Hvordan opplevde storesøster/bror det å få søsken? Utdyp gjerne [;)][:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Minismurf
Storebror ble ganske sjalu. Han gikk fra å være mammadalt til pappadalt.. litt fordi jeg var ganske kvalm og lite oppegående i begynnelsen av svangerskapet så faren måtte trå til [8D] Men han var aldri slem mot søsteren da hun kom. Var nok heller savnet etter å ha mammaen sin for seg selv... for vi var bevisste på å gi han like mye oppmerksomhet.
Nå er han snart 11 år og er fortsatt mest kompis med pappa'n, men ikke så sjalu på lillesøsteren sin lenger. De er nok veldig normale og krangler stort sett hver dag [:-][8D]
ORIGINAL: Gertie
Her ble eldstemann storebror 4dager før han fylte 3år.
Han har vært mye syk og hjemme med mamma, så de første 14dagene var han veldig stille og tilbakeholden. Og han ble lei seg når mamma holdt den nye babyen, så den ville han ikke se så mye på. Av og til kastet han opp også.
Så her var det ikke noe gøy for mamma hjertet å se han ha det så tungt[&o][:(]
MEN etter 3-4ukers tid løsnet det. Og da var han storebror med STOR S[:D] Heldigvis[:D] Hjelpa til med å skifte bleie, bade, gi smokk, osv. Og alltid etter det er de SÅÅ avhengige av hverandre[:)] Leker sammen, sover på samme rom, koser sammen, og er den ene syk el borte så kjeder den andre seg VELDIG! [:D]
ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~
Nøyaktig 3 år imellom våre.
Morgan var engasjert allerede under svangerskapet, gledet seg veldig til å bli storebror. Kjønn hang han seg ikke opp i.
Husker han gråt så sårt første gangen han hadde besøkt oss på sykehuset[:(] Min føste tanke var: Å nei. Nå er han sjalu på at jeg blir igjen her med Mina.
Men han gråt fordi han så veldig gjerne ville ha oss begge med hjem.
Første tiden var Morgan med på det meste....Bleieskift, bading osv. De ble stelt på likt. Jeg ammet henne mens jeg satt inne hos han til han skulle sovne. (Dårlig vane å sitte der, men ville ikke la Mina bli grunnen til at vi ikke kunne gjøre det lengre....)
Han har ALLTID inkludert lillesøsteren sin. Han elsker å være storebroren hennes, og passer alltid på at hun har det bra. Tar henne med i leken, sørger for at hun får være med osv. I barnehagen leker han også med henne. [:)]
Mina synes nok selv også at hun har den beste storebroren i hele verden, det er ihvertfall det hun gir uttrykk for. Det blir noen klemmer og koser i løpet av en dag [:D]
Har aldri merket søskensjalusi. Og jeg er mye alene med de. Men de klarer fint å dele min oppmerksomhet. De er utrolig enige om ting, enten det er små rampestreker, eller om det er å leke. Morgan er dessuten flink til å finne kompromisser om det er noe de er uenige om.
Lite krangling om leker. Morgan kan ha noen få ting som han er redd for, og det lar vi han få lov til. Ber han om tid alene, får han det.
Vi er utrolig takknemlige for å ha fått to barn som fungerer såpass godt i sammen. Det letter en hel del i hverdagen [:)]
ORIGINAL: Nøtteknekkern
Det har gått over all forventning,overraskende bra.
Hun hjelper til,og er så god mot lillesøstern at [:)]
ORIGINAL: Febbis
De har gått over all forventning!!!
Storebror gledet seg masse til babyen kom, og han var med og hente oss på sykehuset, og allerede da var han verdens stolteste storebror!
Han våker over henne og hvis det ikke passer han, så er det ingen som får røre henne[8D]
Og han er kjempeflink til å leke med henne, underholder henne MASSE! Han herjer rundt mens hun ligger på gulvet, og er kjempeflink til å passe på at hun ikke får tak i noe som er for lite[:)]
Koser med henne og kaller henne for "jenta mi" *smelt*
Tar henne med inn på rommet og leker med henne, viser henne alle lekene sine og hun får låne de.
Detter han og slår seg, gråter han "mamma,pappa,Mie" hehee...
bless
ORIGINAL: Pandura
Det gikk veldig bra...var veldis spent under svangerskapet på hvordan dt kom til å bli når babyen kom...mn under svangerskapet så var hun med når vi var på første UL, hun var med når jeg hadd en time hos jordmor og en gang hos legen, slik at hun og var med og deltok i forberedelsene før lillesøster kom..og hun og pappaen var og kjøpte bilsete, og hun valgte ut farger på setet og var veldig stolt når de kom med sete opp på sykehuset..for hun hadde fått lov til å velge ut farger på dt[:)]..og så var det veldig stat å få kjenne på magen når babyen sparket[:D]...
og når vi var hjemme så hjalp hun meg med å finne frem klær, hente sutten, trillet litt på henne...så det gikk kjmepe bra...trur dt hjalp mye med at hun fikk delta i det rundt svangerskapet....[:)]
ORIGINAL: SleepingBeauty
Morgan var engasjert allerede under svangerskapet, gledet seg veldig til å bli storebror. Kjønn hang han seg ikke opp i.
Husker han gråt så sårt første gangen han hadde besøkt oss på sykehuset[:(] Min føste tanke var: Å nei. Nå er han sjalu på at jeg blir igjen her med Mina.
Første tiden var Morgan med på det meste....Bleieskift, bading osv. De ble stelt på likt. Jeg ammet henne mens jeg satt inne hos han til han skulle sovne. (Dårlig vane å sitte der, men ville ikke la Mina bli grunnen til at vi ikke kunne gjøre det lengre....)
Han har ALLTID inkludert lillesøsteren sin. Han elsker å være storebroren hennes, og passer alltid på at hun har det bra. Tar henne med i leken, sørger for at hun får være med osv. I barnehagen leker han også med henne. [:)]
Mina synes nok selv også at hun har den beste storebroren i hele verden, det er ihvertfall det hun gir uttrykk for. Det blir noen klemmer og koser i løpet av en dag [:D]
Har aldri merket søskensjalusi. Og jeg er mye alene med de. Men de klarer fint å dele min oppmerksomhet. De er utrolig enige om ting, enten det er små rampestreker, eller om det er å leke. Morgan er dessuten flink til å finne kompromisser om det er noe de er uenige om.
Lite krangling om leker. Morgan kan ha noen få ting som han er redd for, og det lar vi han få lov til. Ber han om tid alene, får han det.
Vi er utrolig takknemlige for å ha fått to barn som fungerer såpass godt i sammen. Det letter en hel del i hverdagen [:)]
Utrolig skjønt!!! *bless* Søskenkjærlighet er det søteste!! [:)][:)](jeg vil også ha Morgan om jeg får gutt engang!! [:)][:)] litt Karmøy-navn? for har ikke hørt det utenfor karmøy vertfall..??)
ORIGINAL: SleepingBeauty
Utrolig skjønt!!! *bless* Søskenkjærlighet er det søteste!! [:)][:)](jeg vil også ha Morgan om jeg får gutt engang!! [:)][:)] litt Karmøy-navn? for har ikke hørt det utenfor karmøy vertfall..??)
Er nok litt Karmøynavn ja [:D]
Har hørt det andre steder også, men litt oftere på Karmøy[:D]