Dere med 2 eller flere barn.. sitteplasser

TauZa

Forumet er livet
hvordan sitter dere rundt bordet når dere spiser middag.?

Nå har Ådne sittet på enden med en voksen på hver side. hva gjør vi da når Heine også skal sitte?

Jeg må kunne hjelpe begge barna de ukene jeg er alene. Og jeg vil at vi skal ha fasteplasser!

når sambo jobber sitter jeg på den korte siden av bordet slik at jeg kan hjelpe begge. når alle er hjemme sitter en voksen og ett barn på hver side.. blir fort litt kaos

Dette har jeg også tenkt på..
Storesøster skubber ofte stolen sin ved siden av en av oss, så det blir nok slik her. Lillesøster på enden. Storesøster på ene sida, jeg på andre sida og mannen ved siden av storesøster når han er hjemme. Storesøster spiser nesten helt selv, så skal jeg heller strekke meg over om hun trenger hjelp..[;)]

Vi sitter på en kjøkkenøy, så da blir det slik:

Pappa
Ine Emmeli Mamma

Når vi sitter ved spisebordet sitter vi slik:

Pappa Ine

Mamma Emmeli

U see?[:D]

Er jeg alene med jentene sitter vi ved kjøkkenøya slik:

Emmeli Mamma Ine

[;)][;)][;)]

EDIT: Øverst skal pappa sitte på hjørnet til høyre for mamma, men av en eller annen merkelig grunn går det ikke an å ordne her[>:]

Nå sitter vi altså sånn. vi har vinduer i enden av bordet og har mulighet og plass til å snu bordet om vi vil.

MissMe tenker slik?

ORIGINAL: TauZa

Nå sitter vi altså sånn. vi har vinduer i enden av bordet og har mulighet og plass til å snu bordet om vi vil.

MissMe tenker slik?

Jepp[;)]

Her går det litt periodevis. Når ungene får for seg at de skal sitte en annen plass lager jeg ikke akkurat noen diskusjon ut av det at du SKAL sitte der og der [:-]

Men akkurat nå er det:

............Meg
Teodor
............Patrick Tomas

Når jeg er alene med de bruker jeg å sitte på Tomas sin plass.

ORIGINAL: TePa

Her går det litt periodevis. Når ungene får for seg at de skal sitte en annen plass lager jeg ikke akkurat noen diskusjon ut av det at du SKAL sitte der og der [:-]

Men akkurat nå er det:

............Meg
Teodor
............Patrick Tomas

Når jeg er alene med de bruker jeg å sitte på Tomas sin plass.

har ikke dere fast plass??! er jeg litt nazi-mamma da som vil at de absolutt skal ha SIN plass.

Vi har ikke fast plass, bare faste vaner. Om Anna vil sitte en annen plass så spiller et ikke noen rolle... Har flere ting jeg heller er nazi på enn det...[8D]

Tror kanskje det også kommer litt an på ungenes personlighet... noen unger trenger mer rutine og regler enn andre og da syns jeg det er helt normalt at du ønsker faste plasser. Men hvis Ådne eller Heine ikke er sånne barn så går det nok fint med litt rotasjon (altså innenfor en grense - liksom at barna kanskje har 2 forskjellige sitteplasser. Ikke alle sitter hvor som helst liksom[8D]).

Vi har noenlunde faste plasser fordi mannen er nazi på sin egen plass*Risterlitpåhodet*. Alis pleier å sitte samme sted men av og til skbber hun sin stol mellom oss to og da går det egentlig greit. Hoved utfordringen her i huset er å få hun til å sitte en hel middag[8|]

Bombe at jeg liker faste plasser? [8|][8D]

Vi har rundt bord vi da, litt inntil vindu.. hmm... ikke heeelt sikker på hvordan jwg skal gjøe det enda.....

ORIGINAL: KathMor

Vi har rundt bord vi da, litt inntil vindu.. hmm... ikke heeelt sikker på hvordan jwg skal gjøe det enda.....

Bombe ja...[8D][8D][8D]

ORIGINAL: *MissMe*

ORIGINAL: KathMor

Bombe ja...[8D][8D][8D]

*ler* [8D]

Ungene har faste plasser - fordi de har hver sine stoler som er "deres",
men flytter de på stolene sine selv en gang i blandt så får de lov til det..
Tenker det blir mindre styr om de blir nødt å bytte plass ved f.eks middagsbesøk, dersom de er vandt med å ikke ha faste plasser [;)] Mine er vanedyr nemmelig, så lett for at det blir vanskelig å endre på ting som er "fastkjørt" i bestemte mønster [8D] [:)]

Her sitter vi sånn:

Pappa/mamma    Snuppeliten

Mamma/pappa    Storebror

Når mannen en sjelden gang er borte sitter jeg alltid med snuppeliten,
ettersom hun trenger mest hjelp [:)]

Back
Topp