dere me 3-åringer

MissSophie

Forelsket i forumet
Hei! Når legger 3-åringene seg på kvelden? Min 3-åring styrer litt på kvelden for tiden, og jeg begynner å lure på om kanskje det er på tide å utvide leggetiden litt..:-)

Gutten min la seg 7 når han var 3 og sovna innen 15 min som regel. Nå er han 4 og legger seg fremdeles 7 ;)

Min 3-åring har alltid pleid å legge seg kl 18, men etter at minstemann kom har hun lagt seg noe senere. Så nå legger hun seg ca 18.30-45:-)

Han legger seg kl 21. Sover så lenge han vil om morgenen.

Jenten min blir 3 i juni.. Hun legger seg kl 20.00.. Blir ofte 20.30 de dagene hun ikke går i barnehage. Hun går bare deltid foreløbig. Hun sover til 8 om morgenen de dagene hun skal i barnehagen og nærmere 9 de dagene hun skal være hjemme. 12 timers nattesøvn altså.

Mi blir 4 i juni, hun legger seg kl 19 (hun på 2,5 år gjør også det). Min erfaring er hun tuller ved legginga om hun legges for sent, da våkner hun også tidligere om morgenen.

Ca. 20, noen ganger 20.30.
Men vi trenger ikke klokke om morgenen, så vi har ikke trengt å pese leggetid. Han har alltid hatt en rytme som tilsvarer mer B-menneske..sover 12-13 timer hver natt.

19:30 - 20:00

Sover 12-13 timer 

Sovner mellom 19 og 19.30 som regel.
Jo senere han legges jo tidligere våkner han morgenen etter..
Sover stort sett 11-12 timer om natta. Sover ikke på dagtid.

Etter vi snudde klokka nå så har leggetiden på et eller annet viset blitt forskjøvet! Før la hun seg i 19-tida, og nå er klokka plutselig 19.30 - 20 før hun er i seng. Skjønner ikke hvor tiden blir av i løpet av en dag??

min 3åring legger seg kl 19, og 5åringen legger seg 19.30

Mellom 19 og 19.30, det har han gjort veldig lenge og det varierer når han våkner, mellom 6.30 og 8.30!!

Rundt kl 20.
Ungene mine nekter å sove før det, uansett hvor tidlig de står opp og hva de gjør.

Legger seg 19.00. Og våkner en gang mellom 05.30-06.30. 
Om vi legger henne senere er hun like tidlig opp om morgenen...

*Nyperose* skrev:
Mellom 19 og 20.

Vi har funnet ut at hun sover best når hun legger seg rundt 19-19.30. 

Hun legger seg 19, hender hun styrer litt, men det er mest fordi hun er trøtt og sliten. Sover til ca 6.30/7.30

Han legger seg mellom 19-20, men han har også begynt å styre veldig, men det erfordi det har blitt lysere tror jeg. Han står også opp tidligere nå, mellom syv- åtte. Sover ca 12 timer.

Back
Topp