Dere lærere med bekkenløsning..

Funshine

Glad i forumet
- Hvordan tilrettelegging har dere fått på jobben?
Jeg skal til legen på mandag for vurdering av sykmelding, og jeg er så usikker. Blir nok ikke 100% sykmeldt allerede nå, men klarer ikke helt å tenke ut hva som må til for å holde ut lengst mulig i aktiv jobb.

Jobber dere hele dager, og så noen fri? Dersom dere har kroppsøving - har dere byttet til noen andre fag? Hvor mye jobber dere?

ORIGINAL: lillemæ

Jeg har gått med bekkenløsning og jobbet 100%. Har gått bra det, selv om jeg har måttet bite tennene litt sammen enkelte ganger. Jeg hadde som mål å ikke bli sykemeldt og selv om jeg var dødssliten da juleferien startet, så gikk det greit.

Tilretteleggingen jeg fikk ordnet jeg for det meste selv. Jeg sa i fra om at jeg ikke ble med de dagene klassen min skulle ha utedag f.eks + at hvis elvene mine skulle ha hjelp i timene, så fikk de komme opp til kateteret med bøkene sine (dette for at jeg skulle slippe å vandre fra elev til elev i klasserommet). [:)]

Jeg jobbet forresten 80% stilling som kontaktlærer og hadde fri hver onsdag. Hadde ikke kroppsøving.

Da jobbet du 80% og ikke 100% - jeg jobber 100% stilling. Hjelper jo med en hviledag. Men satte de inn en vikar da du ikke ble med på utedag, eller byttet du timer med en annen lærer de dagene? Lite trapper på den skolen? Og slapp du inspeksjoner?

Sist gang jeg var gravid endte jeg med krykker og 100% sykmeldt til slutt da jeg ikke klarte å gå, men hadde en helt annen jobb som var mer fleksibel. Da kunne jeg ta pauser i løpet av dagen og legge mer opp slik jeg ville, men som lærer så er full innsats og aktivitet når skoledagen er i gang.. Vet ikke helt hvor mye tilrettelegging jeg kan kreve liksom annet enn at gymtimene må de evt bytte bort..

Snakk med rektor og hør om det er muligheter for kortere dager, evt jobbe 50-60% med fridager. Er tøft med 100% sykemelding så tidelig i svangerskapet, men er det det beste for deg burde du gjøre det. Det er ingen andre du som vet hvor vondt du har det, og tjener ikke på å være utslitt den dagen du går i fødsel. Ta vare på deg selv. Og lykke til videre i svangerskapet!

Takk.. Om jeg kan få byttet bort kroppsøvingstimene hjelper det jo, men skulle helst hatt litt undervisning, så fri, så litt undervisning igjen tror jeg. Lurte egentlig på om noen har fått andre oppgaver enn inspeksjon og undervisning.

ORIGINAL: Funshine

Takk.. Om jeg kan få byttet bort kroppsøvingstimene hjelper det jo, men skulle helst hatt litt undervisning, så fri, så litt undervisning igjen tror jeg. Lurte egentlig på om noen har fått andre oppgaver enn inspeksjon og undervisning.

Jeg slapp inspeksjon. Snakket med rektor og sa at jeg trengte friminuttene til å ta meg inn igjen...og ikke minst gå på do. Har aldri blitt satt til administrative oppgaver da...de andre har vist velvilje og bedt meg gå å sette meg om jeg har sett sliten ut..slapp også alt av utedager ol. Jeg ble også fjernet fra en elev som var voldelig siden de var redd h*n skulle skade meg. De fleste rektorer viser stor forståelse og tilrettelegger så godt de kan. Alle som jobber i skolen vet hvordan det er når man må ha inn vikarer i hytt og pine..ingen god løsning. De fleste vil derfor heller gå for en mer langvarig løsning med noe sykemelding i håp om at en da holder lenger.

Jeg fikk bekkenløsning da det var tre måneder igjen av svangerskapet. De var flinke til å tilrettelegge på jobb. 50% av stillingen min var kroppsøving, så den delen ble jeg sykemeldt. Da gjenstod det bare 50% med norsk igjen, og med mye støtte og fleksibilitet, så klarte jeg å jobbe de 50 prosentene fram til barselpermisjonen begynte 3 uker før termin.

Lykke til! [:)]

Back
Topp