dere med 3åringer

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
har noen av deres 3åringer behov for å sove på dagen enda?
og hvor mange timer sover de på natten?

her har jeg en som er dødsliten og sutrete ofte på ettermiddagen. Det begynt da han sluttet å sove på dagen da han var 2,5 år. Han sovner ofte i bilen på vei hjem, oftere enn at han ikke sovner. De dagene vi kommer sent hjem (ca 17:30) så kan jeg legge han rett i sengen og han sover til neste dag. Kjipt å måtte skippe både middag og kveldsmat, men om jeg vekker han er han så trøtt og grinete at han ikke vil spise noe likevell.

Vi var på ferie i februar og da lot vi han styre dagsrytmen selv. Da tok han seg en ettermiddagsdupp på ca 1,5-2 timer og han var i så mye bedre humør. Han sov allikevel like mange timer som vanlig på natten. og det er ca 11 timer.

han slutta å sove på dagen når han var 2 år. hender fortsatt en gang i mnd ca at han sovner i bilen hvis vi kjører langt og han er trøtt. på nattan sover han fra kl.19 til ca 7. altså 12 timer [:)]

Hun sover 30-45 minutter på dagtid når hun er i barnehagen. Vi prøvde å kutte ut formiddagsluren, men da ble det til at hun sovnet i bilen hjem, og ettermiddagen/kvelden ble egentlig ødelagt.

Hun sover ca 10 timer på natten.

Her sover han fra 19 til 07, og sluttet å sove på dagen når han va 2år og 7mnd. Til tider er han mer trøtt, men trenger ikke sove på dagen lengre.
Det er jo veldig individuelt hvor mye søvn barn trenger, ville latt han sove litt på dagen hvis det gjør at han er mer opplagt og fornøyd igjennom dagen[:D]

ORIGINAL: brownie*

Nei, han slutta når han var 2,5 år.. Hender jo klart at han er trøtt og vil sove men han får ikke lov for da styrer han på til LANGT på kveld..!
Legger han 19 og da sover han til 7-8, altså 12-13 t. er normalt..hadde han hatt lange dager i bhg hadde det sikkert vært annerledes, nå går han 3 dager i uka og som regel 6 t dag så han er ikke kjempe sliten når han kommer hjem![:)]

ja din sover jo 1-2 timer lenger enn det min gjør på natten. og min går fulltid i barnehage.
så da høres det ikke unormalt ut med mer behov for søvn. ser også det ut i fra de andre svarene her.

Min treåring sover forsatt om dagen. I alt fra 1-3 timer, som oftest litt over 2 timer faktisk [:)] Den er hun helt avhengig av. Kutter vi ut den, blir hun et mareritt om dagen - og sover dårlig på natten.

På natten sover hun rundt 12 timer [:)]

Er ho veldig sliten før jeg henter hun, spør ho de ansatte i bhg om ho kan slappe av litt på sofaen der!
Og det hender ho sover en halvtime på sofaen når ho kommer hjem!
I Helgene sover ho ca 1 time på dagtid!

Legger seg 18-19 og våkner 7-8!

Hun sover ikke på dagtid... over sånn 8-9 timer på natta..

ORIGINAL: Mrs Lutz

har noen av deres 3åringer behov for å sove på dagen enda?
og hvor mange timer sover de på natten?

her har jeg en som er dødsliten og sutrete ofte på ettermiddagen. Det begynt da han sluttet å sove på dagen da han var 2,5 år. Han sovner ofte i bilen på vei hjem, oftere enn at han ikke sovner. De dagene vi kommer sent hjem (ca 17:30) så kan jeg legge han rett i sengen og han sover til neste dag. Kjipt å måtte skippe både middag og kveldsmat, men om jeg vekker han er han så trøtt og grinete at han ikke vil spise noe likevell.

Vi var på ferie i februar og da lot vi han styre dagsrytmen selv. Da tok han seg en ettermiddagsdupp på ca 1,5-2 timer og han var i så mye bedre humør. Han sov allikevel like mange timer som vanlig på natten. og det er ca 11 timer.

Mange tre-åringer som har behov for lur. Selv om dere har forsøkt dette "eksperimentet" med gode resultater, så må du fortsatt lage tråd om dette på bv OG nekte sønnen din å sove på dagtid til vanlig fordi 3-åringer liksom ikke skal sove? Heia hauet, sier jeg bare.. [8|] Knøtta blir 4 til sommeren og kan fortsatt ta seg en dupp på 1-2 timer uten problemer.

høres jo ganske normalt ut da. hadde liksom inntrykk av at de fleste sluttet å sove når de var 2-2,5 år. Har ikke vært borti 3åringer som sover på dagen, så todde det bare var min som var supertrøtt hehe

høres jo ganske normalt ut da. hadde liksom inntrykk av at de fleste sluttet å sove når de var 2-2,5 år. Har ikke vært borti 3åringer som sover på dagen, så todde det bare var min som var supertrøtt hehe

Men selv om det bare var han, så er det jo ikke noe galt i det når det går helt fint? [8|]

Storebror sluttet med dagsoving da han var 3,5 år og lillebror ca 3 år.

men han sliter fortsatt med at han er alt for sliten på ettermiddagen. Kjører vi mer enn 2 min i bil så sover han. I helgene hender det vi bare kjører en times tur bare for at han skal få sove litt. Han vil ikke sove i senga for det har han jo sluttet med. I barnehagen sluttet han med dagsoving fordi han er ikke trøtt i 12 tiden.. Problemet er jo i 15 tiden nå...

Ellers sover han ca 11-13 timer pr natt.

Min 3åring sover fra 19.30 - 07. Ingen soving på dagen[;)] Hvis han sover på dagen sovner han ikke før i 22-23 tia på kvelden[&:]

Han slutta å sove på dagen når han var 2 år[:)] Så han sover rundt 12 timer hver natt[:)]

Gutten min blir 4 i juli og han sover fra en halv time til tre kvarter på dagen. Men hvis han står sent opp så kan han ofte droppe luren uten problem. Er ikke alltid han sover på dagen i helgene heller.

Min slutta å sove da han var 2 år 3 mnd. Sover han nå, så holder han på t 22-2230 på kvelden og d orker j bare ikke. Pluss at han er stuptrøtt på morran når j vekker han.

Så her får han ikke sove, er sjelden han viser behov for å sove også da. Setter vi oss i bil og kjører mer enn 15 min på ettermiddagen, da er han borte [:D] Han er som mora, sovner med en gang i bilen.

ORIGINAL: Sicily

Men selv om det bare var han, så er det jo ikke noe galt i det når det går helt fint? [8|]
nei selvfølgelig ikke[:)]
tenkte kanskje at diverse ting ved barnehagedagen var påvirkende. Det er utrolig mye støy og uro der som kan gjøre han ekstra sliten.

han sov mindre enn andre som baby og nå sover han mer enn andre gjevnaldrende. har vel litt å ta igjen[8D]

min gutt på snart 3 sover enda på dagtid, og jeg tenker at han skal få lov til det så lenge han viser behov for det.
Han styrer det helt selv.  sover 11-13 timer om natten og 1-3 timer på dagen.
Syns ikke alder skal styre det men behov.

Nei, min sover ikke på dagen. Tror det er hvertfall ett år siden han slutta med det [:)]

I b.hagen sover hun 1,5 time.. Ikke alltid hun sover i helgene..
Legger seg halv8-8 på kvelden og kan sove 12-13 timer..

Back
Topp