Dere med barn fra før...

marlene87

Gift med forumet
...hvordan gjør dere det hjemme for tiden?
Jeg er kvalm, trøtt og har i tillegg fått løfteforbud pga blødninger. Har ei datter på 1,5 år og har mye dårlig samvittighet overfor henne og sambo. Han er jo så tålmodig og snill <3

formen er fin så null stress. er bare sliten jeg.. og trøtt.. hvorfor løfteforbud?

Jeg er også bare trøtt og sliten og innimellom små kvalm men er med tøtta på to år som vanlig likevel. tok meg en time på sengen i sted når mannen lekte med henne, det var utrolig digg :)

Minner meg litt om da jeg gikk med nr. 2 :) Da hadde nemlig størstemann som da var 13 mnd knekt beinet i foten, å skulle bæres og ikke belaste foten i det hele tatt i 6 uker! Å der gikk jeg kvalm, var vel rundt 5 uker da det skjedde. Måtte reise å bo hos min mormor (hun er ganske ung og tåler støy og barn), siden sambo var student og jobbet i tillegg.
Nå har vi to barn, sambo er veldig flink til å hjelpe. Han tar barna i bhagen på morgen, så henter jeg dem, for da er formen min bedre. Men har dere ikke familie som kan trø litt til? Barnevakt et par timer?

Jeg har ei dagmamma som er sykmeldt for tiden, så Amanda er hjemme hos meg hele tiden. Stygt å si det, men jeg gleder meg til noen formiddager for meg selv. Føler det er jeg som gjør ALT (Sambo er kjempeflink, men når man er sliten tåler man ikke så mye) . Aktiviserer, steller/bader barna, hjelper alex med lekser, handler inn mat, vasker klær og gjør meste av annet husarbeid.

Jeg er kvalm og trøtt, så er ikke like aktiv som jeg har vært da...Men det håper jeg tar seg opp! Vil ha mer energi soon! :-P

Så er glad jeg har en mann som er flink å leke og underholde lillemor når jeg ikke klarer :-) men er det min tur å stå opp på morgen står jeg opp med henne, det klarer jeg fint... Og løfter og bærer som før.

Nå for tiden har det vært veeeeeldig stress... For Både sambo, eg og Småen har vært sjuke... Så Han har kje vært i barnehagen siden sist mandag, så det ska bli litt deiligt å komma til "hverdagen" igjen i morgen, for sjøl om småongen min har 40 i feber, så e han turbokanin! :p Men sambo er flink til å hjelpe til når det trengs. Men får litt dårlig samvitighet, for eg føle eg kjefte ein del for tiden, har veeeeeeldig kort lunte, å han er liksom i den VERSTE fasen føle eg. :p

Godt å høre at det er flere i samme situasjon. Jeg vet fra sist at formen ble bedre etter uke 14-15, bare å stålsette seg til da

Minner meg litt om da jeg gikk med nr. 2 :) Da hadde nemlig størstemann som da var 13 mnd knekt beinet i foten, å skulle bæres og ikke belaste foten i det hele tatt i 6 uker! Å der gikk jeg kvalm, var vel rundt 5 uker da det skjedde. Måtte reise å bo hos min mormor (hun er ganske ung og tåler støy og barn), siden sambo var student og jobbet i tillegg.
Nå har vi to barn, sambo er veldig flink til å hjelpe. Han tar barna i bhagen på morgen, så henter jeg dem, for da er formen min bedre. Men har dere ikke familie som kan trø litt til? Barnevakt et par timer?

Huffda... Det kunne ikke vært enkelt med en på 13 mnd med knekt fot!

Vi har ikke fortalt noen om graviditeten og blir ikke gjøre det før etter uke 12. Det går forsåvidt greit hjemme da sambo er kjempeflink med lillemor. Sliter vel mest på samvittigheten og det at man blir så satt ut i formen:(

Er kvalm å spyr store deler av døgne snart. Pappaen går skole. Så han er ikke hjemme å hjelper. Men har heldig vis mamma og svigermor i nærheten. De hjelper om jeg spør. Ellers så blir tv litt barnevakt:/ det er når kvalmen er på det værste. Jenta mi er 3 år

Her er jeg totalt blottet for energi!!! Er så trøtt at jeg bare vil sove og sløve :( mannen jobber hele dagen og siden vi ikke har bhg plass er det såååå tøft. Har masse dårlig samvittighet for Emilie :( men håper snart energien kommer tilbake!!!

Kjenner meg litt igjen i problemstillingen...har ikke vert så kvalm ennå, men veldig trøtt og hatt litt blødning. Har en gutt på 2,5 år og han henger stort sett på meg hele dagen når vi kommer hjem. Prøver å si at han ikke kan bli bært så mye og ikke må hoppe på magen etc, men han forstår jo ikke det helt. I tillegg er eg student( i praksis i bhg no ) og har en deltidsjobb utenom, noe som vil si at eg jobber 14 timer noen dager. Blir ikke masse tid til hvile....gler meg til praksisperioden er over( om 3 uker) og vi har fri fra skolen 2 dager pr uke, det skal bli godt :)

Akkurat det samme har jeg lurt på. Mannen hjelper ekstra til men han reiser en del i jobben og da faller alt på meg. Løser det med veldig enkle middager for tiden og har senket listen min litt over alt jeg vanligvis gjør...

Back
Topp