Dere med ørebarn

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Er det noen av dere som har fått operasjon av dren på småttisene? Hær skal minsten på 1,5 operer på mandag, og kjenner jeg er litt bekymra. Vet at han trenger operasjon etter 6 antibiotikakurer på 5mnd, men kjenner bekymringene sniker seg opp:nailbiting:
Er det noe vi burde være oppmerksomme på etter operasjonen? Hvor lang tid tar den? Og har dem veldig vondt etterpå?

Dette er en liten operasjon som tar ca 15 min. Etter operasjonen må barnet ligge på oppvåknings avdeling i noen timer til narkosen er ute før dere kan dra hjem. Min hadde ikke noe smerter etterpå. Øret må holdes helt tørt den første uken. Har dere ikke snakket med lege i forkant og fått info om inngrepet og mulighet til å spørre spørsmål?

Dette er en liten operasjon som tar ca 15 min. Etter operasjonen må barnet ligge på oppvåknings avdeling i noen timer til narkosen er ute før dere kan dra hjem. Min hadde ikke noe smerter etterpå. Øret må holdes helt tørt den første uken. Har dere ikke snakket med lege i forkant og fått info om inngrepet og mulighet til å spørre spørsmål?
Det var mannen som var på samtale for å finne ut om operasjon var rette veien å gå. Han fikk da all informasjonen :bag:
Ellers så har jeg lest litt på Helse-Norge sine sider. Men er jo såklart bekymret da han er så liten❤️
Han hadde senest ørebetennelse i forrige uke, og omgangssyke i går og i dago_O så nå håper vi bare at han er frisk til operasjonen på mandag, så vi ikke blir avvist når vi dukker opp:nailbiting:

Har ikke ørebarn, men er det selv, samme med søstrene mine.
Har satt inn den flere ganger, den første ved rundt 2 år og den siste rundt 12 år.
Har virkelig hvert null stress. Tilbake til vanlig etter få dager.
Må holdes tørt en ukes tid, ellers veldig lite stress.

Har ikke ørebarn, men er det selv, samme med søstrene mine.
Har satt inn den flere ganger, den første ved rundt 2 år og den siste rundt 12 år.
Har virkelig hvert null stress. Tilbake til vanlig etter få dager.
Må holdes tørt en ukes tid, ellers veldig lite stress.
Har du noe problemer med hørselen i ettertid?
Var selv ørebarn, men aldri hatt dren eller noe mot betennelsene. Så har en del hørselsvakheter

Har du noe problemer med hørselen i ettertid?
Var selv ørebarn, men aldri hatt dren eller noe mot betennelsene. Så har en del hørselsvakheter
Ja, men for oss viser det seg at det er en sykdom, Menieres. Absolutt ikke alle som sliter med dette har denne sykdommen altså, det er flere kriterier som stilles.
Men hørselen er svekket hos oss, og vi er vel der at det snart kan tas i bruk hjelpemiddler.

Men generelt, ut i fra de jeg kjenner, har få problemer med hørselen i dag.

Min mellomste fikk lagt in dren i begge ører men hun var vel 5 år når hun fikk satt de in.
Hun hadde ikke så mye smerter etter operasjon.mer bør jeg nok ikke si da det er fortjell fra barn/dren.

Back
Topp