Dere med 2 (eller flere) barn!

Kybele

Elsker forumet
Hvordan organiserer dere leggerutiner når dere er alene med barna? Her går det sånn tålelig greit, men det er veeeldig avhengig av om lillebror finner det for godt å sove etc. Lar dere minsten eller størsten vente om minsten skriker f.eks? Må jo kanskje bare ta det som det kommer, men likevel: Noen tips?
[:)]

Her er mini med på legginga dersom hun er våken.
Hun er ikke med på tannpussen, og er hun sinna da så får hun bare være sinna da.
Hun ligger på fanget mitt eller på fanget til storesøster når vi leser bok, og når det skal skiftes til pysj ligger hun i storjentesenga.
Når jeg synger nattasang så ligger begge småjentene under dyna (det hender at mini setter i å hyle, men da tar jeg henne i armene og går litt rundt med henne inne på¨soverommet mens jeg synger).
Så får storesøster nattakos av mini og mor, før vi går ut og lukker døra (for storesøster vil ikke høre på at mini gråter [;)])

bortsett fra denne helgen som feberen har tatt dem, så blir det "planlagt" sånn at minsten sover i vogn på stuenmens jeg legger storesøs.. om han våkner midti tannpussen må han vente, men guud så glad jeg er for at sambo kommer hjem om en uke.. hvem som blir prioritert er litt etter behovet(skriker sintest) neida, men storesøs trenge å komme foran hun og[;)]

neimen ikke lett å sjonglere alene, men de lærer seg litt tålmodighet da sikkert[:D]

gleder meg til de er så store at vi kan lese eventyr sammen alle sammen..

ORIGINAL: Gullgrisens 2gull

Her er mini med på legginga dersom hun er våken.
Hun er ikke med på tannpussen, og er hun sinna da så får hun bare være sinna da.
Hun ligger på fanget mitt eller på fanget til storesøster når vi leser bok, og når det skal skiftes til pysj ligger hun i storjentesenga.
Når jeg synger nattasang så ligger begge småjentene under dyna (det hender at mini setter i å hyle, men da tar jeg henne i armene og går litt rundt med henne inne på¨soverommet mens jeg synger).
Så får storesøster nattakos av mini og mor, før vi går ut og lukker døra (for storesøster vil ikke høre på at mini gråter [;)])

omtrent slik det er her og om jeg er alene. storebror synest det er stas at lillesøster er med på leggingen [;)]

Er mannen hjemme tar vi et barn hver [;)]

Ja, jeg og prøver å la storebror komme først av og til - tror han trenger det. Men kanskje lurt å ta med minsten på legginga om han er våken ja, skal jammen meg prøve det. Storebror er veldig "lett" å legge, så det går nok fint om minsten er med [:)]

mine e 6 og 8 så når mor seie gå i seng så går de i seng hehe.. veldigt enkelt :)

ORIGINAL: Clovek

mine e 6 og 8 så når mor seie gå i seng så går de i seng hehe.. veldigt enkelt :)

Hehe, litt verre når største er 3,5 år [;)]

Lillebror ligger i stuen og storebror passer hanog prater med han slik at lillebror ikke gråter. jeg steller da søster og får henne i seng. Så går jeg inn i stuern og ber storebror gå og stelle seg og lillebror ligger med meg helt til jeg følger storebror i seng og sier natte[:)]

Her legger vi de samtidig.. Vi går å legger Mathias først, da er storesøster med og så legger vi Michelle[:)]
Mathias sovner som regel ikke halv 8, men det vet ikke hun[:)] hehe..
Så hun er strålende fornøyd og tror ikke lille bror er lenger oppe enn hun[;)][:D]

Og når vi steller dem steller vi en hver, om en av oss er alene med de steller vi hun største først, så er hun med på å stelle Mathias etterpå![:)]

Back
Topp