Dere med 5-åringer (som blir 6 i år)

helen79

Forumet er livet
Hva forventer dere når de blir bedt om å ordne rommet sitt?
Klarer de å rydde det fint, når de blir bedt om det?

Jeg har en 5 åring og en som blir 7 i år. Og jeg forventer at de rydder rommene sine selv.. men om de gjør det er jo en anna sak.. De KAN å rydde, men er ikke villige til det.
De må ta av bordet etter seg (kopp, fat og bestikk), ta opp matboksene sine fra sekkene sine, rydde opp skittentøye sitt.

Eldste min ble 7 i år da. Men vi har ikke hatt faste rutiner på rydding, da vi har slitt med å få henne til å rydde.
Men jeg forventer at hun rydder til en viss grad (må nempe forventingene på hvor bra det blir).
Vi har nettopp begynt med klistremerker for hver gang hun er flink no. Og skal få premie etter så og så mange merker.
Til neste skoleår så kanskje vi begynner med faste oppgaver i uken, vi får se.

De sier han er veldig flink til å rydde i bhg, men ser ikke så mye til det her hjemme[8D]. Men jeg er ikke så streng på han heller, så det er ikke ofte jeg forlanger at han rydder selv. Leker han tar ut i stua må han rydde inn på rommet igjen selv, og det er ingen problem [:)].

Oliver er og kjempeflink å hjelpe til i parken. Han liker å hjelpe hjemme og, emn å rydde rydde rommet, det er det verre med.
PÅ en måte syns jeg og det blir feil å belønne han, når han  er flink å rydde etter seg, vanskelig den der.

Back
Topp