Dere med 2 eller flere barn..

Vaniljeisen

Elsker forumet
Hvordan var fødsel nr. 2 ifh til nr. 1?? Og hvor lang tid var det mellom fødslene...?
Kortere eller lengre fødsel md nr 2?

2 år og 4 måneder i mellom, første fødsel 23,5 timer, andre 4 timer[:)] Førstemann var stjernekikker, derfor tok det så lang tid.. Andremann var 5100 gram og 55 cm lang... SÅ det er tydelig at det ikke er størrelsen det kommer an på[:D][8|][:D]

Og, ja, den andre fødselen var mest vond siden det gikk sykt fort fra 4 cm til han var ute. Det tok bare 1 time og 13 min. Men heller en kjapp, intens fødsel enn en som er så langvarig at du ikke kan stå på beina på flere dager etterpå...

12 mnd'er og 12 dager fra første fødsel til andre fødsel [:)]
Første fødsel fikk jeg første riene ca 5.30 om morran, også ble hun født 20.05
Andre fødsel fikk jeg rier i 20 tiden også ble han født 12.20

begge mine fødsler har tatt lang tid, men m nr 2 gikk jeg i flere uker med lurerier først! andre fødselen tok MYE lengre tid, men selve pressriene for å få ungen ut varte en time og var syk intens. fødslene mine var to helt forskjellige. er liksom ingenting man kan ta for gitt og vite på forhånd. m første sleit jeg med å gå i lang tid etter, mens m andre var jeg på beina igjen rett etter, men hadde veldige etter-rier.. de fleste sier det går lettere og fortere med andremann, men sånn oppfattet ikke jeg det. oppfattet de bare som veldig forskjellig og slitsomme/vonde på hver sin måte [:)] jeg hadde ingen smertelindring med noen av mine.

2 år og 10 dager mellom fødslene...
førstemann brukte eg 8 timer på, hadde epidural...
andremann vart eg igangsatt, tok vannet ved 3 cm og 1 1/2 time etterpå var ho ute, kun lystgass [:)]
to lette og kjappe fødsler [:D]

første fødsel varte i 2,5 døgn, aktiv fødsel i ca 15 timer, og jenta satt fast og det endte med komplikasjoner og hun ble født med navlestrengen rundt halsen og livløs. Gikk bra da, men gud så fælt.
andre fødsel var 5 år seinere og varte i ca 12 timer. aktiv fødsel i ca 4,5 timer. gikk kjempe fint.

tok ks med nr1..
er nesten 10år mellom nr 1 og nr2..

Nr2 låg jeg 16 timer i fødsel, som var laaaaaaang drygg, nr 3 kom under 2 timer etter jeg kom på sykehuset[:)]
Er 16 mnder mellom nr2 og nr3

Det er 2år og 8mnd mellom fødslene. Og de tok omtrent like lang tid. Nr 1 startet med vannavgang, og fra det gikk tok det 6t. Fra riene begynte å gjøre vondt og jeg hadde 4cm åpning tok det ca 4t. Nr2 ble jeg satt igang, så fra jeg kjente første rie tok det ca 6t (7 1/2t fra første pille). Fra 4cm tok det 3 1/2t. Jeg synes fødsel nr 2 var bedre enn nr 1, selv om riene var mer intense og hardere. Men taklet de på en mye bedre måte. Hadde ikke pressrier under noen av fødslene, så med førstemann måtte jeg presse selv. Andremann skled bare ut av seg selv uten at jeg trengte å gjøre noe. Håper på lik fødsel som nr 2 neste gang, bare at jeg vil at den skal starte naturlig[:)]

Edit: Kan legge til at de tok vannet på 9cm med nr 2, etter å ha ligget med 8-9cm i 1 1/2t. SÅ hvis det hadde blitt tatt før så hadde det gått fortere. Jm sa at hodet bare duppet i vannet, siden han var såpass liten. Han klarte liksom ikke å komme nedover siden vannet var i veien

Første var over på 7,5 timer fra 4 cm åpning og ankomst sykehuset.

Andre var over på 1,5 time fra 6 cm når vi kom sykehuset.

15 måneder mellom.

fødsel nr en var ikke noe særlig. vannet gikk og ungen kom ut med vakum 28 timer senere, jeg var utslitt og hadde verken spist eller sovet. Var ikke like ille smerter hele tiden da for riene brukte tid på å komme skikkelig i gang.

andre fødsel var en drøm, tok 3 timer fra første rie til han var ute, men var mye mer intense smerter, fra første rie var det null pause imellom og hele bilturen på 1 t var et helvete, hadde 7 cm da jeg kom inn på sykehuset, så det var intensivt... neste gang tror jeg jeg må finne et sykehus litt nærmere skal jeg rekke frem

26 mnd mellom fødslene [:)]

Første tok 6 timer ca med "greie" rier. 12 timer fra vannet gikk. HUn kom 13 dager før termin og var 2,9 kg.

Siste ble satt i gang 11 dager over termin, tok 30 min fra første rie til hun var ute, intens men grei fødsel. [:)] Hun var 3,6 kg.

Fødsel nummer 2 var lengre og vondere'[:'(]
Men så er det litt forskjell på å føde en unge på 2875 gr ( første fødsel) og så en unge på 4100 gr (andre fødsel) [8D]
Var 1,5 år imellom fødselene [:)]

18 mnder mellom, første fødsel tok ganske lang tid, etter 4 cm over 15 timer...
andre fødsel fra første rie 4,5 time, var under 1 time på sykehus og 15 minutter på fødestua[:D]

Nr 1: Tok 5 timer fra jeg begynte å kjenne rier. Ikke så innmari vonde rier. Hadde full vannavgang 3 dager tidligere, og gått med åpning siden da. Fikk ikke pressrier, men lillegutten vår ble presset ut på vanlige rier.

Nr 2: 8 uker senere..   Startet med rier. Kunne ikke stoppes pga infeksjon i lillegutt's morkake som fortsatt lå igjen i livmoren.  Tok 14 timer før hun endelig kom.  Hun kom da de tok vannet.  Hadde veldig lite presstrang, fordi hun var liten og hadde god plass i livmoren, så kom hun aldri nedover.. ikke før de tok vannet..  da kom hun på 4 pressrier..

Nr 3: 5,5 år senere.. Startet med vannavgang. 7 timer senere var hun ute. Dette var en heelt annen opplevelse enn de andre fødslene..  Denne gangen fikk jeg virkleig kjenne hva det vil si at barnet presser seg endover, skrur seg nedover.. Hadde trykketrang i mange timer før selve pressriene kom..  Hadde pressrier i en time, før hun ednelig kom.
Fødselen gikk jo kjappere, og riene var mer intesne og kom oftere..

Back
Topp