Dere med astmabarn? (Hoste, slim, oppkast?)

Frk.Keller

Glad i forumet
Hoster de og kaster opp slim og sånt på noen tidspunkt? [:-]

Ifølge legen har jenta mi mest sannsynlig astma, men hun har ikke vært kjempeplaget, men får hostekuler når hun anstrenger seg og hoster endel på natta når det er som verst. Hun går på Flutide 125mg en gang om morran, og en om kvelden.

Igår hostet hun til hun kastet opp, og siste gangen så kom det bare masse slim [:-] Hele pysjen var dekt i slim på ene siden [:-][:o]

Er det "vanlig" og noe man må forvente hvis ungen har astma og slikt? Stakkars jenta mi.

Skal ringe legen, hun sa jeg måtte ringe med en gang hostingen ble verre, men jeg tenkte jeg skulle høre med dere også mens jeg sitter her å venter på at legekontoret skal åpne [:)]

Ingen med erfaring på dette?

for oss er dette helt vanlig.
Jeg har fått beskjed om og prøve å måle respirasjonsfrekvensen på henne 8altså innpust) i løpet av et min.
vanlig barn skal ha 20-30 muligens at di skal ha litt lavere siden hun er større. (om tickeren din stemmer)

Er hun slapp og klein tar jeg henne med til lege, med mindre hun blir "bedre" av flutide og ventoline..
Vi har lavterskel for å komme inn til spesialisten hennes i hvertfall., Sist nå så ble vi avfeid på legevakta at et ikke var noe galt, stakkar jenta hadde rs virus og bronkitt, og hadde den ene natta 40,7 i feber...

ORIGINAL: Tinha

for oss er dette helt vanlig.
Jeg har fått beskjed om og prøve å måle respirasjonsfrekvensen på henne 8altså innpust) i løpet av et min.
vanlig barn skal ha 20-30 muligens at di skal ha litt lavere siden hun er større. (om tickeren din stemmer)

Er hun slapp og klein tar jeg henne med til lege, med mindre hun blir "bedre" av flutide og ventoline..
Vi har lavterskel for å komme inn til spesialisten hennes i hvertfall., Sist nå så ble vi avfeid på legevakta at et ikke var noe galt, stakkar jenta hadde rs virus og bronkitt, og hadde den ene natta 40,7 i feber...

Okei. Har fått time kl. 11 hos legen, så skal spørre om respirasjonsfrekvens hvis det blir aktuelt, hun er 2 år og 1 mnd.

I natt fikk hun Flutide (eneste jeg har, har ikke fått ventoline) og Bisolvon for slimet, og da roet det seg etter en liten stund.

Syns jo det var litt ekkelt, og tror jeg tar turen til legen uansett bare for å høre. Merker jo jeg blir litt usikker [8|] Har vært så mye til legen med det, men hun sa jo jeg skulle ringe med en gang det ble verre, så gjorde jeg nå det da. [X(] Jeg HATER sånt, føler vi tar opp tid til de som kanskje trenger det mer hvis det viser seg at det ikke er noe [&:]

Her hos oss er dette vanlig ja. Har to astmabarn, når minsten på snart to er tett hoster han til han kaster opp slim. Eldstemann på seks gjorde også det som liten og kan fremdeles hoste så mye at han må gå og spytte ut slim...

Vi har fått beskjed av lege og se an allmenntilstanden og ta kontakt om den er nedsatt. Og at om de små kaster opp slim så er det fordi de hoster det opp og svelger det ned, og til slutt blir det for mye for magen... [:'(]

ORIGINAL: Zimmer

Her hos oss er dette vanlig ja. Har to astmabarn, når minsten på snart to er tett hoster han til han kaster opp slim. Eldstemann på seks gjorde også det som liten og kan fremdeles hoste så mye at han må gå og spytte ut slim...

Vi har fått beskjed av lege og se an allmenntilstanden og ta kontakt om den er nedsatt. Og at om de små kaster opp slim så er det fordi de hoster det opp og svelger det ned, og til slutt blir det for mye for magen... [:'(]

Æsj [&:] Ja hun er jo i grei form, kanskje litt mer slapp men ikke så mye. I tillegg syns jeg ikke hun er spesielt tett i brystet, litt snørrete men ikke noe piping i brystet eller noe. [&:]

Hmm.. Ble litt i tvil om den legetimen.. [&:] Men er sikkert for sent nå, likså greit å dra [8D]

ORIGINAL: Frk.Keller

ORIGINAL: Zimmer

Æsj [&:] Ja hun er jo i grei form, kanskje litt mer slapp men ikke så mye. I tillegg syns jeg ikke hun er spesielt tett i brystet, litt snørrete men ikke noe piping i brystet eller noe. [&:]

Hmm.. Ble litt i tvil om den legetimen.. [&:] Men er sikkert for sent nå, likså greit å dra [8D]

Er jo bedre å dra en gang for mye til legen, og om legen har sagt at dere skal ta kontakt ved forverring er det helt rett!! Ofte er vel astma vanskelig å diagnostisere om legen ikke ser barnet når det har "anfall", så tror det er helt rett av det å dra!!

Jenta mi har også astma. Hun hoster også opp masse slim og det er det medisinene hjelper henne til. Løser det opp og at det skal bli lettere å få det opp, istedenfor å ha det liggende i halsen. Ikke mye godt.

Når hun er veldig forkjøla, så trapper jeg opp med medisiner. Går på Flutide, Ventoline og mixdur ventoline på det verste.

Var vanlig her i huset. Vi var til utredning på sykehuset og fikk et skjema som sa hvor mye medisiner vi skulle ta hvor lenge ut fra hvor "dårlig" hun var. Var ikke snakk om astma, men barneastma. Barneastma vokser man av seg.
Jenta vår hostet stort sett på natta. værre når hun var forkjølet. Kastet opp masse slim. Hosteanfallene ga seg aldri... Fikk ventoline og pulmicort og vi merket stor forskjell. Brukte hele vinterhalvåret da hun var 2 år, litt da hun var 3 år og nesten ingenting da hun var 4. Helt borte nå. Aldri brukt på sommerhalvåret.

Back
Topp