Dere med 3 åringer.

3 stars

Elsker forumet
Hvordan er barna deres, tenker da spesiellt på trass, oppførsel. Og hvordan takkler dere eventuelle problemer? Har en snill, umulig, rampette, go, frekk 3 åring[:D] å lurer så på hvordan deres er.

Jenta mi er 3 år i januar og her er vi i full gang med trass. Spesielt når ho ikke får noe ho vil ha. Men må jo sette grenser likevel da, så det er ikke spesielt morro å ha ho med i butikken for tiden. Så har ho begynt å slå, skrike noe vanvittig. Når ho skriker her hjemme, prøver jeg å overhøre ho. Da gir ho seg etterhvert. Jeg har også prøvd å sette meg ned på gulvet med ho og telle til 10, så ho ser fingrene mine. Når vi kommer til 10 er ho stort sett roligere, for da går fokuset over til tellinga. Eller stryke ho over korsryggen. Har funka det og[:D]

ORIGINAL: Mrs.B

øøh.. veslevoksen, og litt klumsete og ekstremt vill... letter om hun får sukker innabords...
hjelpsom, vanvittig påpasselig med alle, og spesielt lillesøstera!
hmm.. snill og god, men mye "bedreviter" og "retter pekefingeren mot meg og f.eks kan utbryte NEI mamma, sånn får du ikke lov å gjøre"
også er ho veldig god, snill og glad... blir sutrete og vrang når ho er trøtt..

her går det mye i timeout på vaskerommet... som regel trenger hun bare advarelsen.. og det er hvis ho lukker ørene og ikke hører, etter flere advarsler, f.eks..

kunne nevnt i evigheter..[:D]

Høres kjent ut [:D]

Hu her er veslevoksen, påpasselig, vrang, sutrete, superblid, skravlete, synger hele tiden, danser, hopper, løper og snubler. Veldig opptatt av lillebror..
og lista goes on and on...

Har noen runder med "ansikt til ansikt"-tilsnakk i løpet av en dag..
Hu er som regel god og snill, og hører hvis vi snakker til henne. Men noen ganger slår hu seg fullstendig vrang, smeller med døra etc. Da må vi ta en timeout på stolen.

Det er både kjempemoro med et våken treåring som kan masse, samtidig som det er superslitsomt når trassen slår til..

Back
Topp