Dere med barn fra før...

marlene87

Gift med forumet
...hvordan gjør dere det hjemme for tiden?
Jeg er kvalm, trøtt og har i tillegg fått løfteforbud pga blødninger. Har ei datter på 1,5 år og har mye dårlig samvittighet overfor henne og sambo. Han er jo så tålmodig og snill <3

Jeg har ligget med ekstrem svangerskapskvalme siden jul, med 2 barn alene på 2 og 4 år.. Men utrolig nokk gått greit.. Huset ser ikke ut da, men nå begynner formen å komme til bake endelig, så får ordna litt da:p

Her tyr vi til besteforeldre, guttene har vært mye syke etter jul og jeg klarer ikke å være hjemme med dem alene, postafen som jeg går å for å ikke spy så ofte gjør at jeg bare sovner der jeg sitter innimellom :( Så for at min kjære ikke skal bruke opp alle syktbarndagene sine har foreldrene mine vært en del på besøk (de er pensjonister begge to). Min kjæres foreldre kommer og er fra fredag til tirsdag nå så det hjelper på en del, men jeg merker at min kjære blir veldig sliten av 120% jobb (har en ekstra 20% stilling) og alt ansvaret hjemme.

Samvittigheten er ikke særlig god, men satser på at premien veier opp for alle offer guttene og min kjære må gjøre :)

Jeg har vært utrolig mye dårlig siden før jul så her har alt falt på mannen. Flytting, utpakking, barna osv. Men jeg har hatt gode dager også så da er jeg jo med å gjøre ting her jeg også. Leverer barna uansett i bhg og henter de, har laget middag også visst formen min har vært i stand til det

Nå har mannen nettopp reist ut og blir bort i 2 uker igjen.. Formen er egentlig ok, hvis man ser bort ifra kvalmen og humørsvingningene. Jeg har to barn på 3 og 4 år, og det går helt ok :) Gruer meg til høygravid-tiden, men håper jeg slipper å gå så mye alene den tiden...

Her er far i perioder alenefar, spesielt på dårlige dager. Men var hjemme med sjuk unge alene torsdag og fredag og det gikk da bra det og, men er evig takknemlig for å ha en så flink samboer som tar i et tak når jeg er dårlig. Men huset har en litt lavere standars av renhet enn jeg foretrekker da, men jeg kan ikke klage:-)

Føler meg til tider som en dårlig mamma når jeg ikke orker å leke hele tia , men han er heldigvis flink til å leke med seg selv også :) (han er 16 mnd) tar det igjenn når jeg skal ta han med til lekeland på lørdag :D

Det går mye bedre nå, kvalmen har heldigvis gitt seg. Men det har blitt mye enkle middager pga jeg ikke har orket/hatt matlyst... Mannen har ordnet masse i huset, lekt med datteren vår, latt meg sove osv, så det har hjulpet enormt. det er jo et felles prosjekt, dette her! :)

Jeg er ikke veldig dårlig akkuratt, men uggen og veldig trett (selvfølgelig). Så her går det litt i skippertak. Fikk vaska hele leiligheten nå på fredag, så nå blir det nok en god stund til neste rundvask... Kommer nok sterkt tilbake etterhvert :) ellers prøver jeg å stille opp så mye som mulig for minsten, som snart blir størsten :) -men det går i litt dårlig samvittighet for at jeg ikke strekker ordentlig til om dagene..

Mye dårlig samvittighet. Klarer stort sett å stå på til de har lagt seg, men da er det sofaen eller senga;)

Godt å høre at det er flere som er i samme situasjon. Må bare prøve å holde meg oppe noen uker til:) Hjelper til når formen er grei hvertfall

vasker når jeg orker, middag lager gubben (stort sett), å heldigvis er jenta vår ganske selvhjulpen og leker mye alene, formen kjennes bedre ut nå, men ikke helt normal enda nei :P

Mannen min stiller opp masse om dagen han også! :) Jeg må ofte ta meg en dupp, særlig etter jobb, siden jeg blir mye sliten og kvalm, og da er han heldigvis forståelsesfull og tar barna, og fikser middag. Men jeg gleder meg til å komme meg litt, så jeg kan bidra mer hjemme jeg også

Mannen, besteforeldre, barnehage er redningen. Og måttet ta en del sykedager på jobb, mye pga faktisk sykdom hos både meg og begge ungene. Er fortsatt kjempesliten og trøtt men begynner å bedre seg noe

Sliter heldigvis ikke med kvalme :) men sliter veldig med trøtthet. Men ting er som vanlig her, er ikke så veldig mye ekstrahjelp å få av gubben. Noe jeg forsåvidt regnet med.

Ser at jeg er nokså heldig med tanke på formen.. Eneste jeg sliter litt med er matlysta, men det er jo ikke katastrofe (enda! ;) Eneste måltidet som faktisk frister iløpet av en dag er frokost, ellers må jeg tvinge meg selv å spise litt. Og gutten er jo så stor, eneste han trenger hjelp til er å skjære og smøre brødskive! :)

Sambo er helt eksemplarisk og stiller virkelig opp. Han tar mye av husarbeidet også er linnea veldig pappa jente så det er pappa som må gjøre og hjelpe med alt. Har litt dårlig samvittighet, men en graviditet er søren meg ikke bare bare

Back
Topp