Dere lærere ang. permisjon og ferie

Lilleludde

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Har jo selvfølgelig begynt å tenke permisjon og ferie allerede...

Som lærer vil vi jo miste ca. tre uker av ferien/avspasseringen da terminen er i denne perioden. Mister vi den eller er det en mulighet å ta den igjen? Eneste jeg ser for meg er løsningen er å spare noe av feriepengene og ta ut de tre ukene som pause i permisjonutbetalingen senere.

Noen som har fått i denne tiden før og har noen svar?

Du kan jo dytte inn ferien din senere, ta pause i permisjonen. Ellers så ser jeg for meg at ferie som ikke tas ut pga restriksjoner i ferieavvikling kan overføres til neste år. Men er ikke sikker altså. Vet at du får den overført hvis du er sykemeldt iallfall. Men er det noe problem å spare og ta den senere, da? Spør av nysgjerrighet, lurer selv:p

Vet ikke reglene for lærere men jeg jobber i IA bedrift og kan overføre noe ferie.. dvs. Hvis jeg hypotetisk sett er sykemeldt hver ferie så får jeg ikke overført alle ukene, altså ta ut 10 uker ferie året etterpå, men jeg får overført noen uker :)

Vet ikke om vi kan overføre til året etter.
Nei, er ikke noe problem å spare den nei. Var bare om det var flere løsninger som jeg ikke ser. Mulig den pausen må tas i 2019 da og ikke kan overføres til 2020.

Hei.
Jeg er lærer og har snakket med flere av kollegaer som har unger.
Du får kun 5 uker ferie du kan ta opp.
Grunnen er at resten vi har i ferie er avspasering og at du pga perm ikke har hatt mulighet til å opparbeide deg deg. Du kan ta ut ferien på 5 uker med en dag i uka, eller forlenge perm. I og med jeg visste dette, timet jeg det så til de grader at jeg får mest mulig ut av det. Føder i september (neida, haha. Brukte 1 år)

Jeg er ikke lærer, men vanlig ansatt.
Jeg tar ikke ut noe ferie før permisjonen planen for permisjonsperioden min er:
6 uker mammaperm
3 uker ferie
Mamma og pappa tar ut gradert permisjon 2 dager på pappa 3 på meg og jeg skal ta ut 2 dager ulønnet permisjon.
Tar så ut resterende feriedager i forb med jula - så jeg har pause i foreldrepengene i desember og får «betalt» for røddager og ferie i hverdagene i jula.
Gradert/ulønnet permisjon hele 1 halvår 2020 og så ferie i juli/august - tilbake på jobb når baby kan begynne i BHG den høsten.

Men slik jeg skjønner det så får vi jo ikke noe utbetalt da vi tar ut ferie, så det er jo også noe å tenke på. Men! Jeg er ikke fast ansatt, så jeg vet jo ikke om jeg engang har rett på å ta ut ferie i permisjonstiden, annet enn de to- tre ukene jeg da eventuelt flytter frem og tar ut underveis.

Men slik jeg skjønner det så får vi jo ikke noe utbetalt da vi tar ut ferie, så det er jo også noe å tenke på. Men! Jeg er ikke fast ansatt, så jeg vet jo ikke om jeg engang har rett på å ta ut ferie i permisjonstiden, annet enn de to- tre ukene jeg da eventuelt flytter frem og tar ut underveis.

Nei, man vå eventuelt spare noe av feriepengene til da du vil ta den ut.

Nei, man vå eventuelt spare noe av feriepengene til da du vil ta den ut.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg virkelig hater sånt styr! Blæ! Men det er vel eneste måten å gjøre det, eller ta ut en uke i mnd i noen måneder og heller ha litt mindre utbetalt, da.

Back
Topp