Dere med 100% dekning i permisjon...

Sandrapusen

Forelsket i forumet
Når har dere regnet ut at dere skal tilbake i jobb? 12 uker pappaperm er det inkludert i de ukene som står, eller kommer de i tillegg? Noen som har fått ført over fedrekvoten til mor?

Sniker. De er inkl. I de ukene som står. Så du må trekke fra de hvis du skal regne ut dine uker. Far skal ha 14 uansett om du velger 100% eller 80%.

hm...mente at de to ekstra ukene fedrene har fått er utenom de totalte permisjonsukene. Dvs at det er 12 av 56 er til fedrene + 2 uker ekstra til pappa. Men at det er valgfritt om man vil bruke. De tre ukene før terminen er inkludert i de 56 ukene. Og om du føder før termin vil permisjonen bli kortere :/ Så knip igjen jenter :D Ei venninne av meg fødte 2. dagen ut i permisjonen, og mistet dermed nesten tre uker av permisjonen :/

Jeg skal ha 100 % lønn frem til midten av april, og så ulønnet permisjon i 2 1/2 mnd frem til 1. juli. I juli er barnehagen jeg jobber i stengt så jeg har ferie, og så begynner jeg på nytt barnehageår i august. Mannen min skal ha permisjon i august, september og oktober. Mannen min tjener dobbelt så mye i i april, mai og juni så det blir uøkonomisk om han skal ha permisjon da. Jeg er heldig og får 2. prioritering (personalfordel) på barnehageplass i barnehagen jeg jobber i :)

I forrige permisjonsperiode fikk jeg ført over fedrekvoten til meg fordi mannen min var på noe tiltak gjennom NAV pga en skade den gang...nå er han i full jobb, så ingen håp om å få det denne gangen ;)

Vi velger 100 %lønn, og tjener på det fremfor 80 %... Jeg har planer om å begynne å jobbe 50 % fra 1. Mars...da Begynner pappaen med pappaperm hver fredag... Jeg skal jobbe 3.hver helg, og hver torsdag kveld og fredag dag...det blir ca 50 %... Med dette og 4 uker ferie i 2013 og 4 uker ferie i 2015 strekker jeg permisjonen til 1. September...! På denne måten slipper jeg ulønnet permisjon, og slipper og opparbeide meg rettigheter til sykepenger på nytt...

Jeg ønsker egentlig å være hjemme til januar/mars 2015(med 5000 i kontantstøtte og 50 % jobbing), men kan bli vanskelig og få barnehageplass på den tiden av året... Vanskelig dette her! Mye å tenke på, og ta hensyn til!!!

Back
Topp