Dere med avdragsfrihet på lånet?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg lurer på om dere fikk lån med avdragsfrihet av banken pga f.eks at dere er studenter eller annet? Eller om dere tok opp lån, betalte avdrag en stund for så å få avdragsfrihet?

Jeg har hørt om studenter som har fått avdragsfrihet. Nå vet jeg ikke hvor mye egenkapital de har, må nok ha en del. Men da må nok begge være studenter. Hvis ikke må en vel ha en del egenkapital, 60-70% av kjøpesum.

Men jeg vet lite om det:/ Håper noen andre kan hjelp:)

Vi fikk avdragsfrihet av banken da vi tok opp lånet. Vi var ikke studenter, men var akkurat ferdige med studier og akkurat fått fast jobb. Hadde 20% i egenkapital.

Vi har fått avdragsfrihet på lånet så lenge jeg er student (4 år), og vi hadde ingen egenkapital på lånet.

ORIGINAL: Mamma011

Ja, vi fikk det pga jeg er student [:)]

Vi også.

Hva betyr det å ha avdragrfri? Samles rentene opp slik at man betaler de senere?

Til dere som svarte: fikk dere like mye i lån som det dere mest sannsynlig minimum vil tjene?

Vi var så "dumme" og valgte avdragsfrihet i 2 år for å betale ned billånet kjapt, det er jo greit nok men renta sank og vi betalte fortsatt det samme så endte opp med å ha betalt ned 50.000 på huslånet når vi egentlig ikke skulle betalt noe så da var de 2 årene bortkastet og vi kunne spart de årene til vi faktisk trengte det[8D]

ORIGINAL: Vaffelrøra

Hva betyr det å ha avdragrfri? Samles rentene opp slik at man betaler de senere?

Det betyr at du kun betaler rentene og ikke avdrag på lånet, lånet synker ikke med andre ord

ORIGINAL: Elisabeth og to små

ORIGINAL: Mamma011

Ja, vi fikk det pga jeg er student [:)]

Her og. Null problem fra bankens side.

Samme her! ;-)

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: Vaffelrøra

Det betyr at du kun betaler rentene og ikke avdrag på lånet, lånet synker ikke med andre ord

Aha, takk [:)]

fordi jeg er student, vi hadde ikke egenkapital.

Back
Topp