dere med ørebarn..

TauZa

Forumet er livet
hvor mange dager med øreverk før man går til lege?

hva lindrer best?

-Ådne er plaget stakkars!

Jeg går til legen MED en gang det er øreverk, fordi det er SÅ vondt, og dersom man ikke tar det med en gang så utvikler det seg fort... også fordi jeg personlig passer veldig på hørselen -selv om det ikke er så skadelig med øreverk...

Men mest fordi det er kjempe vondt, så jeg drar alltid med en gang og får medisiner.... [:)]

god bedring til Ådne!

okei. i går hadde han vondt overalt når han skulle legge seg..

Stortsett fin på dagen i dag- bare hoste og grøntsnørr..

men i kveld var det hyl igjen og nå sier han klart fra om at det er høyre øre..

ORIGINAL: TauZa

okei. i går hadde han vondt overalt når han skulle legge seg..

Stortsett fin på dagen i dag- bare hoste og grøntsnørr..

men i kveld var det hyl igjen og nå sier han klart fra om at det er høyre øre..

Uff stakkars..... ta han med til legen er du snill! [:(]

Uten å si det for sikkert, så tror jeg ikke det går over av seg selv - da tar det vel en god stuuund tror jeg...

ville nok fått sjekket han selvom han mest sannsynlig ikke får noe for det.... men i tilfelle det er infeksjon som kan og bør behandles så er det nok bedre å få sjekket oppi det.

Alis klagde ikke særlig mye over ørevondt den gangen hun likevel fikk påvist ørebetennelse... fikk medisiner kun fordi jeg skulle ut å fly og det gikk mildt sagt dårlig å få medisinen nedi ungen altså!! Fikk tillatelse av en annen lege til å avslutte medisineringen siden det uansett anbefales at barna skal kvitte seg med det selv.

Masse god bedring til Ådne-mann!

ORIGINAL: *Venter spent!*

Jøss, jeg som trodde at ungen burde ha medisin mot infeksjonen...[&:]

?

bedre å dra til legen og få sjekka d opp tenker jeg[;)]

ikke noe godt d der! jeg har aldri hatt ørebetennelse, så aner jo ikke. men har hatt ørsting, å d husker jeg enda (den enegangen).[&o]

ORIGINAL: chrichri

?

hmm...hva?

ORIGINAL: chrichri

?

hmm...hva?

skjønte ikke hva du mente med d du skreiv?
var d fordi du trodde at man MÅTTE ha medisin og noen skreiv at man ikke trengte d?

Leste bare det hun Tjukka over her skrev, at han sannsynligvis ikke får noe for det... hmm.. men ser lenger ned at man får noe for infeksjonen, så leste nok for fort..[:)]

Jonatan har hatt det myye og vi går til legen med en gang så vi får antibiotika. Det er så vondt at paracet hjelper ikke nok på natta. God bedring.

Her er det 3 dagersregel på øreverk hos barn,kommer ikkje til hos legen før med mindre det væsker eller noe slikt.
Som oftest går det over av seg selv hos barn [:)] Men såklart,hjelper ikkje paracet så må dei jo få noe annet som hjelper.

her virker det som paracet hjelper godt.. Så tror vi holder oss til en tredagersregel her.. siden han er så fin form på dagtid..

I de fleste tilfellene trenger ikke barn antibiotika for ørebetennelser. Og begynner det å væske, skal man vente i 3 dager og hvis det da fortsatt væsker - gir de antibiotika...

Det ER forskjeller hva legene velger, men dette er det som er "anbefalt" legene å følge.

Paracet og varmtvann på flaske og legg inntil øret bruker å hjelpe[:)]

God bedring, ørebetennelser er VONDT! [&o]

ORIGINAL: Vand

I de fleste tilfellene trenger ikke barn antibiotika for ørebetennelser. Og begynner det å væske, skal man vente i 3 dager og hvis det da fortsatt væsker - gir de antibiotika...

Det ER forskjeller hva legene velger, men dette er det som er "anbefalt" legene å følge.

Paracet og varmtvann på flaske og legg inntil øret bruker å hjelpe[:)]

God bedring, ørebetennelser er VONDT! [&o]

signer vand.. samme er det her.. venter i tre dager... men hvis ikke paracet hadde funket hadde jeg dratt til legen men du skriver jo at det virker og det er jo kjempe bra[:D] hitil har det holdt med å gi A paracet.. gudeslov[:D]  men jeg gir IKKE A medisiner så lenge han ikke må...[8|] er kjempe skeptisk til å gi medisiner, men må man så må man[:D]

masse god bedring

i går kveld hadde han ikke øreverk[:)] heldigvis!

men heine spydde da[:'(][:'(][:'(]

ORIGINAL: TauZa

i går kveld hadde han ikke øreverk[:)] heldigvis!

men heine spydde da[:'(][:'(][:'(]

neineinei.. stakar... er det ikke det ene så er det det andre[8|] håper han blir fort frisk da[:)] og at ørene til odne holder seg friske

Back
Topp