Dere med barn 3år+

camilla82

Elsker forumet
Gutten vår sikler så mye, snakk om at genseren blir våt, når han er ute fryser jo dette rundt munn og han er blå lenge etterpå[:(] han har fått alle 20 tennene. I tillegg gulper han, var hos legen fikk dabeskjed om å gi han gaviscon flytende etter mat, det hjalp så da sluttet vi,men nå er det på igjen og det er snakk om at han gulper opp pizzabiter ofte en stund etter mat også :( Han sier han har vondt i munnen..tunga hans er det sprekker på og noen ganger blør han.
Men gulpinga må jo slite på tenner??
Noen som vet hva dette kommer av? Legen mente han ville vokse det av seg. Jeg får jo bare starte med gaviscon igjen og be bhg passe på å tørke han ofte rundt munn når de er ute.

hos mindre barn forekommer ofte slik at av lukke muskelen ikke er helt inntakt enda. jeg ville bedt om en henvising. Kan jo ikke være bra å gulpe så mye, som du nevner, det sliter jo på bla tenner.

Må nevne at han ofte er tett i nesa si så da puster han jo gjennom munnen. Han har dren og vi har nå oppdaget at han har en del pustestopp, på siste kontrollen vi var var han forskjøla, tok hørseltest og på ene øret ga det ikke utslag, men problemet er at maskinen måler hva som er normalen, så legen visste ikke hvor mye under normalen han ligger[8|] Men mente at dette var fordi han var forskjøla.
Jeg er så lei,vet liksom ikke hvor vi skal begynne, trodde han skulle bli bedre etter dren og polyppfjerning.
Jeg får ringe ØNH legen i morra.

Værste er at han går å tygger på det, tror det skal være slik vel[8|] Det lukter jo pjuk.

ORIGINAL: Bdancer

det kan hende lukkemuskelen i magen ikke fungerer som den skal. ville bedt de undersøke det, skal jo ikke gjøre det helt opp i 3 års alderen. og det er ikke bra for tennene nei, magesyra kan ødelegge emaljen.
ang det med sårhet pga sikling, så prøv sink og kuldekrem.

Takk for svar [:D][:D]

Han har sliti en del med hoste som tilslutt satt seg skikkelig, da fikk vi astmamedisin som vi skulle bruke for å få slutt på hosten, den ble borte så bruker ikke den nå.

Ja han er mye og ofte syk,ihvertfall en gang i mnd[:-] var syk senest forrige uke med feber og forkjølelse, da var det 14 dager siden sist han hadde feber og var tett.

Men hva fikk dere beskjed om av legen da, at det bare må gå sin gang? Elias har snørra siden han var 1år,ble litt bedre etter polyppene ble fjernet for 1 år siden,men etter noen mnd var det igang med snørring igjen.

ORIGINAL: Beta

Min eldste var sikler, ga seg når han var rundt 3 år, eneste vi fikk beskjed om var å la han få masse tyggemotstand. Knekkebrød, gulrot osv.. Men han gulpet ikke da.

Håper dere finner noe som funker og god bedring til gullet ditt[:)]

Takk Beta [:D] Ja håper vi finner noe som funker jeg også[8D]

jeg ville fått en henvisning til noe med gastroskopi for å utelokke at det ikke er noe galt med lukkemekanismen nedi der.. [:)][:)]

Back
Topp