Dere med barn fra før...

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Når forteller dere dem at dem skal få et søsken??
Her skal vi ikke fortelle noe, siden vi mistet i dødfødsel sist, og vi vil ikke få opp forventningene hennes eng gang til tilfelle det skal gå like gale denne gang...
 
Vi fortalte det et par dager etter positiv test, men hun er 11 år ;) Da kunne hun være med og fortelle sine besteforeldre at hun skulle bli storesøster. Hun er veldig "med" i graviditeten og utroli hjelpsom. :) Vi er kjempeheldige som har en så flott datter fra før! Men jeg kommer ikke til å ta henne med på ordinær UL i tilfelle...
 
Vet ikke men forteller det nok når magen begynner å vokse skikkelig, vente så lenge som mulig tenker jeg så ventetida ikke blir så lang, er vel bare 3åringen som kommer til å skjønne noe av det da :)
 
Når forteller dere dem at dem skal få et søsken??
Her skal vi ikke fortelle noe, siden vi mistet i dødfødsel sist, og vi vil ikke få opp forventningene hennes eng gang til tilfelle det skal gå like gale denne gang...
Huff, det må være helt forferdelig! Hvor gammel er storesøster og skal hun ikke vite noe før ungen er ute ? Kommer hun ikke til å skjønne når mage vokser osv..
 
Vi sier det ikke før vi sier det til andre altså etter uke 12
 
Eldstemann har bursdag i mars, da er jeg 12 uker. Så det blir vel at vi forteller det til dem da :)
Hadde vi sagt noe nå, hadde nok både barnehagen og skolen visst det, hehe. De er 5 og 6 år, vanskelig å holde på hemmeligheter da :)
 
Huff, det må være helt forferdelig! Hvor gammel er storesøster og skal hun ikke vite noe før ungen er ute ? Kommer hun ikke til å skjønne når mage vokser osv..

Hun er 2 år. Men hvis hun spør når magen har blitt stor så kommer vi selvfølgelig til å fortelle henne sannheten. Men så lenge vi kan unngå å si noe, så gjør vi det. Mulig vi forbereder hun 2 uker før igangsettelse bare slik at hun vet hva som er i vente dersom hun ikke har spurt før
 
Min er halvannet, så har allerede sagt det jeg. :) hehe. Han gjentar ordet "baby", men det er jo ingen fare for at han skal si noe til noen, og ikke har han forståelse for hva det innebærer heller :)
 
har prøvd å fortelle det til vesla.. 'mamma har babi i magen' og hu bare 'neeeeeeei mamma' og ler seg i hjæl :p
 
Jeg kommer nok til å vente en god stund før mine to på 2 og snart 5 får vite noe! Ventetiden blir veldig lang! Men har også en bonusdatter som vi har i helger og ferier! Hun er 13 år, ikke sikkert vi klarer å holde det skjult så lenge hvis formen ikke plutselig blir bedre!
 
Back
Topp