Dere med bakovervendt livmor

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Dere som har bakovervendt livmor, har dere opplevd noen komplikasjoner med å prøve å bli gravid? Vi har et barn fra før, og fant ut etter hun var født jeg har bakovervendt livmor. Vi ble gravid på prevensjon sist gang, så dette er første gang vi prøver å bli gravide :) Er veldig spent på om livmoren, eller livmorhalsen sin posisjon, blir en faktor som kommer til å påvirke prøveperiodene, og øke vanskeligheten med å bli gravid :shy:.

Dere som har bakovervendt livmor, har dere opplevd noen komplikasjoner med å prøve å bli gravid? Vi har et barn fra før, og fant ut etter hun var født jeg har bakovervendt livmor. Vi ble gravid på prevensjon sist gang, så dette er første gang vi prøver å bli gravide :) Er veldig spent på om livmoren, eller livmorhalsen sin posisjon, blir en faktor som kommer til å påvirke prøveperiodene, og øke vanskeligheten med å bli gravid :shy:.
Jeg har ikke, men mamma har og hun har 3 barn som ble til uten noen problemer. Med tanke på at du ble gravid på prevensjon sist, så tror jeg ikke det skal være noe problem. Men husk at det kan ta tid uansett.

Jeg fikk vite på ultralyd i uke 7 at jeg har det, dette er mitt andre barn og ingen snakket om det forrige gang :P
Ble uplanlagt gravid denne gangen, men strevde litt mer med nummer en. Det var dog ikke på grunn av livmora, men fordi jeg har pcos.

Regner med at det ikke er såå stress, da hadde vel noen sagt noe da vi prøvde første gang? :joyful:

Jeg har det. Slet veldig med å bli gravid første gang. Men det hang sammen med manglende eggløsning. Ble gravid flere ganger med medikamenter for å fremme eggløsning, men hadde flere SA før den satt. Andre barnet gikk på første forsøk uten medikamenter. Så jeg vil ikke si det har hatt noen påvirkning i mitt tilfelle.

Da regner jeg med det ikke har noen form for påvirkning :) Er forberedt på at det kan ta tid, og vi stresser heller ikke enda. Er veldig avslappet til prøvingen. Benytter ikke eggløsningstester osv. nå i starten.

Jeg har bakobervendt. Skal ikke ha noe som helst å si for fertilitet. Eneste jeg har merket er at det kan gjøre vondt under samleie i blant, tror det er pga retningen på livmortapp (?) siden livmor gjør at den vipper eller noe.

Ble gravid på PP 4 sist :)

Ingen problem nei :happy:
Blir kjapt gravid her også (4 ganger på 5 forsøk) - fekk beskjed om at det var nokså normalt selv om flesteparten har framovervendt. Aldri vært et tema gjennom svangerskap :happy:

Støtter den med av og til smerter ved samleie. Eg kan heller ikkje bruke tampong.

Jeg har bakovervendt og ble raskt gravid første gang, andre gang tok det lang tid, men det skyldtes prevensjonsvalg.

Gyn sa til meg at bakovervendt livmor er en normalvariant og ikke gir vansker med verken å bli gravid eller påvirker vangerskapet på noen måte. Hun sa at det er som å være venstrehendt :p
I noen få, svært sjeldne tilfeller, kan det gi litt vannlatningsproblemer i det livmoren vokser opp av bekkenet, men det er uhyre sjeldent og kan fikses med kateterisering (bare til info siden jeg plutselig kom på det :bookworm:)

Trur eg har bakovervendt livmor, men er ikkje 100% sikker.
Er så lenge sidan det var snakk om at hukommelsen har sletta infoen:p

Vart kjapt gravid med begge ungane.

Har bakovervendt livmor, og ble gravid på første forsøk med begge ungene. Måtte ha innvendig ul i uke 12, da utvendig ikke fungerte, men ellers tror jeg det har lite å si :)

Jeg har bakovervendt livmor. Visste det før jeg ble gravid første gangen, men for å si det sånn så har jeg blitt gravid tre ganger på prevensjon. Så tror ikke det har påvirker fertiliteten sånn sett. Har blir gravid tre ganger til i sommer, men mistet hver gang. Dette skyldes lavt progesteron tror de, og har ikke noe å si med livmora. Det eneste som de sier er viktig er å opplyse tydelig om med dette er hvis det ender i keisersnitt! Jeg fikk hastekeisersnitt med første, og alt gikk utrolig fort. Det stod i papirene mine, men de ble ikke lest. Ble sydd sammen som om jeg hadde forovervendt livmor, og hadde mye smerter og arrvev frem til jeg ble gravid igjen nesten to år seinere. Innen noen uker da, så var alt i orden igjen og har vært det siden :happy:

Jeg har det, og har fått beskjed om at det ikke har noe å si for noe annet enn at det kan være litt vanskeligere å sette inn spiral. Blitt fort gravid 4 ganger.

Back
Topp