Dere med 3 barn, jobber dere 100%?

PMS

Forelsket i forumet
Vi har 2 barn sammen, og han har i tillegg en snart voksen datter fra før.
Jeg har begynt å bli babysyk igjen, og han lar det være opp til meg om vi skal ha flere eller ikke.
Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, men ser jo at det kan bli nokså travelt... Synes det er travelt allerede med 2 barnehagebarn.... Jobbet fulltid, så det kan jo tenkes at det ville vært bedre om jeg jobbet redusert hvis vi får en til :)

Hva gjør dere?
Er det stor omveltning fra 2 til 3 barn?
De vi har nå er 3 og 5 nå

Jeg har 20% permisjon fra jobben min, så har en fridag i uka. Går bra det :)
Har tre barnehagebarn.

Jeg synes det har vært en omveltning å gå fra 2 til 3 barn. Nå er ikke tredjemann mer enn 10mnd, men synes det blir lettere og lettere nå som hun ikke er like krevende som hun var de første fem mnd. De to andre nærmer seg 5 og 7 år. Gutten på snart 7 spiller både fotball og ishockey, mens jenta på 5 er med på turn. Det er travle dager og ser for meg hvordan det blir om noen år når alle tre er med på forskjellige fritidsaktiviteter! Med rett innstilling tror jeg det skal gå veldig bra. Jeg har også alltid hatt lyst på tre barn og angrer ikke i det hele tatt! Nå er jeg jo i permisjon så vet ikke hvordan hverdagen blir når den tid kommer. Har en 90% stilling som sykepleier og ser for meg å gå ned til kanskje 70%. Skal prøve meg litt i 90% først og se hva jeg synes. Vi er forskjellige. Noen liker å jobbe mye mens andre foretrekker mindre stillinger:)

Kan se for meg at det blir mye mer travelt ja.
Fryktelig usikker. Er deilig å sove hele netter, og det at minstemann begynner å klare mer og mer. Fornuften sier nei til flere barn, men hjertet sier ja... Er vel nokså vanlig vil jeg tro ;)

Jeg tror jeg kommer til å gå ned til 80 % etter permisjonen. En dag fri til å bruke på hus og hjem. Ellers må vi ha vaskehjelp.

Sent from my iPad using BV Forum

Nei, jeg mistet jobben pga nedbemanning to uker før foreldrepermisjonen med minste gikk ut. Var jo egentlig hell i uhell det for jeg skjønner ikke hvordan vi skulle fått det til å gå rundt med god samvittighet ovenfor barna ellers. Og huset hadde vært enda mer bombet enn det allerede er. Får jeg meg en ny jobb snart så blir det nok redusert stilling eller vikar for nå men håper å bli student igjen til høsten.

Jeg jobber 70%. Det passer perfekt for oss:) føler jeg får god tid med barna og slipper den dårlige samvittigheten som jeg hadde da jeg jobba fullt og følte jeg ikke såg barna nok. Nå venter vi nr 4, så bli spennende å se hvordan det blir da:)

Jeg har 3 barn, alle i barnehage, og jobber 100% i turnus:)
Det er hektisk, men går helt fint:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Stol på magefølelsen :) det vil nok gå helt fint med tre barn ;)

Nå har jeg bare en 80% stilling fra før, men når permisjonen min er over til neste år så blir jeg å ta ut 40% ulønnet permisjon i 6 mnd. Blir ikke å ha minste i barnehagen og tar heller imot kontantstøtten med god samvittighet. I min jobb taper jeg ikke noe økonomisk på dette regnestykket da jeg i tillegg sparer meg for kostnadene til barnehageplass ;) Men det er meg, hva du vil gjøre må du nesten kjenne på selv ;)

Ikke aktuelt å jobbe mer enn 80 når jeg har små barn! :P

Er vikar i bhg, så kan fint jobbe 100 % ei uke eller to innimellom, men ikke fast nei.

Nå er riktignok yngste bare 7 mnd her, så jeg har nok mye i vente, men så langt har det ikke vært store endringen her. Foreløpig er vi i permisjon-100%tilsammen men noen dager hver. Fra august er planen at vi begge skal jobbe 100% (og vi har begge jobber hvor 100% tilsvarer rundt 55 timer/uke), så vi får se da;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobber 100% nå, men har en veldig fleksibel jobb. Tar igjen litt på kvelden om nødvendig. Flekser både morgen og ettermiddag om jeg har mulighet, ( da i minus)... Men lurer på om jeg må gå mer ned hvis vi får tre. Kjenner tiden flyr ifra meg her...

Back
Topp