Dere med 3 barn,hvilken bil??????

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Vi venter vårt 3 barn i januar,og kjøpte ny bil som det skulle være plass til 3 barneseter baki.. Vi kjøpte en Volvo V70 D5,men eg er så redd for at det blir for trangt. Vi har hatt i 2 beltestoler og et britax sete og da sleit vi med å feste dem to i beltestolene...
Har vi gjort et BOM kjøp????

Volvo v70 er jo en av de store bilene de anbefaler til trebarns foreldre, så tror nok ikke dere har gjort et bomkjøp :)

Vi hadde v70 når vi var trebarnsfamilie, men hadde "bare" som brukte sete da.
Oppgraderte til volvo xc90 når vi fikk fjerdemann :)

Vi har Saab 9-5 stasjonsvogn.

nå har ikke vi barn da, men bilen vår er utrolig romslig i baksetet, så tror nok det ville gått fint med 3 barne seter baki der, vi har mitsubishi grandis, den er bare utrolig god på alle mulige måter vår er en 7 seter men vi bruker ikke det to bakerste setene da og når vi har lagt ned disse så er bagasje rommet utrolig stort også, man sitter høyt og godt i den er også goood plass mellom baksete og frem sete.....i tillegg kan setene (både fram og bak) skyves frem og til bake akkurat slik som er vanlig på frem setene..

om dere har kjøpt et bomkjøp kan jeg desverre ikke svare på..

Om det er et bomkjøp vet jeg ikke helt, men hadde jeg hatt 3 (små) barn idag, hadde jeg utvilsomt kjøpt Ford s-max

Vi måtte bytte bil når vi venta nr 3 for i vår hadde vi ikke sjangs til å få inn 3 seter baki. men d var en ford focus og d er ingen stor bil! Jeg gjorde en haug a sjekker og leste en del tester som er gjort på akkurat dette med 3 seter baki. Vi endte opp med en vw touran og der går d fint. har da en beltestol til største mann på 8 , en akta graco duologic bakovervendt( en av døm bakovervendte som tar minst plass faktisk) til mellomste på 3 og en akta graco baby 0-13 kg med base til minsten. Vi droppa en vanlig stv nettopp pga d du nevner med å feste selen. D går på håret,men eldstemann fikk nesten ikke hånda nedimellom for å ta på selen!

Vi har volvo V70 og der fikk vi plass til 3 barneseter bak. Da hadde vi et Besafe bakovervent, et fremovervent sete og en beltestol. Det skal sies at det bare gikk akkurat da. Størstejenta i beltestolen måtte skyve den litt fram for å få satt på beltet, men det gikk jo

Har ikke fått nr. 3 ennå, men har en VW Sharan - den bytter vi IKKE - separate seter med god plass i tre rader gjør at vi ser at det går fint med tre barn baki - en i bakovervendt med base når bebis kommer ut - 1 med integrert barrnesete (som Sharan har i Family-utgaven) og en med pute (får se om han trenger den fremdeles når baby kommer, de vokser som ugress disse ungene mine...) Vil være god plass til alle på 2. rad, alternativt setter vi størstebror i 'bagasjerommet' for å gi dem litt ekstra space, hvor det allikevel er god plass til en Simo Combi ved siden av.

Eg trur mesten eg får ta å feste basen i isofixen og se hvordan det blir mellom setene da.. Han på 4 har fått seg beltestol og snuppa på 3 har fremovervendt sete(britax). om det blir litt trangt kan vi heller se om etter litt smalere seter

Vi trenger ny bil når guttene skal ut av babysetene sine, for å få plass til alle tre bakovervendt. Nora er da litt over to år.. forslag til en bil som ikke koster skjorta? Skjorta koster da rundt 100.000..

Vi har Ford Mondeo, og har 3 barn bakovervendt. 2 stk Britax Highway (kjempefornøyd med setet), og 1 stk Besafe IziCombi.

Småting skrev:
Har ikke fått nr. 3 ennå, men har en VW Sharan - den bytter vi IKKE - separate seter med god plass i tre rader gjør at vi ser at det går fint med tre barn baki - en i bakovervendt med base når bebis kommer ut - 1 med integrert barrnesete (som Sharan har i Family-utgaven) og en med pute (får se om han trenger den fremdeles når baby kommer, de vokser som ugress disse ungene mine...) Vil være god plass til alle på 2. rad, alternativt setter vi størstebror i 'bagasjerommet' for å gi dem litt ekstra space, hvor det allikevel er god plass til en Simo Combi ved siden av.

Plass messig så er sharan helt fenomenal, der kan du sette inne 6 bakovervendte stoler om du vil :) Men jeg ville ikke ha satsa på integrert barneste til daglig. D kommer ikke så bra ut sikkerhetsmessig i forhold til beltestolene. D sies at d er okei til bruk en gang i blandt men ikke som d daglige sete! http://www.tryggtrafikk.no/Er+integrerte+barneseter+like+sikre%3F.b7C_wBfO3U.ips

Mercedes E 220T CDI. Altså en big ass stasjonsvogn som jeg sikkert kunne ha pressa enda flere stoler i selv om det ikke er seter nok til det :P Elsker bilen vår :D

Vi har Ford Mondeo 2008 modell og har tre bakovervendte seter. To Besafe izi x3 og et maxi cosi babysete. Det går - såvidt!

Vi må snart ha 3 barneseter bak og vi kommer til å gå med en bil med tre separate seter bak, dvs en Touran, S-max eller liknende. Vi hadde A6 før og kunne nok klemt inn 3 seter, men det hadde blitt trangt og mye dårligere plass ennd et det feks blir i Touranen vi har mest lyst på.

Back
Topp