Dere med barn (feberkramper)

vesla hadde det sist hu var syk. hun hadde skalagensfeber.. høy feber i mange dager. stakkars spiste ikke NOE på 9 dager :( drakk omtrent ikke.. blei så redd når hu begynte å rykke til at jeg ringte legevakta for å høre.. fikk beskjed om å kle a ungen pysj og kjøle ned med kalde kluter for å få ned febern.. + febernedsettende seff!

vesla hadde det sist hu var syk. hun hadde skalagensfeber.. høy feber i mange dager. stakkars spiste ikke NOE på 9 dager :( drakk omtrent ikke.. blei så redd når hu begynte å rykke til at jeg ringte legevakta for å høre.. fikk beskjed om å kle a ungen pysj og kjøle ned med kalde kluter for å få ned febern.. + febernedsettende seff!

huff så ekkkelt?! men fått greie på hva annet det evt kunne ha vært??
vesla hadde forresten kramper første sykedag! hu hadde vært pjusk i bhg. men feber kom ikke før hu hadde lagt seg. og da kom den som kasta på!! målte 40,9 rett etter anfallet.. var bare den ene dagen hu hadde det enda hu hadde like høy feber dagene etterpå.. :/

huff så ekkkelt?! men fått greie på hva annet det evt kunne ha vært??
vesla hadde forresten kramper første sykedag! hu hadde vært pjusk i bhg. men feber kom ikke før hu hadde lagt seg. og da kom den som kasta på!! målte 40,9 rett etter anfallet.. var bare den ene dagen hu hadde det enda hu hadde like høy feber dagene etterpå.. :/

...

Jg har en som hadde feberkramper fra ca 8mnd til 2år. Jg opplevde at legene bagatelliserte det helt til han fikk det på legevakta og de så det. Da stilte de opp! De varer jo ofte ikke så lenge, så ungene er som regel fine når legen ser dem.. Min fikk aldri lammelser etter en krampe. Han fikk krampe, varte i 1-3 min (som regel), og 'normal' med en gang etterpå. Veldig sliten da, selvfølgelig, mn ellers fin. Ikke stiv eller lammelser.

Det er grusomt å se ungen krampe seg sånn! Håper dere får svar og god oppfølging :)

Jeg har to gutter og begge to har fått feberkramper.
Krampene har vært fra 3 - 6 1/2 minutt og de har alle gangene vært bevisstløse i opp til en time etterpå. Siste gangen når minnsten fikk krampe som varte over 6 minutter var han bevisstløs i en time etterpå og når han "kom til bake" hadde han lammelser i venstre halvparten av kroppen. Det gå seg litt etter litt og han var helt han selv ca 3 - 4 timer etter krampen.
Vi har ringt ambulanse alle gangene og vært på gode sjekk på sykehuset.
Dette er grusomme opplevelser og selv om det er 4 år siden sist blir jeg fortsatt stressa når de får feber.

Back
Topp