Dere md VW Touran og 3 barn?

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Hvilke barneseter har dere og hvordan sitter barna? Altså hvem sitter hvor i bilen?                                                                                                                                                                                                

Vi har bare to barn, så jeg kan ikke svare deg, men jeg lurer også, så legger igjen ett spor her i tilfelle noen andre svarer deg .

Jeg dytter litt jeg. Kanskje andre med 3 bilstoler i bil også har en mening? Hvorfor står stolene der de gjør? emoticon

Vi har minsten på snart 3 år bakovervent på passasjersiden.
Gutten på snart 5 sitter i midten i et britax ettellerannet :)
9 åringen sitter bak fører i beltestol.

Fungerer helt fint :)

Nå minsten var baby satt hun i midten i en acta graco med base :)

adelia skrev:
Vi har minsten på snart 3 år bakovervent på passasjersiden.
Gutten på snart 5 sitter i midten i et britax ettellerannet :)
9 åringen sitter bak fører i beltestol.

Fungerer helt fint :)

Nå minsten var baby satt hun i midten i en acta graco med base :)

Men hva når dere hadde 2 bakovervendt? (om dere hadde det da). Hvem satt hvor da?

vi har ikke denne bilen, men vi prøvde den med 3 seter da det var en vi vurderte, men syns det ble altfor trangt(vi hadde hts besafe babysete m/isofix, maxi-cosi forovervendt stol og maxi-cosi rodi) vi hadde rodi'en i midten, babysete bak passasjersete, men med isofix så tar dette sete mye plass.  så her ble det en s-max istedenfor og der har de god plass.

Da satt den ene bak passasjer og minsten i midten på et babysete festet i en base :)

Jeg har bare to barn, men jeg har skviset 3 bakovervendte seter inn i en VW Touran: 

Brio primo (0-13 kg) med isofix base bak fører, Akta graco duologic (0-18 kg) i midten, og Besafe izi kid isofix (0-18 kg) bak passasjersetet.

Jeg synes det er en litt vanskelig bil å finne seter til. Duologic var det eneste setet vi greide å montere helt riktig i midtsetet, og da tror jeg vi hadde prøvd alle setene på markedet. De fleste seter har ikke plass til støttebenet i midten, og noen seter lar seg ikke feste noen steder på grunn av de håpløse selefestene våre.

Eneste grunnen til at jeg har 3 seter nå er at lillesøster er i ferd med å bytte fra babyesetet til duologic. Når storebror en dag vokser ut av izi kid skal jeg prøve om han kan ha Britax two-way elite bak passasjersetet. Vi venter noen år med nr 3, og da blir storebror gammel nok til beltestol. Har vi fremdeles Touran da, så skal han ha beltestol bak førersetet, baby nr 3 i midten, og lillesøster i izi kid, twe eller beltestol alt etter størrelse bak passasjersetet.

Vi har touran med 3 seter og d går i grunn fint d! Minsten sitter i babysete ackta graco med base bak pasasjersetet, mellomste i en ackta graco duologic som også er bakovervendt bak førersetet og eldstemann i en beltestol i midten. Hadde babysetet i midten i førsten men d funka dårlig for ryggen når jeg skulle løfte d ut av basen. Eldstemann på 8 går inn før jeg setter inn lille!

Har Ford Galaxy med 3 bakovervendte seter!

Lillebror (snart 6 mnd.) sitter i Maxi Cosi Cabrio bak passasjersetet, fordi jeg er passasjer og han alltid er med meg, så da slipper jeg å gå rundt bilen osv.
Eldste (snart 4 år) sitter i Maxi Cosi Mobi i midten, fordi mellomste (2 år) har en tendens til å være litt uforsiktig, så vi ville ikke ha henne ved siden av lillebror, tilfelle hun skulle kaste/miste en sko/leke på han eller noe.
Mellomste sitter i Maxi Cosi Mobi bak sjåfør.

Se her hadde det kommet noen svar ja =)
Det ser ut til at det går med flere ulike kombinasjoner av seter ja, så det er vel bare å prøve seg frem.
Men en ting til, hvordan er det å feste forankringsseler i bilen? Vi kommer til å kjøpe 2008 modell eller nyere, og har hørt det ikke er så lett?

Der kan jeg ikke hjelpe. sete til mellomste har ikke forankringseler. Der er d klikk klikk i isofixen og støttebein, ferdig

manfred skrev:
Der kan jeg ikke hjelpe. sete til mellomste har ikke forankringseler. Der er d klikk klikk i isofixen og støttebein, ferdig

Ja det har vi og på vårt sete til minste nå så kanskje det er enklest om eldstemann sitter i midten da med beltestol. :)

det går fint an :) Vi fikk forhandler til å gjøre det for oss

Back
Topp