Dere med 2 åringer!

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Hvordan er de?
Adrian sitter nesten aldri stille, bare i et minutt av gangen før han blir ukonsentrert og finner på noe annet, konsentrerer seg aldri om en leke av gangen, løper frem og tilbake, klatrer høyt og lavt og blir hysterisk om han ikke får lov til noe. Slår meg gjør han også eller slenger seg i gulvet. Han virker veldig ukonsentrert rett og slett. Hører ikke på hva jeg sier til han heller, bare en liten stund også er det glemt. Ikke sover han skikkelig om natten heller. Finner liksom ikke roen og våkner mange ganger, Slik som dette er det i perioder, i andre perioder er han kjempesnill og sover godt. Er dette bare trassalderen eller kan det være adhd?
Er så lei nå av at ingenting hjelper[:(] Har prøvd alle metoder føler jeg.
Ikveld vil han ikke sove igjen og driver og klatrer ut av sengen sin hele tiden.
Blir helt stresset av og ha det slik.

adhd, får de ikke diagnotisert før de er skole klar, men det kan jo være den naturlige trass aldere eller at dere bare har svært aktive barn.

ett sikkert tegn på adhd er om de elsker /liker å plage dyr og insekter, om de trakker på maur og ler og syns det er kjempe gøy, mangelfult empati, med andre ord.
plage katter og hunder, dra de i halen mens de ler, se om dette er noe dere kan legge merke til. og se i forhold til empati ellers, se om de blir lei seg, føler anger, føler skyld, når de har foreksempel lygget mor i håret, eller slått lekekammeraten sin.

ta å observer.

men vær obs. alle barn kan ha dårlige dager og noen kan syns det er artig der og da å plage, men skjer dette alltid og over lengre tid, og ikke avtar, kan det ligge noe mer i det.
så om du i morgen går på tur og ditt barn finner en snegl og dreper den, er det ikke dermed sagt at han har adhd.

over lang tid skal dette pågå!!!

ORIGINAL: tigergutt4

adhd, får de ikke diagnotisert før de er skole klar, men det kan jo være den naturlige trass aldere eller at dere bare har svært aktive barn.

ett sikkert tegn på adhd er om de elsker /liker å plage dyr og insekter, om de trakker på maur og ler og syns det er kjempe gøy, mangelfult empati, med andre ord.
plage katter og hunder, dra de i halen mens de ler, se om dette er noe dere kan legge merke til. og se i forhold til empati ellers, se om de blir lei seg, føler anger, føler skyld, når de har foreksempel lygget mor i håret, eller slått lekekammeraten sin.

ta å observer.

Lest mye om adhd på nettet nå, men så ingenting om dette. Ante ikke at det også kunne være et tegn..
Han har aldri gjort det. Er veldig kosete og snill med dyr og får alltid klem og unnskyld når han slår meg.
Men kan jo være adhd fordiom. Han har alle de andre tegnene som ukonsentrert og hyper, sliter med og slappe av osv..

ta å observer.

Bare så det er sagt så er ikke det en korrekt beskrivelse av barn med adhd. Noen er vel sånn, med langt ifra alle.

nei det er fordi at det som du finner på nettet er den diagnostiske utgaven av adhd og den utredningen begynner de ikke med før i skolealder, det finnes ikke noen andre utredningstester for mindre barn, men jeg lærte dette under min utdannelse som spesial pedagog, at ungen som hadde mangelful evne med empati ofte fikk diagnosen adhd som 7 åring.
har også jobbet med en 5 åringen som ikke hadde noen form for empai i bhg, han kunne komme bort smilende til deg og så beit han skikkelig til og lo og forvant, vi hadde også en katt som vanket i bhg, og han elsket å spenne på den, som 8 åring fikk han diagnosen adhd med store aggresjonsvansker og meget mangenfull ematisk evne.

så derfor kan dette lille tegnet være noe å se etter,

ORIGINAL: sillivanilli

ta å observer.

Bare så det er sagt så er ikke det en korrekt beskrivelse av barn med adhd. Noen er vel sånn, med langt ifra alle.

jeg er enig litt vel for svart og hvitt dette innlegget mitt, MEN  det jeg egentlig skulle frem til at dette kan være ett tidelig tegn for adhd, og om barn gjør dette over lengre tid og ikke viser noen tegn til empati bør en snakke med helsesøster. fordi og autisme og asberger syndrommet har også dette lille tegnet.

nei det er fordi at det som du finner på nettet er den diagnostiske utgaven av adhd og den utredningen begynner de ikke med før i skolealder, det finnes ikke noen andre utredningstester for mindre barn, men jeg lærte dette under min utdannelse som spesial pedagog, at ungen som hadde mangelful evne med empati ofte fikk diagnosen adhd som 7 åring.
har også jobbet med en 5 åringen som ikke hadde noen form for empai i bhg, han kunne komme bort smilende til deg og så beit han skikkelig til og lo og forvant, vi hadde også en katt som vanket i bhg, og han elsket å spenne på den, som 8 åring fikk han diagnosen adhd med store aggresjonsvansker og meget mangenfull ematisk evne.

så derfor kan dette lille tegnet være noe å se etter,

Oki. Derfor det er så greit og spørre her inne, alltid noen som vet litt mer[:)]

ORIGINAL: forumhorA

sorry hvis jeg kupper tråden din nå...

Problemet hos oss er at jeg har ADD og pappan har AD\HD og gutten er prematur...så vi må passe litt ekstra på, men har ikke satt meg så mye inn i det fordi jeg vet de ikke kan finne ut av det på en stund ennå...

Gutten min er i det store en veldig snill og omsorgsfull gutt som koser med babyer og dyr...men han har sine perioder hvor han herjer med meg og "storesøster" slår, klyper, biter og lugger når han ikke får det som han vil, og noen ganger bare på lek og hver gang han skal skifte bleier. den eneste han hører på er sambo. og han bare sutrer og sutrer og sutrer døynet rundt... varer i et par ukers tid, også kan han være en engel i et par uker...

Det går helt fint[:)]
Har vært mye snakk om at jeg også har adhd eller add, kan virke mer som at jeg har add.
Skulle ha utredning på ungdomskolen, men så var jeg bare forsvunnet fra papirene deres, så tok en evighet også ble jeg myndig, så da har det ikke blitt noe av. Så kom til og tenke på det nå at han kanskje kan ha arvet det fra meg om jeg har det.

Back
Topp