Dere med baby i hodeleie

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Hvordan kjennes rumpa / ryggen på
Babyen ut, og hvor på magen kjenner dere den? Jeg er så usikker og er redd min har lagt seg i seteleie igjen. Kjennes ut som en hard rund kul over navlen, og lurer på om det kan være hodet. :/

Hvordan kjennes rumpa / ryggen på
Babyen ut, og hvor på magen kjenner dere den? Jeg er så usikker og er redd min har lagt seg i seteleie igjen. Kjennes ut som en hard rund kul over navlen, og lurer på om det kan være hodet. :/

Ofte presser babyen seg oppover her og da blir det knallhardt som en kul (hos meg over navlen, men jeg er veldig kort også). Jeg har babyen i hodeleie :)

Eller vet ikke om jeg skal si oppover, men kanskje utover :) Og det er jammen hardt da! Så kan fint være rompa du kjenner, evt en fot som presses utover. Jeg får ofte to, en stor og en liten, og tenker det er rompa og en fot (siden hun pleier sparke akkurat der jeg antar foten presses ut).

Det kan være hode eller kan og være rumpa....
Her trodde jm sist at snupp hadde lagt seg i sete, siden kulen var så rund liksom, men da ho sjekka med ul apparatet så log baby rett med hode ned...

Men no e eg usikker, ikkje før at eg kjenne forskjell på om det er hode eller rompa, men etter ei kjempe romestering i magen her om dagen så kjennes alt av spark/slag og bevegelser anderledes ut....

Det kan være hode eller kan og være rumpa....
Her trodde jm sist at snupp hadde lagt seg i sete, siden kulen var så rund liksom, men da ho sjekka med ul apparatet så log baby rett med hode ned...

Men no e eg usikker, ikkje før at eg kjenne forskjell på om det er hode eller rompa, men etter ei kjempe romestering i magen her om dagen så kjennes alt av spark/slag og bevegelser anderledes ut....
Ja samme her. Var etter en kveld med unormalt mye aktivitet den kulen begynte å bule ut! Så sist eg sjekket var han i hode men etter den kvelden har eg en følelse på at han snudde seh :/

Ja samme her. Var etter en kveld med unormalt mye aktivitet den kulen begynte å bule ut! Så sist eg sjekket var han i hode men etter den kvelden har eg en følelse på at han snudde seh :/

Sist det skjedde me meg snudde ho seg fra sete til hodeleie...
Derfor e eg og litt bekymra no at ho har snudd seg tebske te seteleie..
Men om du e bekymra kan du jo kontakte jm...
Eg ska te jm på mandag så da sjekke ho...
Vesst det blir verre me kynnera og rare ting i hælga drar eg innom å sjekke da...
Sia eg MÅ ha KS om det e seteleie og vi har over 2tima te sykehuset bekymre det meg sia eg i dag e 38 uke....
Og om dem skulle tatt planlagt KS sku dem gjort det no..

Lagt e du på vei?

Her ligger han med hodet ned, og ryggen og rumpa på min høyre side.. kjenner tydelig at det er noe hardt på den siden av magen, mens det er mykere på andre siden hvor det er en lomme med fostervann.

Når han trykker seg utover kjenner jeg rumpa stikke ut på siden ovenfor navlen.. kjenner konturene av rumpa liksom.. og sparkene kommer på andre siden ovenfor navlen, og rundt der :-)

Sendt fra mobilen.

Sist det skjedde me meg snudde ho seg fra sete til hodeleie...
Derfor e eg og litt bekymra no at ho har snudd seg tebske te seteleie..
Men om du e bekymra kan du jo kontakte jm...
Eg ska te jm på mandag så da sjekke ho...
Vesst det blir verre me kynnera og rare ting i hælga drar eg innom å sjekke da...
Sia eg MÅ ha KS om det e seteleie og vi har over 2tima te sykehuset bekymre det meg sia eg i dag e 38 uke....
Og om dem skulle tatt planlagt KS sku dem gjort det no..

Lagt e du på vei?
Jeg er 38+3 idag. Skal til jordmor på Onsdag, men ting kan jo skje før den tid. Om man skal føde vaginalt i sete, pleier de å ta røntgen for å sjekke om bekkenet e stort nok da?

Håper du finner ut av det på mandag da, at din ligger i hodeleie..Hvorfor må du ha ks ved sete? Jeg håper på å få ks også om han ligger i sete men begynner jo å bli dårlig tid.
Om vannet ditt går og du e usikker på leiet til babyen, skal man bare legge seg ned da?

Her ligger han med hodet ned, og ryggen og rumpa på min høyre side.. kjenner tydelig at det er noe hardt på den siden av magen, mens det er mykere på andre siden hvor det er en lomme med fostervann.

Når han trykker seg utover kjenner jeg rumpa stikke ut på siden ovenfor navlen.. kjenner konturene av rumpa liksom.. og sparkene kommer på andre siden ovenfor navlen, og rundt der :-)

Sendt fra mobilen.
Synes det er så vanskelig å tolke spark :/ for føler jeg kjenner bevegelse over alt så blir veldig usikker. Kjente noen skikkelige dult nederst i magen i sted og e usikker om det var føtter som sparket eller hender som slo. Så kjente jeg også noe dult helt øverst i magen og når eg trykket på det trakk det seg vekk. Så usikker på om d var fot eller hånd :p

Eller vet ikke om jeg skal si oppover, men kanskje utover :) Og det er jammen hardt da! Så kan fint være rompa du kjenner, evt en fot som presses utover. Jeg får ofte to, en stor og en liten, og tenker det er rompa og en fot (siden hun pleier sparke akkurat der jeg antar foten presses ut).
Føler eg kjenner spark på helt nede i magen og helt øverst :p men en av delene må vel være hender som slår . Men syns d e vanskelig å tolke hehe

Jeg er 38+3 idag. Skal til jordmor på Onsdag, men ting kan jo skje før den tid. Om man skal føde vaginalt i sete, pleier de å ta røntgen for å sjekke om bekkenet e stort nok da?

Håper du finner ut av det på mandag da, at din ligger i hodeleie..Hvorfor må du ha ks ved sete? Jeg håper på å få ks også om han ligger i sete men begynner jo å bli dårlig tid.
Om vannet ditt går og du e usikker på leiet til babyen, skal man bare legge seg ned da?

Trur man ska bærre legge seg ned ja....
Eg har hatt et KS før så får ikkje lov av legan tel å prøve å føde i sete!
Sia det e større påkjenning før livmor og større sjangse før at livmor sprekker!
Ja finner ut av det så snart eg drar te jordmor, de har ul apparat her på den lokale fødestua :) men må få ut knøtte på sykehuset som er over 2 timer herfra...

Men du kan jo fare te jordmor å få det sjekka no, e jo ganske mange daga te onsdag.... Så slepp du å bekymre deg!
Det sa jm til meg at eg måtte heller komme innom å sjekke leie enn å gå heime å bekymre meg! :)

Føler eg kjenner spark på helt nede i magen og helt øverst :p men en av delene må vel være hender som slår . Men syns d e vanskelig å tolke hehe

Du kjenner ikke forskjell på de to slagene/sparkene? Jeg kjenner også oppe og nede, men det nede er ikke så kraftig som bena og trykker på en liten annen måte :)

Min ligger med hode ned. Rumpa er på venstre siden over navlen. Kjenner mye spark på høyre side og på nedentil dt er vel hendene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp