Dere kloke damer som er her... *ang. hårfarging*

CrimzCramz

Betatt av forumet
Jeg har i flere år nå stripet håret mitt, med det resultat at det ble veldig tørt. Så for noen mnd siden så ble jeg så lei av det tørre håret, det var en pine å gre det etter at det var vasket, kvidde meg noe sinnsvakt hver gang. [&:]  Resultatet ble den gang at jeg farget det mørkt, og har også tatt etterveksten en gang og klippet det såpass kort at det nå virker som om alle tørre tuster er borte. Har sånn ca skulderlengde på det nå. Det må nå snart tas igjen, men jeg trives ikke helt som brunette. Men jeg vil heller ikke tilbake til så tørt hår som jeg hadde.

Spørsmålet er da: Jeg har hørt at det er mulig å farge håret blondt, i stedet for å bleke det. Er dette mulig eller er det bare to ord for det samme? Hva er den mest skånsomme måten å bli blond igjen på. Nå må jeg jo ta hele håret, ikke bare stripe det.

går ikke å farge det blondt desverre,kun på naturlig hårfage,ikke kunstig!!

du kan gå til frisør å lysne det noen nyanser med sterk vannstoff %..men dette kan du ikke gjøre selv.
[:)]

Men hvis jeg gjør det så er det jo like tørt igjen etterpå.....

Så hvis jeg vil farge det blondt, så må det være på min naturlige farge?

Er det forskjell på å farge blondt og bleke blondt?

*Er litt 'blond' på dette området*[:D]

Det går desverre ikke.[8|]¨
Ådessuten skal du være litt forsiktig med farging når du er gravid.
Bare et tips[:D]

ORIGINAL: CrimzCramz

Men hvis jeg gjør det så er det jo like tørt igjen etterpå.....

Så hvis jeg vil farge det blondt, så må det være på min naturlige farge?

Er det forskjell på å farge blondt og bleke blondt?

*Er litt 'blond' på dette området*[:D]

Det er noe som heter "blond farge", ikke bleking!! Kjøpte det selv når jeg var blond, dette sliter litt mindre på håret en bleking [:D] Kjøpes de fleste steder og er helt lyse farger i forskjellige nyanser og det står farge på pakken, ikke bleking.

Det er ikke farlig når man er gravid, med mindre du står og sniffer av flaska [;)]

hadde gått til frisøren jeg...

har gjort dette mangen ganger å d blir like gulerotfarget hver gang...så neste gang jeg farger håret mørkt og vil ha tilbake d lyse, går jeg til frisøren ja [:)]

Jeg tar all farging hos frisøren, kan de klare det altså? *Håpe*

Jeg angrer virkelig på at jeg skulle prøve noe nytt, har ganske lyst håri utgangspunktet, men det har blitt såpass mange grå hår innimellom [:o] at jeg ikke vil la det vokse ut før jeg gjør noe.

dytter litt, vil gjerne ha flere svar.

Noen som er utdannet frisør her?

ORIGINAL: kajan

ORIGINAL: Lilly85

hvorfor skal man være forsiktig med farging når man er gravid ?

pga de sterke stoffene i hårfargen...men nå er ikke de så sterke lengre, hverken i butikkhårfarge eller fargen hos frisøren...så d er bare til å farge håret...

d er heller overdreven bruk av farging når en er gravid du skal passe litt på [:)]

ORIGINAL: kajan

ORIGINAL: Lilly85

hvorfor skal man være forsiktig med farging når man er gravid ?

går bra med vanlig farge,kan henne det kan bli litt avvik fra den fargen men regnet med,men dette har jeg aldri opplevd selv.har farget mange gravide!

også pga av kjemikalene men i dag finnes det avtrekk så det er ikke noe stort problem[:)]

ORIGINAL: CrimzCramz

Jeg tar all farging hos frisøren, kan de klare det altså? *Håpe*

Jeg angrer virkelig på at jeg skulle prøve noe nytt, har ganske lyst håri utgangspunktet, men det har blitt såpass mange grå hår innimellom [:o] at jeg ikke vil la det vokse ut før jeg gjør noe.

frisøren fikser d vettu..kan jeg garantere deg [:D]

Back
Topp