Dere med 3 barn i bilstol i bil...

FruMille

Glad i forumet
Hvilke bil har dere? Og seter?
Vi kjører en Volvo xc60 og vi venter nå nr 3. Men når jeg ser i baksetet så tviler jeg på at det er plass til 3 barneseter baki der.
Vi har en på 4 som sitter i framovervendt, en på 2 i bakovervendt, og skal da altså ha inn en babystell i tillegg :/
Vi lurer på å bytte ut bilen i en tesla model s men har lest at det ikke er plass til 3 seter i den. Noen innspill? Takk :)

Hvilke bil har dere? Og seter?
Vi kjører en Volvo xc60 og vi venter nå nr 3. Men når jeg ser i baksetet så tviler jeg på at det er plass til 3 barneseter baki der.
Vi har en på 4 som sitter i framovervendt, en på 2 i bakovervendt, og skal da altså ha inn en babystell i tillegg :/
Vi lurer på å bytte ut bilen i en tesla model s men har lest at det ikke er plass til 3 seter i den. Noen innspill? Takk :)
Ikke babystell, men babysete:laughing002

Vi kjører s max det er 3 seter med isofix i den.

Vi har to i beltestol og en bakovervendt nå, hadee en beltestol og en bakovervendt når vi fikk babyen som nå nærmer seg 4 og altså et dne eneste bakovervendte enda.

Digger plassen i denne bilen og det er ikke så stort utvalg i biler som har plass til tre seter.

XC60 er veldig liten inni. Veldig mange stasjonsvogner som er større. V70 og V90 som eksempler, eller XC90 (om dette er en mulighet). :)

Last edited:
Alle biler med separate seter bak har plass til 3 seter. Større stasjonsvogner har også plass

Jeg ville faktisk tatt meg en tur til en bilforhandler og spurt om de kunne hjelpe meg å prøve i bilene de har inne som de tror kan funke. De har nok til og med babysete inne dere kan prøve å kombinere med.
Dersom det er en bil som ikke har tre fulle seter bak vil det nok være veldig vanskelig med isofix, men noen har plass til tre beltemonterte seter.

Kjører ikke fast med 3 i, men har plass til 2 bakovervendt (beltemontert) og en beltestol i vår ford mondeo ihvertfall. Ville nok heller gått for en med separate seter om dere allikevel må bytte bil da. Evnt en man kan dkru av airbag på foran

Er i gang med kjøp av ny bil nå. Må ha plass til 2 bakovervendte og en fremover. Tror valget har falt på Peugeot 5008. 7 seter ved behov og 3 separate seter på 2 rad

De med 3 enkle seter er best til dette. Jeg har en touran og ikke noe problem med 3 barn baki. Min svigerfar sin outlander går det ikke 3 seter baki. Vi har stasjonsvogner og personbiler også men plassen blir vanvittig dårlig og umulig med enkelte seter.

Slett ikke alle stasjonsvogner det går i nei. Men de med tre enkle seter går.

Dog, beltestolene våre kan fakrisk ikke stå ved siden av hverandre, de må ha den bakovervendte i midten. Pga sidekollisjons-dings så er de bredere enn setet.

Jeg har konkludert med at El bil er det pr nå bare den digreste, dyre teslaen som koster et halvt hus, som reelt rommer tre barnestoler på en grei måte, og satser derfor på at enten bilene kommer eller ungene vokser ut av setene før vi må ha ny bil....

S-max eller touran. Gå til forhandler og prøv:) hvis en vil ha enda større har man caravelle

på linken under finner du tester og oversikt over ee forskjellige bilmerkene som har plass til tre barneseter bak, også med isofix

Takk for innspill alle sammen :) jeg fant en link på NAF, og det skal faktisk gå an å få inn 3 seter i en Xc60.. vi har en BMW I3 også, så den må byttes ut da det kun er plass til 2 stk baki. Så får vi se da, hva vi ender opp med.

Har s-max, har en 4 åring, 2 åring og baby, pluss 9 åringen helt bakerst når vi alle er i bilen.

Kunne tenkt oss litt større bil, siden vi har 4 barn, men til 3 hadde denne vært super, god plass til vogner baki også:)

Har Skoda octavia og får plass til 3 bakovervendte vis jeg vil. Nå er jeg gravid med nr 3. Så eldste som blir 5 når babyen kommer sitter i beltestol også blir det minikid/maxway i midten og babysete på siden. Når babyen skal over i stol nr 2 så kommer Maxway og minikid til å stå ved siden av hverandre :)

Vi kjører vw sharan :) brukte lang tid på å bestemme oss for hvilken bil vi skulle gå for, men 4x, lavt dieselforbruk og stort bagasjerom veide tyngst. Veldig fornøyd :D:joyful:

Vi har to beltestoler, altså fremovervendt, og et baby sete i vår Peugeot 5008. Litt trangt for de eldste å få beltene på, men ingen problem å få inn tre seter. Alle har isofix. Hadde Peugeot 308 sw før, der hadde vi plass til to bakovervendt, Besafe izi hva det nå var, svære seter vertfall, pluss baby sete.

Vi har to beltestoler, altså fremovervendt, og et baby sete i vår Peugeot 5008. Litt trangt for de eldste å få beltene på, men ingen problem å få inn tre seter. Alle har isofix. Hadde Peugeot 308 sw før, der hadde vi plass til to bakovervendt, Besafe izi hva det nå var, svære seter vertfall, pluss baby sete.

Back
Topp