Dere me babyen som ligger med hodet ned

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hvordan kjennes bevegelsene ut helt nede i bekkenet? Kjente i natt masse bevegelser heeelt nede v skambeinet mn veldig usikker på hva det var... Kjentes litt spisst og tynt ut mn er ikke sikker...
 
Jeg føler det dukker opp en hånd som ligger å dunker og ett hode som vrir seg " der nede " .
Men nå føler han ligger litt vel langt ned da :p
 
ja har også kjent bevegelse ned i skambeinet, tror det har vært en arm eller noe.. :p her beveger ho seg litt overalt, men lå en periode på tvers, litt usikker om ho har snudd seg, men kjenner ikke så mye bevegelse på begge sider samtidig lenger..
 
Jeg kjenner det dunker mot åpningen på en måte. Haha.. Nesten så jeg tisser på meg innimellom :p må legge meg ned for å få han til å flytte litt på seg.
 
Kjennes ofte ut som at h*n ligger med beina ned å sparker ned og bak, men jm mente at det er nok bevegelser fra armer, ikke bein. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt å høre at det faktisk ikke trenger å være beina mn armene.. Prøver å kjenne iherdig hvordan hun ligger mn blir ikke klok!! Håper så inderlig hun ligger "rett vei" :p
 
Mini har ikke snudd seg og jeg kjenner bevegelse både oppe og nede og på siden litt fra og til :p


Mamma til storebror og lillesøster
<3
 
Veslemor ligger langt ned i bekkenet her. Kjenner i blandt små dunk, langt der nede. Hatt mye nedpress. Kjenner hun presser seg nedover.


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her har hun ligget nedover i snart tre uker :)
Kjenner litt trykk mot blære og tarm innimellom, og av og til får jeg en stikkende følelse i skambenet, men om det er babyen eller bekkenløsningen er jeg ikke sikker på :p
Hun ligger mye i fosterstilling og bena foran ansiktet, men jeg kjenner deldig godt når hun beveger rumpa fra en side til en annen :p Da gir jeg henne etpar trykk på rumpa, så beveger den seg til andre siden :D også kiler jeg henne på stumpen, hehe :p dikkedikkedikk!
 
Føler hun snur seg mye her enda! I dag har hun brukt urinblæren som trampoline flere ganger:p Litt ubehagelig! Hehe:) Men klarer ikke å kjenne hvilken vei hun ligger, med mindre hun ligger sideslengs.
 
Veslemor ligger langt ned i bekkenet her. Kjenner i blandt små dunk, langt der nede. Hatt mye nedpress. Kjenner hun presser seg nedover.

Kjenner også små dunk heeelt nede v skambeinet... Mn trodde hvis det var hodet at det kjentes som et hode og ikke små dunk?! Og hvis og når de ligger med hodet ned så er det vel ikke plass til hendene som utgjør disse dultene?! Eller? :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
I natt styrte hun voldsomt og snudde seg fra å sparke på siden av magen til å sparke mer oppover. Men nå er sparkene nede på siden igjen. Kjenner av og til noe hardt som kan være hode eller rompe, men stort sett klarer jeg ikke å kjenne hvilken vei hun ligger
 
I natt styrte hun voldsomt og snudde seg fra å sparke på siden av magen til å sparke mer oppover. Men nå er sparkene nede på siden igjen. Kjenner av og til noe hardt som kan være hode eller rompe, men stort sett klarer jeg ikke å kjenne hvilken vei hun ligger

Jeg klarer virkelig ikke skille mellom rumpe/hode og ben/armer... Har en slank og stram mage, og skal visst være enda lettere å kjenne babyen spes utenfra for andre mn vanskelig å skille syns jeg...
 
Lå med hodet ned når jeg var på ul på torsdag og jeg kjenner liv over alt :p kjenner h*n tar spenntak i hoftebein og ribben innimellom. Mye liv helt nede ved skambenet, oppe ved ribben og på sidene :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjenner ikke akkurat ett hode, men kjenner at det er bevegelse langt der nede. Sikkert at hun snur på hodet og strekker seg. Og så kjenner jeg når hun hikker. Det blir som små rytmiske dunk. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Min ligger med hodet opp og bena ned. Kjenner spark nedre halvdel av magen, men ikke noe oppover.. Kan derimot se hodet bevege seg fra side til side øverst i magen ;)
 
Kjenner ikke akkurat ett hode, men kjenner at det er bevegelse langt der nede. Sikkert at hun snur på hodet og strekker seg. Og så kjenner jeg når hun hikker. Det blir som små rytmiske dunk. ;)

Oki :) ja ser jo at du nettopp har vært på ul og fått beskje om at hun ligger rette veien :) ja kjenner også masse bevegelser der nede og hikkingen kjenner jeg nedenfor navlen så håper mi også har snudd seg :) :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kjenner ikke spark nederst i magen men litt bevegelser som er sikkert armer. Mest spark øverst på høyre side under ribbeina. Nederst i magen føles det som trykk mot "utgangen"


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg hadde lite peiling på hvordan gutten min lå i magen. Men etter at to jordmødre (med en ukes mellomrom) og på ultralyd fire uker etterpå, så vet jeg hva som kjennes ut som hva (sånn noenlunde). Godgutten min ligger med hodet ned, og varierer på hvilken side rygge ligger. Syns at mesteparten av tiden, så kjenner jeg ryggen på høyre siden, og bein som sparker på høyre side. bevegelser jeg kjenner nede mot bekkenet, tror jeg må være hendene. For de bevegelsene er helt annerledes enn alle andre bevegelser. De er liksom små, kilne, og forsiktige.
Sånn generelt så syns jeg det er veldig godt, trygt og fint å kjenne liv. Men jeg brukte noen uker på å bli vandt med det.
 
Mi ligger med hodet ned. Var lenge usikker, og klarte ikke selv å avgjøre hva som var hva, men både jordmor og lege mener hodet er godt nede i bekkenet. Kjenner lite nedpress og kun "små" og litt kilende bevegelser der nede. Mest bevegelse oppunder ribbeina. Sikkert stumpen som flytter på seg <3
 
Back
Topp