Dere med 3-4 barn

Momofmany

Forumet er livet
Hvor ofte skifter dere på sengene? Nysgjerrig...

Her ble det skjeldnere og skjeldnere for hver ekstra seng som måtte skiftes på:shy::lurking:

Hver uke fortsatt! Hender jeg hopper over barnas en uke innimellom, men min MÅ jeg vaske minst en gang i uken.

2-3 hver uke ca. Kjenner at det er kjempe tiltak å bytte på senger nå når vi er 5. Blir jo ikke ferdig og vi har ikke tørketrommel heller så

7-åringens seng skiftes på annenhver fredag, 9-åringens hver 3. uke, junior og mini annenhver uke/ved behov, vår seng skiftes stort sett samtidig som mini og juniors:)

Hver uke eller annenhver uke. Spørs om det er veldig varmt og de svetter etc. De dusjer hver kveld, så føler sengetøyet ikke er så skittent så fort :)

Skifter en gang i uken. 7-åringen skifter på sengen sin selv. 5-åringen tar av selv, men trenger hjelp til å få på rene sengklær. Babyen sover sammen med meg, og har ikke egne sengeklær. Alt i alt så er det nesten ikke mer arbeid med sengeskift nå enn det var før vi fikk barn.:p

Annenhver uke holder her, men oftere om de er syke. Det samme med min seng egentlig, men siden jeg deler seng med mannen igjen så bytter jeg den hver uke. Så altså etter behov.

Jeg har bare 2 barn og synes det er mer enn nok klesvask, så skjønner seg. Men ungene må jo få ha det rent nok etter behov, uansett hvor mange søsken de har.

Last edited:
Annenhver uke, guttene skifter selv siden de er såpass store:-)

Skifter selvfølgelig etter behov ja, de ligger ikke i skitne sengklær. Men stort sett hver 3 uke, jeg er heller flinkere på å be de dysje seg og sørge for at de er rene før sengs.

Jeg skifter hver uke på mine 3 barns og vår seng. Må det pga sykdom på et av barna, så da får alle rent. Alltid deilig å legge seg i rent sengetøy:-)

Ca hver 3 uke. Burde gjort det oftere.

Back
Topp