;)

at anestien ikke klarte å sette spinalen riktig under ks og at jeg hadde grusomme smerter under hele ks :( uten at de trudde på meg og fikk bare et lite unskyld da de fant det ut :O

Etter på var det at Emilie var så lita og rar :P og at hun faktsik utviklet seg helt normalt <3

Back
Topp