Dere med 2 bleiebarn i ulik alder.

*lykkeligst*

Forumet er livet
Bruker dere forskjellige underlag når dere steller da?
Har ei venninne som syntes det var rart at jeg ikke hadde tenkt å bruke forskjellige håndklær på stellebordet til ungene. Så ekkelt at de måtte dele liksom... Er det ekkelt?
Har ikke tenkt på det en gang jeg, at det kanskje ikke er helt bra å dele stellebordhåndkle sånn...
Hva syns dere?

Vi bruker samme ja.. Har ikke tenkt tanken på at det er ekkelt engang jeg..

Jeg bytter alltid.. Gubben er ikke så nøye på det!

Aldri tenkt på å bytte jeg, ved vanlige tissebleier og sånt..

Severina! skrev:
Bytter ved bæsj, og ved sykdom.

Bytter helt ved hver bæsjebleie? Da måtte jeg kjøpt flere håndklær tror jeg. Blir fort 5 bleier om dagen, og enda har jeg bare en bleieunge

Jeg har ikke tenkt at det er nødvendig å bytte.. Husker at jeg pleide å legge en engangsklut under rompa når jeg skifta når sønnen min var veldig liten. Kommer sikkert til å gjøre det med den minste i starten også for å unngå at det kommer søl på håndkleet så ofte.. Bytter innimellom og ved behov håndkle på stellebordet.

Bytter kun om de har diarè, ellers bruker de det samme.

Jeg er fortsatt på sykehuset, men kommer til å bruke samme håndkler når jeg kommer hjem. Man bytter jo om det blir gris, så jeg skjønner ikke helt hva som skal være ekkelt:p Ved bading tar man jo også nye håndkler. Storesøster skal slutte med bleie i sommer, det er planen iallefall.

altså om du skifter ei bæsjebleie og det blir mye klin så bytter man selvfølgelig. Men etter ei tissebleie gjør vel ingenting? Men altså folk skifter bleier forskjellig. Jeg har egentlig aldri stumpen nede på underlaget, hvertfall ikke før den er vasket. Jeg lar bleien ligge under rompa til jeg har vasket, og løfter rompa opp og vasker under den og så rett ned på en ny ren bleie. Legger ned på underlaget om babyen skal ligge litt naken bare.

jeg bytter på de begge på samme hånduk på stellebordet. Pappaen steller han storste på gulvet og han minste på stellebordet.
men når Viljar var nyfødt fikk ikke Linus ligge på stellebordet. Han var så "grisete" (sand i håret og lommer osv for han gikk i bhg, men nå er de begge like skitne så er ikke så nøye på det lenger)

Trodde ikke det var så farlig.. jeg har da tenkt å bruke sammen, bytter selvfølgelig ut når det blir grisete..  Hadde da tenkt å bruke samme kluter også jeg da, er det også ekkelt? (de vaskes selvfølgelig etter hvert bruk)

Jeg har kun et barn. men hadde jag hatt 2 så hadde de sikkert brukt samme hånkle og hadde byttet fortere.

Bruker samme håndkle til begge. Ikke ekkelt i mine øyne.

Hadde jeg skulle tenkt på sånt så hadde jeg måttet satt bort ungene, for det hadde jeg aldri i verden orket, og jeg synes heller ikke det finnes ekkelt i det hele tatt.
S to the Æ to the RT.

Har ikke nå, men har hatt.

Hadde aldri håndkle oppå stellematten og de brukte den samme. Såklart. Vasket den ofte og sprita den.

Vel, storesøster ligger ikke på noen stellematte ved bleieskift lenger så vi får ikke det problemet heldigvis :-) Forhåpentligvis slutter hun helt med dagbleie i løpet av sommeren, hun er allerede på god vei :-)

Men tror ikke jeg hadde skifta egentlig... Hadde evt. hatt en gulpeklut til å legge under rompa på den som lå der mest sjelden og latt håndduken ligge til lillesøster klinet den til med noe :-P

Da jeg hadde to bleiebarn brukte heldigvis storebror å stå mens han skiftet bleie. Dersom han noen gang var på stellebordet skiftet jeg håndkle, jeg synes det høres litt ekkelt ut å dele.

Vi hadde 3 bleiebarn samtidig, og kunne aldri i livet drevet på å byttet for hvert skift. Ved bæsjeskift så lå vi alltid under sånne engangskluter.

Back
Topp