Dere kvalme

Emani82

Elsker forumet
Hva spiser dere a? Her går det meste opp igjen og ikke har jeg lyst på noe heller..:((

Her blir det mye toast.. Rart igrunn, siden det er fettete og mektig! Weetabix og epleskiver går også:)

Klarer å få i meg litt frokostblanding og evt. litt frukt på morningen/dagtid. 
Har ikke lyst på mat overhodet, men hjelper faktisk litt på kvalmen å tvinge det i seg.
På ettermiddagen klarer jeg noen dager å få i meg en enkel/lett middag for da er jeg ikke så kvalm. 

Her går det i salte ritz kjeks med litt smøre ost og ost på + kald sjokolademelk.

jeg har måttet stille klokka på ringing 15 -20 minutter før jeg skal stå opp for å spise noe kjeks og drikke vann..ellers har det nesten vært umulig å ordne seg før jobb..det går i kjeks, toast, innimellom frukt (hvis jeg får det oppskjært), og hvis jeg plutselig skulle få lyst på noe så har jeg spist det..av drikke er det vann og faktisk sjokolademelk som har hjulpet..

jeg har ikke klart å lage meg matpakke, omtrent ikke orket å se inn i kjøleskapet og handling er et mareritt..5 min inne på butikken er mer enn nok..da har jeg fått rasket med meg noe!

heldigvis har jeg en veldig snill samboer som ordner mat til meg..mamma har også gjort så godt hun kan for å få meg til å spise noe..det går som regel bedre etter at jeg har fått spist, men jeg har vært så og si konstant kvalm i 4 uker og jeg er bare 9 uker på vei.. så blir spennende å se hvordan dette går utover

endel kvalm når jeg står opp, og har ikke så veldig lyst å spise, men har erfart at visst jeg får i meg litt mat blir det bedre, så tvinger det i meg.. tørr kjeks hjelper utrolig mye her værtfall...

Ellers er jeg mest kvalm om kvelden, det var jeg aldri i forrige svangerskap, ikke noe digg, men skal ikke klage, verdt det er det:)

Jeg føler at det er 1-2 ting som hjelper for noen dager men så orker jeg ikke de tingene mer og må finne noe annet som funker for noen dager. I dag og i går har det vært kiwi og vann melon. Mandler kan jeg knaske på og. Kan ikke bli sulten, tørst eller ordentlig mett.... da blir det helt forferdelig! 
Har funnet ut at en liten boks med kola på morgenen hjelper meg mye. Er litt sur over det egentlig... fordi jeg vil så gjerne drikke minst mulig brus... men herregud det er så godt! Og så hjelper det veldig for kvalmen. Men det er VIKTIG at det er boks kola! Ikke flaske!  

Det skifter fra dag til dag. Rista brød med skinkeost og druer har det gått litt av. Men så har jeg blitt veldig lei av det. Er litt rådvill akkurat nå.

Men dere, jeg vil virkelig anbefale akupunktur! Kvalmen ble mye mildere etter at jeg begynte å gå til det. :)

Back
Topp