Dere med 2 eller flere barn?

LadyZ

Gift med forumet
Nå er mini her straks 16 mnd. Jeg ønsker 2 - 2 1/2 års mellomrom mellom mine barn, så håper å starte prøvingen på sensommeren i år. Men gubben er ikke så snakkesalig ang. å snakke om nr to. Virker til tider som at han mener det er litt for tidlig...?!

Dere som har flere barn, har mannen vært villig med en gang dere har ønsket det? Eller har dere måtte overtale de?
Hvordan har dere fått de med på dette?

Synes at 3-4 år mellom barna blir litt mye....

Vi har vært helt enige hele tiden, ingen av oss ville ha mindre enn 3 år i mellom ;) Nå blir det 3 år og 10 måneder, veldig fornøyd med det begge to :) utrolig viktig at begge er enig da...

Vi var enig om å starte prøvingen på nummer når eldste var 12 mndr. Det er 22 mndr. mellom de.

Nå er våre 14 mndr og 3 år, og vi er begge enig om å vente litt lenger denne gang :)

Fru H skrev:
Vi har vært helt enige hele tiden, ingen av oss ville ha mindre enn 3 år i mellom ;) Nå blir det 3 år og 10 måneder, veldig fornøyd med det begge to :) utrolig viktig at begge er enig da...

Ja, det er jo veldig viktig at vi er enige. Er ikke typen som kunne lurt min kjære på den måten!
Men tidligere har han også sagt at 2 - 2 1/2 år hadde vært bra... men nå når det nærmer seg prøving og sånn så har han fått kalde føtter tror jeg!

Vi har 17 mnd mellom nummer 1 og 2, så blir det 24 mnd mellom nummer 2 og 3.
Vi har aldri prøvd å bli gravide,så har ikke måttet overtale han til noe. Ingen av oss har vel egentlig ønska ungene så tette, men når vi ikke har vært forsiktige nok må vi ta konsekvensene. Og vi er jo begge veldig glade for de barna vi har fått!

Vi har 2 år mellom jentene, vi diskuterte det en stund, for han ville egentlig vente litt. Når han fikk tenkt litt så var det greit allikevel, siden vi ikke skulle ha flere var det greit å ikke ha så stort sprik.. Trodde

her var det han som var mest ivrig så blir 2år og 3mnd mellom de  ingen av oss ville ha stor alders forskjell mellom de og ingen av oss vil ha baby etter vi er fylt 30år så passet ganske fint at spiren satt når hun gjorde :) 

Vi var like babysyke begge to, så her var det enkelt. Vi ville ha 2 år mellom, og greide så vidt å vente så vi fikk 2 år og 1 uke. :P Jeg synes ikke at 3-4 år mellom barna er mye, jeg klarte bare ikke vente så lenge selv. :)

La du ikke ut noen tråder for kort tid siden, om at dere hadde litt problemer? Det er ikke det som har gitt samboeren din kalde føtter da? 

Vi har 4 år og 9 mnd mellom, og for å si det sånn. Vi traff på pp 2 da

Jeg liker å ha mellomrom mellom de, det fungerer for oss veldig bra og ungene stortrives i hverandres selskap.

Likte å nyte tiden med kun en, nå nyter jeg at jeg har ei som er såpass stor og selvstendig og ikke minst hjelpsom med hu minste. Så for min del hadde det vært totalt utelukka med tett alder på unga

Sukkertopp skrev:
Vi var like babysyke begge to, så her var det enkelt. Vi ville ha 2 år mellom, og greide så vidt å vente så vi fikk 2 år og 1 uke. :P Jeg synes ikke at 3-4 år mellom barna er mye, jeg klarte bare ikke vente så lenge selv. :)

La du ikke ut noen tråder for kort tid siden, om at dere hadde litt problemer? Det er ikke det som har gitt samboeren din kalde føtter da? 

Joda, det stemmer det. Vi hadde oss en kneik vi mått kommer over. Og det klarte vi, og vi begge sier vi har det mye bedre nå. Kneiken gjorde oss sterkere! Så er godt mulig det er det som har gitt han kalde føtter.... så håper at ting endrer seg frem mot sommeren og at han får varme i føttene sine ;)

Back
Topp