Dere med 3 barn

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jobber dere fullt? Evt, jobbet dere fullt når de var små?

Jeg skal ut i jobb til høsten, og tenkte hovedsaklig 100% stilling, har da 3 barn på 7, 2 og en som blir 1 i november. Vi har snakket om jeg skulle finne meg en 70-80%stilling, men det blir evt etter samboer er ferdig med 1års perm. Snakket med noen bekjente som kommenterte at alle de som de kjente med 3 barn, ikke jobbet fulltid, og de fikk litt hakeslepp av tanken på at jeg hadde planlagt det. Så da lurer jeg litt på hvor vanlig det er, evt hvor ikke-ideelt det er med fulltid og 3 småbarn :p kjenner ingen selv med 3 små..

Jeg skal ikke jobbe 100%. Min mann jobber mer enn 100% (selvstendig næringsdrivende) og da kan ikke jeg jobbe fult. Går ikke opp med lekser, henting, levering, middag og fritidsaktiviteter. Inntektsmessig holder det at jeg jobber 60% så da er det det som er maks av det jeg vil jobbe.

Jeg skal ikke jobbe 100%. Min mann jobber mer enn 100% (selvstendig næringsdrivende) og da kan ikke jeg jobbe fult. Går ikke opp med lekser, henting, levering, middag og fritidsaktiviteter. Inntektsmessig holder det at jeg jobber 60% så da er det det som er maks av det jeg vil jobbe.
Ser den! Samme her, økonomisk er det ikke noe problem.. Men tenker du da kortere dager eller fri hele dager?

jeg har 3 barn på 9,3 og 5mndr, har ikke tenkt å jobbe fulltid før om noen år enda, men får se hvordan økonomien blir ;) satse på 60% fra den minste er 2år og starter i bhg :) nå blir det 30-40% en stund først :) jobbe fulltid kan jeg gjøre resten av livet fra alle er på skole f.eks :) vil ikke gå glipp av så mye tid med barna mens de er små :)

Jeg har tre barn på 2,5 år, 4 år og 6,5 år:)
Mannen jobber 100% på dagtid og jeg jobber 100% i turnus.
Funker flott for oss:D

Ser den! Samme her, økonomisk er det ikke noe problem.. Men tenker du da kortere dager eller fri hele dager?

blir fri hele dager. jobber i bhg og kan ikke jobbe korte dager.. Prøver å få det til at jeg får fri når det er kortdag på skolen :-)

jeg har 3 barn på 9,3 og 5mndr, har ikke tenkt å jobbe fulltid før om noen år enda, men får se hvordan økonomien blir ;) satse på 60% fra den minste er 2år og starter i bhg :) nå blir det 30-40% en stund først :) jobbe fulltid kan jeg gjøre resten av livet fra alle er på skole f.eks :) vil ikke gå glipp av så mye tid med barna mens de er små :)

helt enig - jobbe kan vi nok når ungene er større :-)

Mine barn er 1år, 4 år og 5,5år. Jeg jobber 80 %. Mannen 100%. Mannen min har reisejobb og er borte 4 uker og så hjemme 4 uker. Den måneden han er borte trenger jeg virkelig en vaske/handle-dag :)

Jeg begynte å jobbe fult da alle mine 3 ble skolebarn :)
Før det jobbet jeg deltid.

Jeg kjenner ikke mange som har tre (små) barn, men jeg kjenner et par hvor han jobber fulltid+ og hun jobber fulltid som lege. Eldste er førsteklassing, så de har nok en kabal å få til å gå opp, jeg jobber sammen med ham og vet at han ofte henter unger oglager middag fordi hun har vakt, legevakt eller ikke kommer fra tidsnok på legekontoret, også fortsetter han å jobbe på kvelden i stedet.

Vi prøver på nummer tre, vi har prøvd lenge så vi får se om det blir, men tanken er å fortsette 100% begge to, vår eldste er jo allerede skolegutt,og innen en evt nr 3 begynner i bhg er yngste minimum førskoleåret, så helt små er de jo ikke lenger da. Ikke at det gjør det lettere, med lekser og fritidsaktiviteter, så kveldsjobb kan nok bli aktuelt. Vi har altså begge jobb hvor hjemmekontor og fleksibel arbeidstid er relevant.

Jeg har bare to da, men jobber deltid. SÅ deilig å slippe og stresse om morgningen samt rekke og hente OG ha middag klar til før 17:)

Vi har tre i alderen 4-6-8.
Har hatt fulltidsstillingene begge to hele tiden. Og dersom du oppsummerer overtid og avspasseringstimer ser vi jo at vi er oppe i 120-40% stillinger egentlig.
Mannen pendler en time til jobben hver dag.
Vi syns det går helt fint, og ungene lider ingen nød. Vi jobber i såkalte frie yrker begge to og har fleksible arbeidsgivere.

Vi jobber ekstra på kvelder når barna er trygt i seng. Vi har ikke vaskehjelp eller annen hjelp, og familie bor langt unna. Men føler hverken vi eller ungene ofrer noe og det er lite som minner om stress på morgen og ettermiddag.

Blir lite tv da :-)

Jeg har store planer om å jobbe fult når minsten i magen begynner i barnehagen..

Har 3 nå, ingen fast jobb, men det blir UAKTUELT å begynne 100%, jobber som vikar, kan ta på meg 100% i perioder, men ikke fast nei.. Max 80.

Jeg har to barn, men tredjemann er like rundt hjørne. Planen er egentlig å jobbe 60% når permisjonen er ferdig.
Jeg har litt problemer med det for liker ikke å være avhengig av min kjære om det skulle skje noe. Liker å ha full lønn :p
Men det går ikke å jobbe fullt så lenge jeg har et turnusyrke, og min samboer jobber turnus, 3 barn, skole og aktiviteter. Så jeg får ofre litt :D

Jeg har jobbet 80% siden vi fikk første for snart fem år siden. Nå venter vi nummer tre og jeg ser at jeg dessverre må tilbake til 100% for at vi skal klare oss. ( evt ha barna hjemme og være dagmamma...) med to i bhg og en på SFO blir det jaggu nesten 10.000 i mnd bare til barnepass!

Back
Topp