nr 1: igangsatt 14 dager etter termin. En helt grei fødsel. Trudde det skulle være myyye vondere.
Nr2: igangsatt 15 dager etter termin. Sinnsykt mye vondere enn nr 1, etter ca 7 timer med ekstreme rier, 7cm åpning og trykketrang ble fosterlyden så lav at det ble bestemt at han skulle ut, så ble hasteks.
nr3: fødselen startet av seg selv 4 dager etter termin. men riene var svake og ujevne i mange timer. Kom inn på føden kl. 19.30 med 4 cm åpning , lite effektive og ujevne rier. tok seg opp rundt 23 og da var det VONDT!!! klokka 02.16 var han ute, 5 dager etter termin. den absolutt værste/vondeste fødselen, spesielt pressingen.
Nr4: DRØMMEFØDSEL!!!!! hadde ingen tegn til fødsel da jeg la meg rett før midtnatt 4/5 dager over termin. Våknet PANG kl4 av en rie. herfra går riene i ett. Kommer inn på føden kl.7 med 6-7 cm åpning og rier som var skikkelig effektive, og rett etter kl. 7.30 hadde jeg full åpning og trykketrang. Men gruet meg så til pressingen at jeg turde ikke. Holdt igjen i 20 minutter før jeg ikke klarte lenger. så da jeg begynte trykke gikk det under 10 minutt så var han ute. så fra første rie kl.4 gikk det bare 4 timer og 20 minutter før han var ute (kl.08.21). var bare på sykehuset litt over 1 time. Etter den drømmen av en fødsel syns jeg det er sååå trist å aldri få oppleve det igjen[:)]
har hadd samme mensen termin som ul termin med alle. og nr 1 kom 14 dager over, nr 2 kom 15 dager over, og med de to siste hadde jeg termin 19 november med begge, men begge kom 24 november, altså 5 dager over[:)]